Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Legend of Grimrock - poradnik do gry

Legend of Grimrock - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo poradnik Legend of Grimrock

Poziom 6: Trapped (W Potrzasku)

Potrzask to bez wątpienia najdłuższy i najtrudniejszy poziom do tej pory - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

"Potrzask" to bez wątpienia najdłuższy i najtrudniejszy poziom do tej pory. Jak sama jego nazwa wskazuje, po przejściu przez pierwszą bramę zostaniesz tutaj uwięziony do czasu, aż nie wydostaniesz się po drugiej stronie (wtedy również schody na poziom 5 zostaną ponownie odblokowane). Przed wyjściem ze schodów upewnij się, że masz ze sobą wszystko czego potrzebujesz i jesteś przygotowany do trudnej walki. Za wszelką cenę utrzymaj wszystkich członków drużyny przy życiu, ponieważ przez pewien czas niemożliwe będzie wskrzeszenie.

Od razu po przekroczeniu progu tego poziomu zostaniesz zaatakowany przez trzy pająki - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Od razu po przekroczeniu progu tego poziomu zostaniesz zaatakowany przez trzy pająki. Jeżeli natychmiast po wejściu do głównej sali skręcisz w prawo, zdołasz dostać się za bramę w punkcie (17) i będziesz mógł się tam zamknąć i wyeliminować z tej pozycji wszystkie pająki pojedynczo oraz bezpiecznie odpocząć.

Niezależnie od tego jaką metodą pokonałeś pająki, teraz i tak odpocznij w punkcie (17) przed być epicką walką z nowym przeciwnikiem - Ogr - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Niezależnie od tego jaką metodą pokonałeś pająki, teraz i tak odpocznij w punkcie (17) przed być epicką walką z nowym przeciwnikiem - Ogr. Ten krąży po całej sali i raz rozjuszony nie da Ci spokoju. Walka będzie długa i mozolna, dlatego pełne zdrowie, mana i zapas mikstur leczenia są tak pożądane. Po zwycięskiej bitwie martwy Ogr zostawi Ci prezent w postaci Młota Ogra i worka, a w nim zapasy żywności oraz Złoty Klucz, potrzebny do jednego z trzech fantów znajdującego się na końcu tego poziomu.

W tym pomieszczeniu przyjdzie Ci zlikwidować kilka pająków, a w nagrodę za to, w korytarzu z którego wylazły znajdziesz broń dla swojego miecznika - Pałasz (Cutlass) - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym pomieszczeniu przyjdzie Ci zlikwidować kilka pająków, a w nagrodę za to, w korytarzu z którego wylazły znajdziesz broń dla swojego miecznika - Pałasz (Cutlass).

W tym pomieszczeniu znajduje się ciekawy sekret - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym pomieszczeniu znajduje się ciekawy sekret. Przejdź korytarzami raz zgodnie ze wskazówkami na mapie, a przed Tobą pojawi się kamień. Przejdź raz jeszcze, a w miejsce kamienia pojawi się Szkielet. Przejdź po raz trzeci, aby rozwiązać sekret i otrzymać worek z Miksturą Prędkości oraz przepisem na jej przyrządzenie.

To pomieszczenie będzie od tej pory twoją awaryjną spiżarnią, a raczej fermą ślimaków - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

To pomieszczenie będzie od tej pory twoją awaryjną "spiżarnią", a raczej fermą ślimaków. Pojawiają się one tutaj na bieżąco, więc o jedzenie nie musisz się martwić. Pamiętaj tylko, żeby wychodząc zamknąć za sobą drzwi, inaczej rozlezą się po całym podziemiu i zjedzą całą sałatę ;)

W tym miejscu czeka na Ciebie łamigłówka z portalami, w której łatwo się pogubić, ale nie z tym poradnikiem - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym miejscu czeka na Ciebie łamigłówka z portalami, w której łatwo się pogubić, ale nie z tym poradnikiem.

Wszystkie portale oznaczyłem na mini-mapie kolorem niebieskim, a o dwóch pozostałych napiszę za chwilę - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Wszystkie portale oznaczyłem na mini-mapie kolorem niebieskim, a o dwóch pozostałych napiszę za chwilę. Najpierw zlokalizuj przycisk na ścianie (bez wchodzenia w jakikolwiek portal). Po jego wciśnięciu wyłączy się portal oznaczony kolorem czerwonym (tuż obok celu do którego zmierzasz). Teraz wchodź kolejno do portali 1, 2 i 3. W tym momencie będziesz mógł dotrzeć do alkowy, w której znajduje się pierwszy z czterech Okrągłych Kluczy.

W alkowie obok klucza znajdziesz kolejny przycisk w ścianie - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W alkowie obok klucza znajdziesz kolejny przycisk w ścianie. Po jego wciśnięciu wejdź kolejno do portali 4 i 5. Portal zaznaczony na zielono został wyłączony, a zatem będziesz mógł dotrzeć do drugiej alkowy w której znajduje się jeden z ciekawszych artefaktów: Naszyjnik Lustrzanej Duszy, który przyśpiesza zdobywanie doświadczenia temu, kto go nosi.

Mając Okrągły Klucz będziesz mógł dostać się do Kryształu Życia i w końcu trochę odetchnąć z ulgą - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Mając Okrągły Klucz będziesz mógł dostać się do Kryształu Życia i w końcu trochę odetchnąć z ulgą. Od tej pory będziesz mógł z większą pewnością przystępować do walki, jako że wskrzeszenie jest w zasięgu ręki. Pomieszczenie z Kryształem można za sobą zamknąć, a więc jest to również dobre schronienie na nocleg.

W małym pomieszczeniu niedaleko Kryształu Życia znajdziesz teleport, który zacznie przerzucać Cię dość szybko między kilkoma pomieszczeniami - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W małym pomieszczeniu niedaleko Kryształu Życia znajdziesz teleport, który zacznie przerzucać Cię dość szybko między kilkoma pomieszczeniami. W każdym z pomieszczeń znajdziesz się na mniej więcej sekundę. Interesuje Cię pomieszczenie z drewnianymi drzwiami i łańcuchem, którym możesz je otworzyć. W środku czyha na Ciebie ślimak - przeciwnik może i żaden, ale przy każdym "skoku" będziesz miał czas na góra jeden-dwa ciosy. Gdy już go zabijesz, przy kolejnym skoku wbiegnij do pomieszczenia z dźwignią i oczywiście przestaw ją.

Wejdź z powrotem do portalu i po chwili zauważysz, że otworzyła się krata blokująca wcześniej dostęp do komnaty, po której przechadza się Olbrzymi Krab. Zabij kraba i zbierz znajdujący się tam kolejny Okrągły Klucz. Będziesz mógł otworzyć nim pierwszą bramę na południe od Kryształu Życia i zebrać znajdujący się po drugiej stronie zwój z recepturą na Antidotum.

Teraz, mając już dostęp do Kryształu Życia będziesz mógł bez nadmiernego ryzyka podjąć wyzwanie związane z tym sekretem - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Teraz, mając już dostęp do Kryształu Życia będziesz mógł bez nadmiernego ryzyka podjąć wyzwanie związane z tym sekretem. Umieść pochodnię w uchwycie, który znajdziesz w alkowie na północ od pomieszczenia z Kryształem. Trzy kwadraty dalej na północ otworzy się nowy korytarz, w którym czeka na Ciebie Szkielet oraz dwie Ogniste Bomby.

Na lewej ścianie pomieszczenia znajdziesz kamień z wyrytym znakiem runicznym. Wciśnij go, a korytarz otworzy się jeszcze bardziej. Znajdziesz się w małym pomieszczeniu z portalem, przez który nie możesz przejść. Umieść jakiś przedmiot w portalu (nie rzucaj tylko połóż), a po jego drugiej stronie otworzy się brama. Za bramą znajdziesz nie lada gradkę dla czarodzieja - Kulę Blasku (Orb of Radiance).

Niestety największy kłopot przed Tobą. Po podniesieniu Kuli zostaniesz tutaj uwięziony razem z dwoma krabami, które w dodatku najpewniej przygwożdżą Cię w wąskim korytarzu, nie pozostawiając Ci pola do manewru. Aby nie zobaczyć ekranu GAME OVER musisz tutaj dać z siebie wszystko. Dobrym pomysłem jest zamrażanie kraba z którym walczysz bombami/zaklęciem. Jeśli wycofałeś się z korytarza z Kulą dostatecznie szybko, być może po zabiciu pierwszego kraba uda Ci się przedostać do centralnego pomieszczenia, w którym walka z drugim skorupiakiem będzie już tylko formalnością.

Aby opuścić po walce to pomieszczenie, odnajdź ponownie kamień z runą i wciśnij go.

Te korytarze pełne są pojedynczych szkieletów, które pojawiają się tutaj co jakiś czas - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Te korytarze pełne są pojedynczych szkieletów, które pojawiają się tutaj co jakiś czas. Czeka Cię tu podobne zadanie jak na poziomie 4, czyli doprowadzenie szkieletów do celu.

Na ścianie w jednym z korytarzy znajdziesz ukryty przycisk, który otwiera alkowę na północy - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Na ścianie w jednym z korytarzy znajdziesz ukryty przycisk, który otwiera alkowę na północy. Znajdziesz w niej (a jakże) więcej szkieletów oraz Ciężką Tarczę i Bury Kolcze.

Za kolumną, nieco bardziej na południe znajdziesz jeszcze jeden przycisk - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Za kolumną, nieco bardziej na południe znajdziesz jeszcze jeden przycisk. Otworzy od pomieszczenie na południu, uwalniając dwóch łuczników oraz nagrodę: Naszyjnik Odmrożenia.

Ta część jest podchwytliwa - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Ta część jest podchwytliwa. Na podłodze w zaznaczonym miejscu znajdziesz płytę dociskową, której jednak nie da się przytrzymać żadnym przedmiotem, a jedynie ciężarem ciała - niekoniecznie własnego. Płyta otwiera dostęp do pomieszczenia z kolejnym Okrągłym Kluczem, niestety, gdy tylko z niej zejdziesz pomieszczenie zacznie się zamykać i nie dasz rady dotrzeć do niego na czas.

Tutaj ujawnia się rola niekończącej się fali szkieletów. Zwab przynajmniej jednego z nich w pobliże płyty, sam stań na niej tak długo, aż usłyszysz, że pomieszczenie na zachodzie całkiem się otworzyło, a w swoje miejsce szybko wpuść Szkielet i popędź w stronę pomieszczenia. W środku czeka na Ciebie orszak Szkieletów, trochę ziół oraz oczywiście upragniony klucz.

Na dobrą sprawę jesteś już w posiadaniu wszystkich Okrągłych Kluczy, niezbędnych do opuszczenia tego poziomu, ale na wytrwałych czeka jeszcze jeden klucz i nagroda za wytrwałość.

Po wyeliminowaniu krabów krążących w okolicy możesz zeskoczyć do znajdującej się zapadni już teraz, lub najpierw rozwiązać pozostałe zagadki na tym poziomie - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Po wyeliminowaniu krabów krążących w okolicy możesz zeskoczyć do znajdującej się zapadni już teraz, lub najpierw rozwiązać pozostałe zagadki na tym poziomie. Pełny opis tego kilkuczęściowego sekretu znajdziesz w punkcie (21).

W tym niepozornym korytarzu znajduje się nie lada zagrożenie oraz nie lada sekret tuż obok - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym niepozornym korytarzu znajduje się nie lada zagrożenie oraz nie lada sekret tuż obok. Na końcu korytarza znajdują się dwie rzeczy niezbędne, aby dotrzeć do dalszej części tego poziomu.

Na podłodze przed sobą zobaczysz płytę dociskową - nie stawaj na niej jeszcze, gdyż uruchomi ona demoniczną statuę, która z krótkimi odstępami wypluwa ogniste kule. Najpierw zlokalizuj przycisk na prawej stronie korytarza. Otworzy on alkowę, do której będziesz mógł wskoczyć, aby uniknąć nadlatującej kuli ognia. Wejdź na płytę dociskowa i natychmiast zawróć do świeżo otwartej alkowy. Kiedy kula przeleci obok wbiegnij w głąb korytarza i wciśnij znajdujący się na lewej stronie przycisk i natychmiast zawróć do alkowy. Ten ostatni przycisk otworzył jeszcze jedną alkowę, tuż obok statuy. Wyczuj moment i popędź do niej. Stąd o niebo łatwiej będzie Ci zebrać Zwój Ognistej Kuli (Fireball) oraz Płomienne Ostrze spod nosa statuy.

Nowo otwarta alkowa to również sekret - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Nowo otwarta alkowa to również sekret. Znajduje się tutaj jeszcze jeden kryty przycisk, który otworzy tajne schody w poprzedniej alkowie. Tymi schodami dostaniesz się do miejsca, które już widziałeś zwiedzając sekretną część poziomu 4, ale krata blokowała Ci drogę. Znajdziesz tutaj Płytowy Napierśnik oraz Płytowe Rękawice - mniam.

Niestety nic nie ma za darmo. Spotkasz tutaj również po raz pierwszy ognistych strażników, ciskających kulami ognia - Uggardianów. Z tymi gościami nie ma żartów - są twardzi, szybcy, lewitują (zapadnie nie stanowią dla nich przeszkody) a ich ataki bolą - bardzo bolą. Jeżeli twój czarodziej potrafi przywołać Ognistą Barierę, teraz może się to naprawdę przydać.

Aby przedostać się bezpiecznie na drugą stronę tej zapadni musisz napierw zrobić dwie rzeczy - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Aby przedostać się bezpiecznie na drugą stronę tej zapadni musisz napierw zrobić dwie rzeczy. Po pierwsze rzuć czymś w stronę widocznej po drugiej stronie demonicznej statuy i natychmiast się odsuń, ponieważ rzucony obiekt upadnie na płytę dociskową, co spowoduje wystrzelenie w Twoją stronę jednej kuli ognia. Potem musisz jeszcze raz wymierzyć w statuę, ale zaklęciem Kula Ognia lub pociskiem z Płomiennego Ostrza - jedno i drugie zadziała, zamykając tym samym zapadnie i pozwalając Ci przejść dalej.

W tym miejscu najlepiej będzie Ci walczyć z dwoma Uggardianami, którzy znajdują się w sąsiednim pomieszczeniu - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym miejscu najlepiej będzie Ci walczyć z dwoma Uggardianami, którzy znajdują się w sąsiednim pomieszczeniu. Zacznij atakować ich z daleka - najlepiej strzałami/bełtami oraz lodowymi pociskami magów. Walka z nimi w większym pomieszczeniu obok nie jest dobrym pomysłem, ponieważ łatwo wpaść przypadkiem do jednej z wielu znajdujących się tam zapadni.

Tutaj czeka na Ciebie ostatni Okrągły Klucz, ale dotarcie do niego wymaga nie lada refleksu - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Tutaj czeka na Ciebie ostatni Okrągły Klucz, ale dotarcie do niego wymaga nie lada refleksu. Na dwóch znajdujących się tutaj kolumnach zobaczysz przyciski (jeden na wschodniej kolumnie i cztery na zachodniej).

Każdy z przycisków zamyka jedną zapadnię, dając ja kilka sekund dostęp do kolejnego przycisku, który z kolei zamyka następną zapadnię i tak dalej - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Każdy z przycisków zamyka jedną zapadnię, dając ja kilka sekund dostęp do kolejnego przycisku, który z kolei zamyka następną zapadnię i tak dalej. Prawidłową trasę oraz kolejność (począwszy od przycisku na wschodniej kolumnie) przedstawiłem na mmini-mapie. Musisz być naprawdę szybki, aby nie spaść. Kiedy wreszcie dotrzesz do półki z kluczem nie podnoś go od razu. Aby otworzyć sobie drogę powrotną wyciągnij pochodnię z uchwytu, a zamknie się jedna z zapadni tworząc pomost. Teraz zabierz klucz i szybko wycofać się do pomieszczenia w punkcie (18) ponieważ zaatakuje Cię kolejny Uggardian.

Zwróć uwagę, że skok do którejkolwiek zapadni w tym pomieszczeniu zabierze Cię do głównej (najmniej "tajnej") części sekretu (21).

To jeszcze nie koniec rozrywek w tej komnacie - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

To jeszcze nie koniec rozrywek w tej komnacie. Pierwszy sekret jaki się tu znajduje będzie wymagał od Ciebie pokonania jeszcze raz całej trasy zaznaczonej na czerwono, ale tym razem wydłuży się ona o kolejne dwa przyciski (zielona trasa na mini-mapie). Czas na pokonanie tej trasy jest jeszcze bardziej wyśrubowany, ale nagroda jest warta zachodu. Po wciśnięciu ostatniego przycisku otworzy się sekretne pomieszczenie, wypuszczając jeszcze jednego Uggardiana. Po jego zabiciu znajdziesz tam Kolczy Napierśnik oraz Miecz Nexa (Sword of Nex) - wyśmienitą broń dla miecznika, będącą jednocześnie przepustką do sekretu (22).

Zeskoczenie do tej zapadni zakończy się ładowaniem w pozornie ślepym zaułku z klatką (punkt (E) na mapie poniżej), z której szczerze uśmiecha się do Ciebie wielki skorupiak - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Zeskoczenie do tej zapadni zakończy się ładowaniem w pozornie ślepym zaułku z klatką (punkt (E) na mapie poniżej), z której szczerze uśmiecha się do Ciebie wielki skorupiak. Odczekaj kilka chwil a klatka otworzy się. Po stoczonej walce zbierz trzeci z siedmiu Skarbów w grze - Koronę Królów.

Jak widać na mapie, ten sekret to prawie loch sam w sobie - w dodatku dwupoziomowy - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Jak widać na mapie, ten sekret to prawie loch sam w sobie - w dodatku dwupoziomowy. W części (A) - do której możesz dostać się również przez zapadnie w punktach (17) (18) i (19) - znajdziesz tylko Crowerny, Wywerny oraz kilka przedmiotów: dwa Smolne Koraliki, Drewnianą Skrzynię (zawierającą Miksturę Leczenia i Antidotum) oraz parę wiejskich gaci i sandałów. Na półce obok (A) znajdziesz również zwój z podpowiedzią, jak odnaleźć koronę, ale to już masz za sobą.

Zapadnia w punkcie (B) zabierze Cię na jeszcze niższy poziom, a tam czeka już nie lada nagroda.

Punkt (C) zawiera prostą zagadkę, a w pobliżu leżą również Lodowe Bomby - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Punkt (C) zawiera prostą zagadkę, a w pobliżu leżą również Lodowe Bomby. Trafisz tu na żelazną bramę z kilkoma Padlinożercami po drugiej stronie. Aby ją otworzyć, połóż jakiś przedmiot na płycie dociskowej za kratami, ale dokładnie w miejscu, które zaznaczyłem. Zabij jaszczurki i wejdź do środka. Będąc po drugiej stronie podnieś z powrotem przedmiot, który umieściłeś na płycie dociskowej. W ten sposób zamkniesz bramę i otworzysz sekretną alkowę, która skrywa Pełny Hełm (ciężka zbroja). Aby stąd wyjść powtórz zabawę z dociskaniem płyty i użyj pobliskiego (P)ortalu aby wrócić na wyższy poziom. Portal w części (A) zabierze Cię z powrotem na poziom 6.

W tym podziemiu został jeszcze jeden sekret (D), osiągalny jedynie po zeskoczeniu do zapadni w punkcie (14) na poziomie 6. Znajdziesz tutaj Spodnie Zakradacza oraz Shirukena.

Kolejność odkrywania znajdujących się tutaj pomieszczeń zależy wyłącznie od Ciebie.

W zaułku za demoniczną statuą łatwo odnajdziesz znajomy już kamienny blok z wyrytym znakiem runicznym - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W zaułku za demoniczną statuą łatwo odnajdziesz znajomy już kamienny blok z wyrytym znakiem runicznym. Po jego wciśnięciu twoim oczom ukarze się korytarz prowadzący do "Wyzwania Wojownika" nadwyraz godnego uwagi sekretu oraz jednej z najtrudniejszych walk w całej grze. Korytarzem i schodami dotrzesz do demonicznej statuy, ale nie zbliżaj się do niej jeszcze. Jeśli masz przy sobie Miecz Nixa, statua przeteleportuje Cię do wielkiej sali, w której czeka na Ciebie niezliczona ilość Padlinojadów. Jeśli wydaje Ci się, że widziałeś ich już całkiem dużo na końcu 4 poziomu to jesteś w błędzie - tutaj będzie ich 10x więcej.

Przed teleportacją odpocznij, zregeneruj się, przygotuj taktykę działania i natrzyj tyle Mikstur Leczenia ile możesz. Jeśli masz przy sobie Miksturę Prędkości, daj ją swojemu najlepszemu i najszybszemu wojownikowi - przyda się.

Po przeteleportowaniu się sprzed statuy znajdziesz się w samym środku wspomnianej chmary ścierwojadów. Przebijaj się przez nie wszelkimi możliwymi sposobami i kiedy tylko pojawi się jakiś wyłom w ich ofensywie, spróbuj wcisnąć się w jeden z narożników sali. Normalnie bym tego nie polecał, ale w tym wypadku to jedyna metoda na ochronę swoich tyłów, a zatem najsłabszych członków drużyny. Nie przejmuj się jednak zanadto nawet jeśli padnie 3/4 twojej kompanii - ja ukończyłem to wyzwanie z jednym, ćwierć-żywym wojownikiem, więcej nie trzeba. Jeżeli za nic w świecie nie dajesz sobie rady z tą walką, odpuść. Będziesz tutaj mógł w każdej chwili wrócić jak "podlewelujesz" swoje postacie. Jeśli udało Ci się przeżyć, pogratuluj sobie i przeszukaj salę w poszukiwaniu Złotego Klucza oraz kilku leżących na ziemi bomb. Złotym kluczem otworzysz jedyne znajdujące się tutaj drzwi, a po ich drugiej stronie znajdziesz wyśmienitą Tarczę Waleczności (Shield of Valor).

Na środku sali pojawi się teleport, który zabierze Cię z powrotem na wyższy poziom, ale jeszcze z niego nie korzystaj! Na zachodniej ścianie sali znajdziesz ukryty przycisk, który otworzy pobliską alkowę, a w niej znajduje się czwarty Skarb, Antyczny Aparatus. Godna nagroda za wielki wysiłek. Teraz wróć na górę, przytul się do Kryształu Życia i przygotuj się na kolejne nagrody.

Jeżeli zebrałeś wszystkie Okrągłe Klucze, to powinien zostać Ci jeszcze jeden - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Jeżeli zebrałeś wszystkie Okrągłe Klucze, to powinien zostać Ci jeszcze jeden. Pasuje on właśnie do znajdujących się tutaj Żelaznych Wrót, za którymi znajdziesz Chitynowy Napierśnik (przedostatnia część kompletu).

Na dobre zakończenie jeszcze jeden prezent - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Na dobre zakończenie jeszcze jeden prezent. Złoty Klucz, który miał przy sobie Ogr na początku poziomu pasuje do wszystkich trzech cel, które się tutaj znajdują - jednak możesz wybrać tylko jedną. Oto co znajduje się w każdej z cel:

  • Cela Północna: Księga Ognia (wyśmienita dla maga)
  • Cela Wschodnia: Kusza (powinieneś już jedną mieć)
  • Cela Południowa: dwie Ogniste Bomby, Buteleczka, dwa Smolne Koraliki, dwie Pokrzywa Jaskiniowa oraz Krwawy Kwiat.

Wybór należy do Ciebie, ale Księga Ognia to najcenniejszy z nabytków.

Po dotarciu na koniec tego poziomu, drzwi na poziom 5 również zostaną otwarte.

Schody na poziom 5 - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody na poziom 5.

Schody na poziom 6 - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody na poziom 6.

Schody do sekretnej piwnicy na poziomie 5 - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody do sekretnej piwnicy na poziomie 5.

Schody do Wyzwania Wojownika - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody do "Wyzwania Wojownika"

Schody na poziom 5 (dostępne tylko jako droga powrotna po upadku z poziomu 5) - Poziom 6 - Trapped (W Potrzasku) | Opis przejścia | Dragon Age II Dziedzictwo - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody na poziom 5 (dostępne tylko jako droga powrotna po upadku z poziomu 5).