Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Legend of Grimrock - poradnik do gry

Legend of Grimrock - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia poradnik Legend of Grimrock

Poziom 10: Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II)

Świątynia Goromorga II to więcej interesujących, ale nieszczególnie wymagających zagadek, za to nowi przeciwnycy jakich tutaj poznasz będą stanowili wystarczające wyzwanie - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Świątynia Goromorga II to więcej interesujących, ale nieszczególnie wymagających zagadek, za to nowi przeciwnycy jakich tutaj poznasz będą stanowili wystarczające wyzwanie. Goromorgi (bo o nich mowa) to magowie wyglądający jak bękarty Cthulhu i Tonberrego. Są to bardzo niebezpieczni przeciwnicy władający magią w każdej odmianie, których można jednak dość efektywnie "wpuszczać w maliny". Na tym poziomie wreszcie "spotkasz się" z Toorumem.

Na półce w zaułku znajdziesz pierwszy Okrągły Klucz potrzebny do rozwiązania zagadki w punkcie (6) - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Na półce w zaułku znajdziesz pierwszy Okrągły Klucz potrzebny do rozwiązania zagadki w punkcie (6). Pasuje do okrągłego zamka w punkcie (2).

Ze znajdującego się w tym pomieszczeniu filara zedrzyj baner i użyj Okrągłego Klucza na okrągłym zamku - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Ze znajdującego się w tym pomieszczeniu filara zedrzyj baner i użyj Okrągłego Klucza na okrągłym zamku. Zachodnia ściana uniesie się wypuszczając jaszczury oraz "komary".

Po walce zwróć uwagę na demoniczną głowę w nowo odkrytej części pomieszczenia.

W tej komnacie znajduje się przejście do drugiego potrzebnego klucza - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tej komnacie znajduje się przejście do drugiego potrzebnego klucza. Obciąż czymś płytę dociskową znajdującą się na środku pomieszczenia, a otworzy się krata prowadząca do półki (1). Aby dostać się klucza w punkcie (4) musisz zedrzeć "kilimy" ze ścian - za nimi znajdziesz dwie półki a na jednej z nich Czerwony Klejnot. Przełóż kamień z jednej półki na drugą, a krata do kolejnego klucza otworzy się.

Po zabraniu Okrągłego Klucza zajrzyj do południowej alkowy w poszukiwaniu notki Tooruma - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Po zabraniu Okrągłego Klucza zajrzyj do południowej alkowy w poszukiwaniu notki Tooruma. Na północy znajduje się dźwignia otwierająca pomieszczenie (5) od tej strony.

Kiedy pociągniesz za dźwignię, za Tobą uniosą się ściany, uwalniając trochę komarów i Uggardianów, ale co najważniejsze, dając również dostęp do alkowy, w której leżą Rękawice Waleczności.

Skoro przejście do wszystkich pobliskich komnat jest już możliwe, wróć do punktu (3) po Czerwony Klejnot.

Do tego pomieszczenia możesz przejść albo z punktu (4) albo z punktu (6) - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Do tego pomieszczenia możesz przejść albo z punktu (4) albo z punktu (6). Polecam najpierw otworzyć bramę pomieszczenia przyciskiem znajdującym się w punkcie (6) i zabicie znajdującego się w środku "komara", a potem przejście korytarzem przez (4) i dostanie się do środka po pociągnięciu za dźwignię przy drzwiach.

Podobnie jak w pomieszczeniu (2) zerwij ze ściany baner, użyj klucza i zabij wypuszczone zza podnoszącej się ściany potwory. Po tej stronie znajdziesz gniazdo na świetlne pociski wypluwane przez demoniczną głowę w pomieszczeniu (2).

1 - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry
Sztuczka w tym punkcie polega na tym, aby wystrzelić świetlisty pocisk z Punktu (2) tak, aby doleciał do gniazda w punkcie (5) - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Sztuczka w tym punkcie polega na tym, aby wystrzelić świetlisty pocisk z Punktu (2) tak, aby doleciał do gniazda w punkcie (5). Pociski wystrzeliwuje przycisk ukryty pod banerem na południe od skrzyżowania. Problem w tym, że przycisk w północnym skrzydle(również ukryty pod banerem) otwiera jedne drzwi, jednocześnie zamykając drugie. Musisz tak wyczuć moment otwierania/zamykania, aby wystrzelony świetlisty pocisk nie rozbił się o zamknięte kraty. Kiedy już uda Ci się ta sztuka, otworzy się brama prowadząca do punktu (7).

Po wejściu do tego korytarza kolejne bramy zaczną podnosić się, tworząc długi tunel - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Po wejściu do tego korytarza kolejne bramy zaczną podnosić się, tworząc długi tunel. Na jego końcu znajdują się dwie demoniczne głowy z płyta dociskową pomiędzy nimi - nie wcisnaj jej, ponieważ statuy wypuszczą wtedy chmurę trucizny.

Zaraz po uniesieniu kolejny bram uniosą się również ściany, zmieniając tunel w rozległą salę - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Zaraz po uniesieniu kolejny bram uniosą się również ściany, zmieniając tunel w rozległą salę. Natychmiast wycofaj się do punktu 2 lub 5, inaczej zostaniesz szybko otoczony przez wspomnianych we wstępie Goromorgów. Goromorgi najłatwiej eliminować pojedynczo, wciągając każdego po kolei korytarzem do mniejszych pomieszczeń. ich magia jest potężna i walcząc z większą grupką można zobaczyć ekran GAME OVER po kilkunastu sekundach. Przedstawiona przeze mnie taktyka pozwoli Ci uniknąć śmierci w tym a także w kolejnych starciach z tymi potworami.

Po walce zajrzyj do wschodniego pomieszczenia za kratą, gdzie znajdziesz bełty do kuszy. W razie potrzeby możesz się tutaj zamknąć i zdrzemnąć. W zachodnim pomieszczeniu znajdziesz toporki i jedzenie, a przede wszystkim dźwignię uruchamiającą teleport na środku dużej sali. Obok teleportu pojawi się jeszcze kilku Goromorgów.

Po walce w punkcie (7) przejdź przez portal, by znaleźć się obok Kryształu życia - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Po walce w punkcie (7) przejdź przez portal, by znaleźć się obok Kryształu życia.

W tym miejscu trafisz na ostatnie w grze Żelazne Wrota - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym miejscu trafisz na ostatnie w grze Żelazne Wrota. Otworzenie ich nie nastręczy Ci problemu, pod warunkiem że zabrałeś Czerwony Klejnot z punktu (3). Zedrzyj baner obok drzwi i połóż kamień na znajdującej się tam półce. Za drzwiami znajdziesz najpotężniejszą broń dystansową: Krzyworogi Długi Łuk (Crookhorn Longbow) oraz toporki.

Tuż obok znajdują się schody na kolejny poziom, ale wciąż masz tu jeszcze dużo do zrobienia - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Tuż obok znajdują się schody na kolejny poziom, ale wciąż masz tu jeszcze dużo do zrobienia. Znajdującymi się tutaj drzwiami dostaniesz się do korytarzy pełnych komarów i Goromorgów. Będąc w korytarzach znajdziesz kilka odmian ziół, bomb i innych drobiazgów, które zaznaczyłem na mini-mapie czerwonymi kropkami.

To miejsce będzie twoją bezpieczną przystanią w korytarzach, ponieważ możesz się tutaj zamknąć za ciężkimi drzwiami i odpocząć - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

To miejsce będzie twoją "bezpieczną przystanią" w korytarzach, ponieważ możesz się tutaj zamknąć za ciężkimi drzwiami i odpocząć. Na półce w tym pomieszczeniu znajdziesz również Nogawice Waleczności - ostatni element tego potężnego zestawu ciężkiego pancerza.

Wskocz do znajdującej się w tym miejscu zapadni, a znajdziesz się w niedużym podziemiu, zamieszkanym przez ogromne kraby - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Wskocz do znajdującej się w tym miejscu zapadni, a znajdziesz się w niedużym podziemiu, zamieszkanym przez ogromne kraby. Po ich pokonaniu przeszukaj dokładnie każdy kąt w poszukiwaniu ziół oraz bomb. Wróć na górę znajdującymi się tutaj schodami (S3), a znajdziesz się po drugiej stronie zapadni, do której wskoczyłeś.

Nagrodą za twój trud jest Tarcza Żywiołów (Shield of the Elements), dająca doskonałą ochronę przed... żywiołami oczywiście.

Kolejny sekret znajduje się w tajnym pomieszczeniu za Kryształem Życia - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Kolejny sekret znajduje się w tajnym pomieszczeniu za Kryształem Życia. Odszukaj przycisk na zaznaczonej ścianie i zbierz w nagrodę kolejną notatkę Tooruma, Ogniste Bełty oraz kilka ziół. Zyskujesz również dostęp do Kryształu Życia po tej stronie tuneli.

Tuż obok sekretu znajdziesz również Pełny Hełm leżący w pobliżu na podłodze.

Drzwi znajdujące się w tym tunelu otwierają się po obciążeniu płyty dociskowej - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Drzwi znajdujące się w tym tunelu otwierają się po obciążeniu płyty dociskowej. Niestety za każdym razem gdy staniesz na płycie z naprzeciwka zostanie wystrzelona błyskawica. Obejście tego problemu jest proste - połóż jakiś przedmiot na płycie i poczekaj aż błyskawica roztrzaska się o ścianę, a będziesz mógł spokojnie przejść korytarzem na północ.

To skrzyżowanie to kolejna bezpieczna przystań przed czekającymi Cię wkrótce starciami - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

To skrzyżowanie to kolejna "bezpieczna przystań" przed czekającymi Cię wkrótce starciami. Znajdujące się tu wrota prowadzą do kluczy, które potrzebne są do otwarcia drzwi w punkcie (23).

W tej rozległej komnacie zwanej Kaplicą początkowo nie spotkasz żadnych przeciwników, ale to się wkrótce zmieni - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tej rozległej komnacie zwanej "Kaplicą" początkowo nie spotkasz żadnych przeciwników, ale to się wkrótce zmieni. Na piedestale pod północną ścianą znajduje się pierwszy z dwóch Ozdrobnych Kluczy, których potrzebujesz. Podnieś klucz z piedestału i natychmiast wycofaj się w stronę wejścia, ponieważ pomieszczenie wypełni się Goromorgami, a z krat w posadzce zaczną Cię również atakować Macki. Goromorgi wykończ pojedynczo, wywabiając się to pomieszczenia (15), a potem spokojnie powycinaj wszystkie macki.

Oczywiście jak to zwykle z piedestałami bywa, możesz całkowicie pominąć walkę podkładając w miejsce klucza jakiś inny przedmiot.

Jaskinie to duży, otwarty teren zamieszkały przez Ogry i Padlinożerców - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

"Jaskinie" to duży, otwarty teren zamieszkały przez Ogry i Padlinożerców. Walcząc z nimi uważaj aby nie wpaść przypadkiem do jednej z wielu znajdujących się tutaj zapadni - na to przyjdzie czas. Jeden z Ogrów upuści po śmierci worek pełen składników alchemicznych. W punckie, który zaznaczyłem czerwoną kropką znajdziesz kolejną notatkę Tooruma, a w okolicy wala się również trochę innego, drobnego śmiecia.

Wszystkie zapadnie w Jaskiniach prowadzą do tego podziemia, jednak tylko jedna prowadzi do jego sekretnej części - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Wszystkie zapadnie w "Jaskiniach" prowadzą do tego podziemia, jednak tylko jedna prowadzi do jego sekretnej części.

Wskakując do zaznaczonej zapadni wylądujesz w punkcie (A), z którego krótki spacer na wschód zabierze Cię przed oblicze najpotężniejszej broni obuchowej w grze: Lodowego Młota (Icefall Hammer) - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Wskakując do zaznaczonej zapadni wylądujesz w punkcie (A), z którego krótki spacer na wschód zabierze Cię przed oblicze najpotężniejszej broni obuchowej w grze: Lodowego Młota (Icefall Hammer). Od razu po jego zebraniu okoliczne pomieszczenia wypełnią się krabami i wszelkiej maści Herderami, więc zrób dobry użytek ze świeżo znalezionej broni. Po walce będziesz mógł tutaj spokojnie odpocząć i przeszukać zakamarki w poszukiwaniu noży do rzucania i ziół.

Drzwiami w pobliżu (A) przejdź do części (C), do której prowadzą również wszystkie inne zapadnie z Jaskiń. Po drodze zgarnij ostatnią Czaszkę dla minotaura, która leży w niszy dokładnie na południe od punktu (A). W tej części podziemia będziesz musiał przedrzeć się przez bandę Szlamów. W zakamarkach tej części piwnicy znajdziesz bomby, zioła oraz jedzenie. Schody (S4) zabiorą Cię z powrotem do Jaskiń.

W tym pomieszczeniu znajdziesz kolejną notkę od Tooruma oraz kilka szczypawek - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym pomieszczeniu znajdziesz kolejną notkę od Tooruma oraz kilka szczypawek.

Nadeszła pora by spotkać się z samym Toorumem - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Nadeszła pora by spotkać się z samym Toorumem. Aby dostać się do tego pomieszczenia ciśnij przycisk znajdujący się na zaznaczonym filarze.

Jak widać Toorum, twardziel, który sam przemierzył taki kawał Góry Grimrock (podczas gdy Ty męczysz się w cztery osoby) w końcu sam ustąpił tym bezlitosnym lochom - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Jak widać Toorum, twardziel, który sam przemierzył taki kawał Góry Grimrock (podczas gdy Ty męczysz się w cztery osoby) w końcu sam ustąpił tym bezlitosnym lochom. Znajdziesz tu tylko jego szczątki, ostatnie dwie strony zapisków, Hełm Falangowy Antyczny Topór - najpotężniejszą broń tego typu w grze.

Dusza Tooruma jest wciąż uwięziona w jego szczątkach - użyj ich na Krysztale Życia, a uwolnisz duszę poległego bohatera. Ale to nie wszystko! Od tej chwili Toorum może żyć, a dokładnie Ty możesz się w niego wcielić. Więcej informacji na ten temat w rozdziale Tryby Rozgrywki.

W tym pomieszczeniu spotkasz Lodowe Jaszczury (świetne źródło pożywienia) oraz znajdziesz kilka toporków - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym pomieszczeniu spotkasz Lodowe Jaszczury (świetne źródło pożywienia) oraz znajdziesz kilka toporków.

W tej komnacie znajduje się drugi Ozdobny Klucz, którego szukasz - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tej komnacie znajduje się drugi Ozdobny Klucz, którego szukasz. Niestety dostępu do niego broni otwarta zapadnia.

Aby zamknąć zapadnię ustaw w odpowiedni sposób pięć dźwigni znajdujących się na północnej ścianie (podpowiedzią do tego jest notatka Tooruma oraz ustawienie kolumn znajdujących się przed dźwigniami) - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Aby zamknąć zapadnię ustaw w odpowiedni sposób pięć dźwigni znajdujących się na północnej ścianie (podpowiedzią do tego jest notatka Tooruma oraz ustawienie kolumn znajdujących się przed dźwigniami). Prawidłowe ustawienie (od lewej do prawej) to: dół, dół, góra, dół, góra.

Po podniesieniu klucza będziesz musiał zmierzyć się z kolejnymi Goromorgami, które pojawiły się w rozmaitych częściach na tym poziomie.

Użyj obu Ozdobnych Kluczy na znajdujących się obok drzwi zamkach - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Użyj obu Ozdobnych Kluczy na znajdujących się obok drzwi zamkach. Portal znajdujący się po drugiej stronie drzwi zabierze Cię do punktu (25).

Zanim wejdziesz do portalu w powyższym pomieszczeniu, przeszukaj zaznaczoną ścianę, a znajdziesz na niej przycisk, który wyłączy portal i otworzy zapadnię pod nim - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Zanim wejdziesz do portalu w powyższym pomieszczeniu, przeszukaj zaznaczoną ścianę, a znajdziesz na niej przycisk, który wyłączy portal i otworzy zapadnię pod nim.

Kiedy skoczysz w dół trafisz do małego podziemia, w którym znajdziesz Łuskowaty Płaszcz oraz worek z ziołami i jedzeniem - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Kiedy skoczysz w dół trafisz do małego podziemia, w którym znajdziesz Łuskowaty Płaszcz oraz worek z ziołami i jedzeniem. Nie podnoś jednak żadnego z tych przedmiotów dopóki nie zneutralizujesz spoglądającej w ich stronę demonicznej głowy, która obsypałaby Cię błyskawicami. Na ścianie naprzeciwko portalu powrotnego znajdziesz przycisk, który zamknie statuę za ścianą.

W tym bogato zdobionym pokoju znajdziesz Klucz Więzienny, potrzebny w dalszej części rozgrywki - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym bogato zdobionym pokoju znajdziesz Klucz Więzienny, potrzebny w dalszej części rozgrywki. Po jego zebraniu udaj się na niższy poziom schodami (S2), ponieważ tutaj nie ma już nic do roboty.

Schody na poziom 9 - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody na poziom 9.

Schody na poziom 11 i 12 - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody na poziom 11 i 12.

Schody do sekretnej piwniczki - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody do sekretnej piwniczki.

Schody do piwnicy w punkcie (18) - Poziom 10 - Goromorg Temple II (Świątynia Goromorga II) | Opis przejścia - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Schody do piwnicy w punkcie (18).