Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry

Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów poradnik Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów

Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019

W zdobytym mieście budujemy Karczmę lub już istniejącą modernizujemy stawiając: Targ lub Jaskinię hazardu.

KARCZMA

JASKINIA HAZARDU - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry

JASKINIA HAZARDU

TARG

1 - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
+ 600 do zamożności z handlu w danej prowincji - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry

+ 600 do zamożności z handlu w danej prowincji

+2 do zadowolenia w tej prowincji

+1 na turę do rozwoju miasta z handlu na terenie danej prowincji

-1 do unowocześnienia

+720 do zamożności z handlu w danej prowincji

+1 do zadowolenia w tej prowincji

+2 na turę do rozwoju miasta z handlu na terenie danej prowincji

-1 do zadowolenia z unowocześnienia

+1 do unowocześnienia

Karczma pozwoli nam zrekrutować Gejszę.

Jak widać w ostatecznym rozrachunku Targ wypada lepiej. Wprawdzie zwiększa niezadowolenie ale jednocześnie podnosi poziom unowocześnienia i prezentuje lepsze możliwości ekonomiczne.

Po opracowaniu Szkolenia administracyjnego powinniśmy zabrać się za "wynalezienie" Sądu konsularnego.

Sąd konsularny

Tutaj również otrzymamy wzrost unowocześnienia oraz 10 punktów do stosunków dyplomatycznych (w przypadku rozgrywki rodem Tosa, mającym już na starcie taki bonus, będziemy wówczas dysponować aż 20 takimi punktami) - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry

Tutaj również otrzymamy wzrost unowocześnienia oraz 10 punktów do stosunków dyplomatycznych (w przypadku rozgrywki rodem Tosa, mającym już na starcie taki bonus, będziemy wówczas dysponować aż 20 takimi punktami). Zatem będziemy bardziej skuteczni w oknie dyplomacji. Rzecz jasna by odblokować kolejny poziom możliwych do opracowywania technologii należy systematycznie zwiększać rozwój naszego klanu a więc stawiać czy modernizować budynki dające dodatkowe punkty do unowocześnienia.

Problem w tym, że w parze z unowocześnieniem idzie niezadowolenie społeczne. Dlatego właśnie przed tym ostatnim należy się zabezpieczyć stawiając czy rozbudowując wszędzie budynki wymiaru sprawiedliwości (Posterunek, Sąd itd.). Poza tym prędzej czy później w każdym mieście powinniśmy mieć przynajmniej Fortecę (zmodernizowana Twierdza). Wprawdzie czas oraz koszt budowy jest spory, jednak te budynki niosą za sobą zwiększony poziom represji w regionie a co za tym idzie, spada ryzyko wybuchu niepokojów oraz rebelii.

Twierdza

Forteca

2 - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
Oczywiście zaprezentowany wyżej opis jest jedną z kilku możliwych ścieżek rozpoczęcia kampanii - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry

Oczywiście zaprezentowany wyżej opis jest jedną z kilku możliwych ścieżek rozpoczęcia kampanii. Choćby w kontekście j kolejności stawiania budynków będą wynikać różnice z powodu dostępnych dla danego rodu budowli zaraz na starcie kampanii. Dla przykładu ród Tosa, od pierwszej tury dysponuje Szkołą kadetów i Portem. Brakuje mu za to Posterunku oraz jakiegokolwiek złoża dóbr naturalnych.

W każdym razie należy trzymać się kilku zasad:

  1. zadowolenie społeczne powinno przez cały czas być dobrem nadrzędnym. Lawina buntów może okazać się nie do zatrzymania.
  2. nie twórzmy armii zbyt licznych, szczególnie na początku rozgrywki, gdzie przede wszystkim liczy się rozbudowa gospodarki
  3. starajmy się odkryć jak najwięcej mapy, by napotkać kolejne klany
  4. należy próbować zawierać jak najwięcej umów handlowych
  5. w każdym mieście musi istnieć Sąd oraz przynajmniej Forteca - dzięki temu zawczasu zdobędziemy stosowne "poparcie społeczne", tak potrzebne przy powstawaniu budynków pobudzających unowocześnienie. W przeciwnym wypadku wynikające z postępu niezadowolenie zaowocuje niepokojami a w konsekwencji rebelią.
3 - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
4 - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
  1. korzystajmy z naturalnych dobrodziejstw naszych prowincji i budujmy różnorakie kopalnie czy plantacje. Oczywiście są to dość kosztowne inwestycje. Jednak warto zacisnąć pasa i nie budować nic przez kilka tur, by postawić np. Piec do wypalania gliny.
To inwestycja długofalowa, napędzająca naszą zamożność, handel, eksport a zatem gospodarkę. - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
To inwestycja długofalowa, napędzająca naszą zamożność, handel, eksport a zatem gospodarkę.
  1. nie wyłączajmy żadnej prowincji spod opodatkowania. Złe nastroje wśród populacji nie będą trwać wiecznie. Lepiej tłumić kolejne bunty (zawsze to jakiś trening dla naszej armii) niż pozwolić sobie na mniejszy dochód. Rzecz jasna nie oznacza to, że należy ustawić w całym państwie wysokie podatki.
  2. nie należy doprowadzić do sytuacji, w której będziemy otoczeni samymi sojusznikami. Niech naszym sprzymierzeńcem będzie sąsiad ale nie na wszystkich granicach. W przeciwnym razie nasza ekspansja będzie zahamowana a państwo, paradoksalnie, poddane izolacji.
  3. starajmy się korzystać z agentów jak najczęściej. Dobrze wyszkoleni są w stanie bardziej napsuć krwi przeciwnikowi niż niejedna armia.
  4. w każdej nadmorskiej prowincji musi być wybudowany Port, przy czym tych handlowych powinno być znacznie więcej niż wojennych. Generalnie Porty otwierają okno na kupiecki świat, zwiększają zamożność prowincji, dają dochód z handlu, ceł i ogólnie napędzają gospodarkę.

Z czasem, po opanowaniu technologii Sprawy zagraniczne, dostaniemy sposobność nawiązania głębszej współpracy z Zachodem, wyrażonej w zacieśnionej polityce handlowej z Francją, Anglią lub Stanami Zjednoczonymi oraz pojawieniem się na wyspie kolei żelaznej. Dzięki Sprawom zagranicznym będziemy mogli założyć Dzielnicę handlową reprezentującą jedno z powyższych państw oraz zbudować w wybranych prowincjach Stacje kolei żelaznej. Te ostatnie będą mogły być wybudowane tylko w prowincjach dysponujących Urzędem telegrafu

Sprawy zagraniczne

Dzielnica handlowa

Stacja kolei żelaznej

Urząd telegrafu

Port handlowy

5 - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
6 - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
7 - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
8 - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
Amerykańska/Angielska/Francuska dzielnica handlowa, mogąca powstać jedynie w miastach wyposażonych w Port handlowy, jest niezwykle intratną inwestycją - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry

Amerykańska/Angielska/Francuska dzielnica handlowa, mogąca powstać jedynie w miastach wyposażonych w Port handlowy, jest niezwykle intratną inwestycją. Niesie za sobą możliwość werbunku angielskiej, francuskiej oraz amerykańskiej piechoty morskiej oraz jednostek morskich, w tym min. angielskiego Pancernika klasy Warrior, francuskiego klasy L'ocean i amerykańskiego klasy Roanoke

ANGLIA

FRANCJA

STANY ZJEDNOCZONE

Królewska piechota morska

Infanterie de marine

Amerykańska piechota morska

9 - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
10 - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
Pancernik klasy Warrior - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry

Pancernik klasy Warrior

Pancernik klasy L'ocean

Pancernik Klasy Roanoke

11 - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
12 - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
Sieć kolei żelaznej mimo niezwykle kosztownego i czasochłonnego tworzenia, staje się bardzo cennym nabytkiem dla naszej frakcji - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry

Sieć kolei żelaznej mimo niezwykle kosztownego i czasochłonnego tworzenia, staje się bardzo cennym nabytkiem dla naszej frakcji. Przede wszystkim to doskonałe narzędzie logistyczne, oferujące błyskawiczną podróż pomiędzy miastami dla naszych armii oraz agentów. Poza tym kolej żelazna jest wizytówką państwa nowoczesnego.

13 - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
Problem z siecią kolejową jest taki, że pojawia się ona stosunkowo późno, gdy kampania ma się ku końcowi - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
Problem z siecią kolejową jest taki, że pojawia się ona stosunkowo późno, gdy kampania ma się ku końcowi
Tak wygląda okno kolejowej podróży. - Rozwój państwa (2) | Mechanizmy rozgrywki | SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - Total War: SHOGUN 2 - Zmierzch Samurajów - poradnik do gry
Tak wygląda okno kolejowej podróży.

Kolorem żółtym oznaczono prowincje należące do nas, niebieskim naszych stronników a zielonym, miejsce startu aktualnej podróży.

Żółte punkty to stacje - linie je łączące, to tory. By połączenie zostało uruchomione należy wybudować Stacje w leżących najbliżej siebie prowincjach na szlaku telegraficznym. Jak widać naszą sieć kolejowa jest ciągle w budowie.