Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dungeon Siege - poradnik do gry

Dungeon Siege - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

4. Zestaw porad taktycznych i nie tylko | Dungeon Siege poradnik Dungeon Siege

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

4. Zestaw porad taktycznych i nie tylko

Rozwój postaci.

Należy się zdecydować, kim dana postać ma być i wytrwać przy tym. Próby uczynienia postaci jak najbardziej wszechstronnej skazane są na fiasko, gdyż będzie za słaba we wszystkim. Ponieważ umiejętności postaci rosną w miarę walki, dodatkowe postaci w drużynie zabierają punkty doświadczenia dla siebie, tym samym nawzajem spowalniając swój rozwój. Jednak większa drużyna to większa siła ognia (oraz wytrzymalsi przeciwnicy, czyli więcej punktów doświadczenia za ich bicie). W sumie wychodzi na jedno - co kto lubi.

Walka z silnym przeciwnikiem.

Jeżeli przeciwnik walczy na odległość, a gracz nie dysponuje bronią o jeszcze większym zasięgu, wówczas należy usiec wroga z bliska - będzie miał mniej czasu, gdyż walka wręcz jest szybsza. Jeśli przeciwnik musi podejść, można go ostrzeliwać oddalając się od niego. Należy mieć na podorędziu mikstury lecznicze i jednym okiem kontrolować stan życia postaci.

Walka z licznym wrogiem.

O ile to tylko możliwe należy doprowadzić do rozbicia grupy przeciwników. Dysponując bronią strzelecką lub zaklęciami dystansowymi, wybrać najbliższego wroga i strzelić do niego. Odsunąć się i czekać aż podejdzie poza zasięg wzroku swoich towarzyszy. W miarę potrzeby drażnić go z daleka kilkakrotnie. Na koniec zasiec go z bliska. Tak samo można postępować z przeciwnikami strzelającymi. Z całym tłumem mocnych stworzeń naraz walczyć tylko w ostateczności i tylko posiadając zapas leczniczych mikstur. Jeśli szala bitwy zacznie się przechylać na niekorzyść gracza - uciekać na uprzednio już zabezpieczony teren. Przeciwnicy nie będą gonić drużyny w nieskończoność, w zasadzie prawie w ogóle nie będą gonić, dopóki któryś z nich nie zostanie poważnie ranny.

Zawsze najpierw należy pozbyć się przeciwników strzelających lub rzucających czary. Ci pierwsi są niebezpieczni z tego względu, iż (za wyjątkiem samego początku gry) strzały zwykle nie chybiają celu. Magowie zaś również nie chybiają celu, a jeśli na domiar złego przywołują jeszcze dodatkowe potwory, wówczas należy ich wyciąć w pień zanim będzie za późno.

Zarabianie na życie.

Prowadzenie ze sobą trzech osiołków powinno wystarczyć, by wyzbierać cały zdobyty i znaleziony sprzęt pomiędzy dwoma sklepami. Warto penetrować zaułki w poszukiwaniu skrzyń i beczek. W kolejnych sklepach warto poświęcić trochę uwagi zakupom, ale to jest przecież jasne. Pamiętać warto jednak o tym, że jeśli postać nie jest w stanie posługiwać się jakąś bronią, gdyż jest za mało doświadczona lub za słaba, wówczas może się znajdzie u sklepikarza jakiś przedmiot lub kilka, które podniosą charakterystyki postaci do pożądanego poziomu. Szczególnie w późniejszym okresie gry zabierać ze sobą dużo (do połowy udźwigu osiołka na jedną postać) leczniczych mikstur na podróż. Jest to najpewniejsza metoda odzyskiwania zdrowia podczas walki, dzięki czemu można te walki odbywać w szybszym tempie.

Różne takie drobiazgi...

- Grać powoli. Zdrówko się regeneruje z czasem, w otoczeniu można znależć wiele przydatnych przedmiotów, a biegnąc za szybko do przodu wpada się w tłumy przeciwników, zanim się ich zauważy.

- Zmieniać bronie w zależności od sytuacji. Nauczyć się skrótów klawiszowych. Najbezpieczniej strzelać z daleka do wrogów, nawet do strzelającego, gdyż z początku gry ich celność zwykle nie jest wysoka, a sami z siebie nie podchodzą bliżej.

- Sprawdzać od razu znajdywane bronie i odzienia i od razu ich używać. Wówczas okaże się, że kolejne coraz sielniejsze potwory sprawiają tyle samo problemów.

- Rozbijać beczki i skrzynie, przeszukiwać półki, sarkofagi etc.

- Rekrutując postać można sprawdzić jej współczynniki zanim się jej zapłaci.

- Starać się, by osiołki szły w pewnej odległości za drużyną i co jakiś czas je przywoływać. Nie powinny wpadać w środek walki.

- Pochodnie na ścianach w lochach można zapalać dotknięciem.

- Wybuchające beczki w kopalni wysadzać z daleka. Te stojące przy ścianie mogą otworzyć nowe przejście. Z resztą generalnie lepiej i skrzynie rozbijać z daleka, żeby mniej ucierpieć od pułapek.

- W trudnej sytuacji od razu zatrzymać grę. Na spokojnie łatwiej jest wydawać sensowne rozkazy.

- W walce z silnym przeciwnikiem można wykorzystywać teren, a zwłaszcza szukać miejsc przez ktore potwory nie przejdą, a zza nich będzie się je dało dosięgnąć.

- Kliknięcie na zakładkę z miksturami u sprzedawcy odświeży jego zasoby. Przydatne przy robieniu większych zapasów.

- Potwory oświetlone snopem światła z góry mają przy sobie szczególnie dużo cucu i są zwykle mocniejsze.