Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlefield 3: Powrót do Karkand - poradnik do gry

Battlefield 3: Powrót do Karkand - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

F-35 JSF (VTOL) | Pojazdy w Battlefield 3 Powrót do Karkand Battlefield 3: Powrót do Karkand poradnik

Ogólnie o nowych pojazdach

Nowy pojazd przeciwpiechotny dla Rosjan BTR-90 oraz amerykański gazik DVP nie wymagają szczegółowego opisu, ponieważ są to tylko inne wersje pojazdów lądowych, które znamy już z podstawowej wersji BF3. Jedyna rzecz warta odnotowania to fakt, iż oba pojazdy są nieco łatwiejsze w prowadzeniu i znoszą nieco większej obrażeń niż ich poprzednie wersje. Oczywiście są one również bardziej atrakcyjne wizualnie i mają inne kokpity, ale to tylko kosmetyka.

Dwa prawdziwie nowe dodatki to odrzutowiec pionowego startu i lądowania F35 oraz... spycharka! Oba pojazdy opisze nieco dokładniej poniżej, zwłaszcza F35.

F-35 JSF (VTOL)

VTOL to skrót z języka angielskiego oznaczający pionowy start i lądowanie (Vertical Take Off and Landing). Jak sama nazwa wskazuje, zarówno do startu jak i lądowania nie jest potrzebny pas startowy. Pod tym względem F35 przypomina śmigłowiec. Zwiększając moc silnika, F35 najpierw wznosi się pionowo na niewielką wysokość (dysza silnika skierowana w dół), po czym zaczyna lecieć do przodu jak każdy inny samolot (dysza silnika skierowana do tyłu).

Działają tu podobne siły jak w przypadku helikoptera, jednak wygenerowane są za pomocą zupełnie innego mechanizmu - F-35 JSF (VTOL) | Pojazdy w Battlefield 3 Powrót do Karkand - Battlefield 3: Powrót do Karkand - poradnik do gry

Działają tu podobne siły jak w przypadku helikoptera, jednak wygenerowane są za pomocą zupełnie innego mechanizmu. W trybie unoszenia dysza silnika skierowana jest ku dołowi, działając nieco jak śmigło helikoptera. To jednak nie wystarczyłoby do podniesienia całej maszyny, a jedynie części ogonowej. Aby podnieść cały kadłub siła ta musi być rozłożona bardziej równomiernie. W tym celu wewnątrz samolotu funkcjonuje zaawansowany system przepływu powietrza. W trybie unoszenia, za kabiną pilota otwiera się klapa, przez którą wciągane jest powietrze. Powietrze to "przepompowywane" jest przez znajdującą się w kadłubie turbinę i z ogromną prędkością wydmuchiwane ku dołowi, co generuje siłę potrzebną do uniesienia maszyny.

Aby z normalnego, poziomego lotu przejść w tryb unoszenia należy zmniejszyć obroty silnika (przepustnica na minimum). W tym momencie sterowanie samolotem działa identycznie jak w helikopterach.

Można dzięki temu wykonywać manewry niemożliwe do wykonania żadnym innym pojazdem skrzydłowym - np - F-35 JSF (VTOL) | Pojazdy w Battlefield 3 Powrót do Karkand - Battlefield 3: Powrót do Karkand - poradnik do gry

Można dzięki temu wykonywać manewry niemożliwe do wykonania żadnym innym pojazdem skrzydłowym - np. okrążać cel bez konieczności przerywania ostrzału. Można w ten sposób również czyścić punkty snajperskie na niektórych mapach.

Niestety, ta hybrydowa konstrukcja ma swoje minusy. Manewrowanie F35 w trybie normalnego lotu jest mozolne i ociężałe w porównaniu z pozostałymi odrzutowcami. Pojawiło się nawet wiele uzasadnionych głosów, że F35 nie ma szans w starciu z jego przeciwnikiem po stronie rosyjskiej, Flankerem. Wciąż jest nadzieja, że wraz z kolejnymi poprawkami problem ten zostanie rozwiązany, inaczej F35 podzieli los ptaka dodo. Póki co, F35 jest maszyną wymagającą bardzo wiele praktyki, aby móc korzystać z niej w miarę skutecznie. Gracz musi wyczuć moment kiedy samolot przechodzi z normalnego lotu w tryb unoszenia i vice versa. W trybie unoszenia maszyna miewa humory i zaczyna powoli opadać. W takim wypadku trzeba ponownie "zahamować", żeby utrzymać maszynę w miarę równo. Pomaga również trzymanie wciśniętego dopalacza.

Piloci, zwłaszcza ci, którzy korzystają z joysticka z przepustnicą mogą być początkowo trochę zagubieni co do tego, jak kontroluje się wysokość lotu w F35, a co za tym idzie, jak się ląduje.

W normalnym odrzutowcu przepustnica działa w sposób bardzo intuicyjny: przepustnica w dół - samolot zwalnia; przepustnica w górę - samolot przyspiesza - F-35 JSF (VTOL) | Pojazdy w Battlefield 3 Powrót do Karkand - Battlefield 3: Powrót do Karkand - poradnik do gry

W normalnym odrzutowcu przepustnica działa w sposób bardzo intuicyjny: przepustnica w dół - samolot zwalnia; przepustnica w górę - samolot przyspiesza. W przypadku VTOLa przepustnica kontroluje dwa różne napędy: poziomy i pionowy. Minimalne ustawienie przepustnicy oznacza maksymalną moc unoszącą; maksymalne ustawienie oznacza maksymalną prędkość lotu w poziomie; ustawienie przepustnicy w połowie oznacza moc minimalną dla obu napędów.

Jak to działa w praktyce? Odrzutowcem F35 można wystartować na dwa sposoby. Jeżeli przepustnica znajduje się w położeniu minimalnym, wtedy dojdzie do startu pionowego. Jeżeli przepustnica znajduje się w położeniu maksymalnym, wtedy start przebiegnie tak samo jak w przypadku każdego innego odrzutowca.

Aby wylądować VTOLem należy najpierw przejść z lotu poziomego w trym unoszenia się (przepustnica w dół) po czym należy powoli ustawiać przepustnicę w środkowe położenie - zmniejszając tym samym moc unoszącą, a jednocześnie nie włączając napędu poziomego.

Może to brzmi nieco skomplikowanie, ale kilka minut praktyki wystarczy, żeby zrozumieć o co w tym całym zamieszaniu chodzi.

F35 ma wiele zastosowań - o ile drużyna rosyjska nie dysponuje żadnym naprawdę kompetentnym pilotem Flankera. Świetnie sprawdza się jako latający pojazd przeciwpiechotny i przeciwpancerny. W trybie unoszenia F35 jest zadziwiająco odporny na zderzenia z obiektami. Należy uważać jednak by nie "wisieć" zbyt długo w jednym miejscu, ponieważ unoszący się VTOL staje się łatwym celem.

Szkoda tylko, że podczas normalnego lotu F35 jest zwrotny niczym wagon z węglem. Mam szczerą nadzieję, że pewnego dnia uwagi o słabościach F35 w BF3 przestaną być aktualne, ale na dzień dzisiejszy nic mi na ten temat nie wiadomo.

Jedną z ciekawszych taktyk stosowanych przeciwko pilotom Flankerów jest nagłe zatrzymanie się w powietrzu (przejście w tryb unoszenia), kiedy jesteśmy ścigani - F-35 JSF (VTOL) | Pojazdy w Battlefield 3 Powrót do Karkand - Battlefield 3: Powrót do Karkand - poradnik do gry

Jedną z ciekawszych taktyk stosowanych przeciwko pilotom Flankerów jest nagłe zatrzymanie się w powietrzu (przejście w tryb unoszenia), kiedy jesteśmy ścigani. Powoduje to, iż wrogi pilot przelatuje przed F35, co daje graczowi chwilę na ostrzelanie przeciwnika. Niestety taktyka ta sprawdza się głównie przeciwko nieco mniej doświadczonym pilotom Flankerów. Stosowanie tego manewru przeciwko weteranom powietrznych potyczek 9 na 10 razy skończy się śmiercią.