Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza 3 - poradnik do gry

Twierdza 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3

Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019

10. Szczurzy azyl

Warunki zwycięstwa:

- przejmij zamek Szarogrzbieta;

- przejmij zamek Siwogona;

- przejmij zamek Parchoskóra.

Warunki przegranej:

- śmierć władcy;

- upływ czasu (75 dni).

227 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
227
228 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
228

Ta misja wymaga bardzo szybkiego działania. Na starcie masz dużo surowców. Wybuduj skład oraz spichlerz na terenie zamku. Wokół donżonu postaw na początek przynajmniej trzy posiadłości oraz koniecznie trzy posągi [227] - dzięki nim regularnie będziesz uzyskiwał punkty honoru. Potem zadbaj o ekonomię: chaty drwala, koszary, zbrojownię, budynki odpowiedzialne za produkcję żywności, warsztaty świecarza oraz przede wszystkich warsztaty odpowiedzialne za produkcję uzbrojenia - na początek po jednym [228].

229 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
229
230 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
230

Na wschodzie są złoża żelaza - wybuduj tutaj kopalnie żelaza [229]. Na południu są natomiast złoża kamienia - wybuduj tutaj kamieniołomy (nie zapominając o postojach wołów). Wszystkie jednostki stacjonujące w zamku, łącznie z łucznikami i władcą, zgromadź przy zachodnich murach. Następnie wskazaną drogą [230] skieruj 3/4 z nich - w ten sposób ominiesz ostrzał z wież.

231 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
231
232 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
232

Jednostki niech w tym miejscu przebiją się przez mur [231]. Musisz jednocześnie chronić się przed atakami z zachodu - szybko je odpieraj [232], jeśli już możesz rekrutuj nowe jednostki i podsyłaj je na zachód murów.

233 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
233
234 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
234

Gdy na północy twoi ludzie przebiją się przez bramę [233] przystąp atak na flagę i wyeliminuj ludzi wroga wokół niej. Gdy to zrobisz przejmiesz teren, a łucznicy na murach przejdą na twoja stronę. W ten sposób po zaledwie kilku dniach jeden z celów będzie osiągnięty. Skieruj stąd wszystkie jednostki na zachód od twojego zamku i odpieraj ataki. Jednocześnie zadbaj o ekonomię: wybuduj kolejne warsztaty, zadbaj o dużo jedzenia, piwo, nie zapomnij o świecach. Duża popularność jest ci potrzebna, aby szybciej pozyskiwać nowych chłopów i rekrutować ich jako jednostki. Pod odparciu ataku niebieskiego gracza skieruj wszystkie jednostki w stronę zielonego podchodząc od strony wschodniej na samej północy [234].

235 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
235
236 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
236

Podobnie jak poprzednio przystąp atak na mury [235]. Skrocz na dziedziniec zamku, częścią jednostek wejdź na dach donżonu by wyeliminować wrogów. Reszta niech zajmie się tymi wokół flagi. W ten sposób drugi zamek zostanie zdobyty [236]. Jeśli dobrze poszło powinieneś to osiągnąć nim upłynie 1/3 czasu.

237 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
237
238 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
238

Zawróć wszystkie jednostki na zachód od zamku - nie zapomnij zabrać wszystkie jednostki z murów. Od wschodniej strony nie potrzebujesz już murów, szczególnie, że twoje jednostki mają za zadanie atakować wroga daleko przed murami [237]. Na zachodzie odpieraj ataki jednocześnie budując mur - zabuduj całkowicie to przejście [238].

239 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
239
240 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
240

Następnie rozpocznij przygotowania do ostatecznego ataku. Sprzedawaj niepotrzebne surowce, na ile to możliwe zwiększ spożycie jedzenia, odprawianie mszy w kościele, spożycie piwa w karczmie, zmniejsz podatki etc. Chodzi o jak najlepszą reputację tak, aby nowi chłopi pojawiali się szybciej. Jesteś już bezpieczny więc zlikwiduj wszystkie mury, a wokoło donżonu wybuduj dużo posiadłości i dużych domów [239] - to także pomoże w popularności. Gromadź swoje jednostki w drodze do ostatniego zamku - nie atakuj od północy od strony bramy, tylko od wschodu [240]. Do ostatecznego ataku musi dojść na kilka dni przed końcem czasu tak, abyś zdążył.

241 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
241
242 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
242

Przystąp do ataku wysyłając jednostki na mury - łucznicy i knechci niech likwidują łuczników wroga na murach [241]. Te szybko runą [242], wtedy możesz wycofać się aby zrekrutować kolejne jednostki i uzupełnić straty.

243 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
243
244 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
244

W tym czasie w zamku [243] wszystko powinno chodzić jak w zegarku, szczególnie produkcja chleba. Po uzupełnieniu jednostek czas na ostateczne rozprawienie się z wrogiem. Najlepiej mieć władcę, ponad 30 wekierników, ponad 10 pikinierów, kilku kmieci - łącznie ok. 50 jednostek. Do tego grupka 25-30 łuczników. Uderz częścią wekierników na wieżę [244], ale nie niszcz jej - wejdź po schodach i wyeliminuj łuczników. Reszta niech zaatakuje jednostki przy fladze.

245 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
245
246 - 10. Szczurzy azyl | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
246

Gdy wekiernicy rozprawią się z łucznikami wroga sprowadź ich na dół, a na wieży umieść swoich łuczników. Następnie skieruj wszystkie jednostki na flagę z wsparciem łuczników [245]. Po chwili sprawa będzie zakończona [246].