Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Patrician IV - poradnik do gry

Patrician IV - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Szlaki handlowe i zarządca kantoru | Kampania w Patrician IV poradnik Patrician IV

Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019

Szlaki handlowe i zarządca kantoru

279 - Szlaki handlowe i zarządca kantoru | Kampania w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
279
280 - Szlaki handlowe i zarządca kantoru | Kampania w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
280

Zanim zabierzesz się za zakładanie swojego pierwszego szlaku handlowego zwróć uwagę na budynek ratusza i karczmy - czerwone ikonki nad nimi świadczą, że są tam dostępne dodatkowe zadania [279] (te w karczmie często są moralnie wątpliwe). Zadania [280] mają różny charakter - więcej o nich przeczytasz w odpowiednim rozdziale poradnika. Jeśli zlecenie będzie po twojej myśli możesz się podjąć jego wykonania mając na uwadze zakreślony termin.

281 - Szlaki handlowe i zarządca kantoru | Kampania w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
281
282 - Szlaki handlowe i zarządca kantoru | Kampania w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
282

Czas utworzyć pierwszy szlak handlowy. Na bocznym panelu kliknij odpowiednią ikonkę, a następnie przycisk "nowy szlak handlowy" [281]. Twoim oczom ukarze się mapa. Na początek dobrze jest wyznaczyć krótki szlak aby zorientować się w działaniu tego mechanizmu. Wyznacz więc miasta, które ma po kolei odwiedzać konwój: Lubeka, Aalborg i Malmo [282].

283 - Szlaki handlowe i zarządca kantoru | Kampania w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
283
284 - Szlaki handlowe i zarządca kantoru | Kampania w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
284

Następnie z górnego "koszyka" towarów przekładasz te, którymi ma odbywać się handel. Przekładając je do koszyka "handel automatyczny" [283] zostawiasz decyzje o kupnie/sprzedaży kapitanowi, ale bez obaw - będzie on kupował towary tam gdzie jest tanio i sprzedawał tam gdzie jest drogo. Wprowadź do niego kilka towarów np. sól, narzędzia, drewno, cegły, ziarno i mięso. Przejdź do kolejnego miasta na liście po lewej i kliknij przycisk skopiowania ustawień z poprzedniego miasta [284]. Uczyń tak samo z trzecim miastem i zamknij okno szlaku.

285 - Szlaki handlowe i zarządca kantoru | Kampania w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
285
286 - Szlaki handlowe i zarządca kantoru | Kampania w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
286

Nie zapomnij zrobić najważniejszego - aktywować tego szlaku zaznaczając wskazane pole [285]. Pamiętaj, że szlak zawsze możesz edytować dodając kolejne produkty czy też ustalając handel według specyfikacji (o tym przeczytasz w odpowiednim rozdziale poradnika). Potem już tylko obserwuj jak statek przemierza szlak i jak handel odbywa się automatycznie [286].

287 - Szlaki handlowe i zarządca kantoru | Kampania w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
287
288 - Szlaki handlowe i zarządca kantoru | Kampania w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
288

Czas zająć się kantorem. Wejdź do Lubeki, a następnie do kantoru i przejdź do zakładki "zarządca", a następnie kliknij na dole "najmij" [287]. Wtedy możesz wyznaczyć towary, które ma on sprzedawać: w pierwszej kolumnie ustalasz liczbę powyżej której ma wszystko sprzedać, a w drugiej cenę. Klikając na dole przycisk tryb handlu [288] przejdziesz do okna gdzie możesz wyznaczyć jakie towary ma on kupować np. potrzebne do manufaktury drewno czy metal.

Dzięki tym dwóm narzędziom (szlak handlowy, zarządca) możesz zautomatyzować funkcjonowanie handlu jak też i produkcji i zająć się rozbudową kompanii w kolejnych miejscach.