Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Patrician IV - poradnik do gry

Patrician IV - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Opis miast (1) | Miasta, ich budowa i ulepszanie w Patrician IV poradnik Patrician IV

Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019

Opis miast

Przy poniższym opisie miast przynależność terenowa ma znaczenia przy zaspokajaniu żądań miejscowego władcy. Zapamiętanie przez gracza towarów, które miasto produkuje i których do produkcji potrzebuje znacząco zwiększa efektywność działań gracza. Pamiętaj, że często zaopatrzenie w dany towar zapewnią twoim manufakturom inni kupcy, jednak po co im przepłacać skoro potrzebny towar można sobie sprowadzić samemu. Informacja o położeniu (nadmorskim bądź nadrzecznym) jest kluczowa przy organizowaniu konwojów - do miast nadrzecznych (jest ich trzy) nie dotrą konwoje z dużymi statkami jak kogi, holki czy karawele.

1. Londyn:

  • status początkowy: miasto dotowane;
  • przynależność terenowa: Królestwo Anglii;
  • produkowane towary: cegły, ziarno, młotki wełny, narzędzia oraz miejscowy specjał płótno;
  • towary potrzebne do produkcji: drewno oraz młotki wełny (dostępna na miejscu);
  • położenie: miasto nadmorskie.

W Londynie jedynym surowcem do produkcji, który potrzeba sprowadzać jest drewno (a to można zakupić w położonym na północy Edynburgu). Natomiast do produkcji płótna miasto samo zaopatruje siebie w młotki wełny.

Ze sprzedaniem cegieł w okolicy nie powinieneś mieć problemów, podobnie z narzędziami (chociaż prawdziwy rynek zbytu na nie jest na wschodzie w miastach Konfederacji Inflanckiej ze względu na tamtejszą produkcję skór). Płótno ze względu na produkcję ubrań jest potrzebne w niedalekim Bergen (Królestwo Północy) oraz Kolonii (Królestwo Flandrii). Ziarno sprzedasz po trochu w okolicy, ale możesz je przetransportować do miast Królestwa Meklemburgii (Bremy, Hamburga i reszty).

2. Boston [**]

  • status początkowy: miasto nieznane;
  • przynależność terenowa: Królestwo Anglii;
  • produkowane towary: cegły, ziarno, sól, miód pitny oraz miejscowy specjał płótno;
  • towary potrzebne do produkcji: drewno, młotki wełny oraz miód;
  • położenie: miasto nadmorskie.

W Bostonie będziesz mógł rozwinąć handel na dalszym etapie gry (po tym jak zostaniesz żupanem i przyjmiesz zlecenie na wybudowanie tego miasta). Zdobycie do produkcji drewna czy młotków wełny nie stanowi tutaj problemu - to pierwsze jest produkowane w miastach Królestwa Anglii (Edynburgu i Scarborough [*]) oraz Królestwa Północy (Bergen, Oslo), a drugie jest do kupienia w Londynie oraz w położonej na kontynencie Brugii, Bremie i Groningen [*]. Problemem (o ile nie masz odkrytego położonego niedaleko Haarlemu) jest zdobycie miodu - ten jest do kupienia dopiero za cieśninami duńskimi w Rostoku, Visby, czy czterech miastach Pomorza.

Ze sprzedaniem cegieł, ziarna oraz płótna jest tak jak w przypadku Londynu. Na miód pitny popyt znajdziesz we wszystkich miastach dookoła, a sól transportuj tam, gdzie produkuje się ryby czyli do miast Królestwa Północy (Oslo, Bergen, Stravanger [**]).

3. Scarborough [*]

  • status początkowy: miasto nieznane (kampania), hanzeatycka placówka handlowa (gra swobodna przy ustawieniu na starcie 26 miast);
  • przynależność terenowa: Królestwo Anglii;
  • produkowane towary: drewno, konopie, metale, ubrania oraz miejscowy specjał płótno;
  • towary potrzebne do produkcji: młotki wełny oraz płótno (dostępne na miejscu);
  • położenie: miasto nadmorskie.

To miasto może być dostępne na starcie gry swobodnej, ale w kampanii musisz je odkryć. Do produkcji potrzeba tutaj jedyne młotków wełny, które można zakupić w niedalekim Londynie czy Brugii, natomiast płótno jest produkowane na miejscu.

Sprzedaż drewna w okolicy to żaden problem, podobnie jest z ubraniami. Płótno (prócz wykorzystywania na miejscu) możesz także wywozić do położonego na północy Bergen oraz znajdującej się na południu Kolonii. Konopie są potrzebne przy produkcji ryb dlatego wywoź je na północ do Oslo i Bergen (transportowanie ich na wschód tam gdzie robi się skóry jest także możliwe, ale czasochłonne). Metal najłatwiej wywieź do Londynu (gdzie produkuje się narzędzia), ale możesz też transportować go do Bremy czy Hamburga.

4. Edynburg

  • status początkowy: hanzeatycka placówka handlowa;
  • przynależność terenowa: Królestwo Anglii;
  • produkowane towary: drewno, konopie, metale, miód pitny oraz miejscowy specjał płótno;
  • towary potrzebne do produkcji: młotki wełny oraz miód;
  • położenie: miasto nadmorskie.

Do produkcji potrzeba sprowadzić do miasta młotki wełny (można zakupić je w niedalekim Londynie czy Brugii,) oraz miód, z którego dostępnością jest o wiele gorzej. Jeśli masz dostępne miasto Haarlem [*] problemu nie ma, jeśli nie musisz go sprowadzać z miast za cieśninami duńskimi: z Rostoku, Visby, Rygi czy miast Pomorza.

Jeśli chodzi o sprzedaż drewna, konopi, metali oraz płótna sytuacja jest analogiczna jak przy powyższym opisie Scarborough [**] natomiast miód pitny bez problemu sprzedaż w okolicznych miastach.

5. Brugia

  • status początkowy: miasto dotowane;
  • przynależność terenowa: Królestwo Flandrii;
  • produkowane towary: ziarno, konopie, młotki wełny oraz miejscowy specjał wino; towar importowany znad Morza Śródziemnego: przyprawy;
  • towary potrzebne do produkcji: brak;
  • położenie: miasto nadmorskie.

Pod względem produkcji to dobre miasto, gdyż jest samowystarczalne (do produkcji nie wymaga importowania żadnych towarów). Ponadto importuje ono przyprawy zad Morza Śródziemnego.

Aby sprzedać konopie jak zwykle najlepiej udać się na samą północ do Bergen czy Oslo. Wino i ziarno sprzedaż we wszystkich okolicznych miastach (oczywiście nie licząc tych, gdzie te towary są wytwarzane), a także w miastach Królestwa Meklemburgii, gdzie wytwarzane jest piwo. Młotki wełny sprzedawaj w miastach Królestwa Anglii.

6. Kolonia

  • status początkowy: miasto hanzeatyckie;
  • przynależność terenowa: Królestwo Flandrii;
  • produkowane towary: ziarno, konopie, sól, ubrania oraz miejscowy specjał wino; towar importowany znad Morza Śródziemnego: przyprawy;
  • towary potrzebne do produkcji: drewno oraz płótno;
  • położenie: miasto nadrzeczne.

Kolonia położona jest nad rzeką więc aby do niej dopłynąć musisz mieć przystosowane do żeglugi śródlądowej statki. Do produkcji potrzeba tutaj drewna (które możesz sprowadzić z Edynburga, Bergen czy Oslo) oraz płótna (które sprowadzisz z miast Królestwa Anglii).

Uwagi dotyczące sprzedaży ziarna i wina są analogiczne jak przy Brugii. Konopie i sól warto wywozić na północ (tam gdzie produkuje się ryby). Natomiast na ubrania znajdziesz zbyt we wszystkich okolicznych miastach.

7. Haarlem [*]

  • status początkowy: miasto nieznane (kampania), hanzeatycka placówka handlowa (gra swobodna przy ustawieniu na starcie 26 miast);
  • przynależność terenowa: Królestwo Flandrii;
  • produkowane towary: ziarno, konopie, miód oraz miejscowy specjał wino;
  • towary potrzebne do produkcji: brak;
  • położenie: miasto nadmorskie.

Miasto to nie jest dostępne na początku kampanii, ale może być dostępne od początku gry w rozgrywce swobodnej (o ile ustawisz liczbę miast początkowych na 26). Nie musisz tutaj sprowadzać żadnych towarów do produkcji.

Ze sprzedażą ziarna, wina oraz miodu w okolicznych miastach nie będziesz miał problemów. Ponadto miód możesz transportować do Królestwa Anglii (Edynburg, Boston [**]), Groningen [*], Ribe [*] czy Oslo (gdzie produkuje się z niego miód pitny). Natomiast ziarno wywoź do Bremy i Hamburga.

8. Groningen [*]

  • status początkowy: miasto nieznane (kampania), hanzeatycka placówka handlowa (gra swobodna przy ustawieniu na starcie 26 miast);
  • przynależność terenowa: Królestwo Flandrii;
  • produkowane towary: ziarno, konopie, młotki wełny, miód pitny oraz miejscowy specjał wino;
  • towary potrzebne do produkcji: miód;
  • położenie: miasto nadmorskie.

W Groningen do produkcji musisz sprowadzać jedynie miód, z którym jest w tym rejonie problem - jeśli Haarlem [*] jest dostępny sytuacja jest dobra, jeśli nie pozostają miasta na wschód od cieśnin duńskich: Rostok, Visby, Ryga i cztery miasta Pomorza.

Sprzedaż ziarna, wina i miodu pitnego jest możliwa we wszystkich okolicznych miastach (oczywiście pamiętając, że poza tymi gdzie dany towar jest produkowany). Młotki wełny transportuj do miast Królestwa Anglii, a konopie wywoź do czterech miast Królestwa Północy (gdzie produkuje się ryby) bądź ewentualnie daleko na wschód gdzie produkuje się skóry. Nie zapomnij, że w Królestwie Meklemburgii produkuje się piwo, do którego potrzebne jest ziarno.

9. Brema

  • status początkowy: miasto hanzeatyckie;
  • przynależność terenowa: Królestwo Meklemburgii;
  • produkowane towary: ziarno, konopie, młotki wełny, narzędzia oraz miejscowy specjał piwo;
  • towary potrzebne do produkcji: drewno, ziarno (dostępne na miejscu), metale;
  • położenie: miasto nadmorskie.

Do Bremy drewno i metale sprowadzisz z Anglii (z Edynburga i Scarborough [*]), bądź z północy (z Bergen, Oslo i Stravanger [**]). Ziarno jest dostępne na miejscu.

Sprzedaż ziarna, narzędzi i piwa jest możliwa po trochu we wszystkich okolicznych miastach. Konopie wywoź do miast Królestwa Północy, a młotki wełny do miast Królestwa Anglii.

10. Hamburg

  • status początkowy: miasto hanzeatyckie;
  • przynależność terenowa: Królestwo Meklemburgii;
  • produkowane towary: cegły, ziarno, sól, narzędzia oraz miejscowy specjał piwo;
  • towary potrzebne do produkcji: drewno, ziarno (dostępne na miejscu), metale;
  • położenie: miasto nadmorskie.

Z Hamburgiem w kwestii sprowadzania towarów do produkcji sytuacja jest identyczna jak z Bremą.

Na cegły, ziarno, narzędzia i piwo zbyt znajdziesz w miastach w tym rejonie (oczywiście wszędzie tam, gdzie dany towar nie jest wytwarzany). W końcu ziarno wykorzystasz także na miejscu do produkcji piwa. Natomiast sól transportuj do miast Królestwa Północy i Królestwa Danii.

11. Lubeka

  • status początkowy: miasto hanzeatyckie;
  • przynależność terenowa: Królestwo Meklemburgii;
  • produkowane towary: cegły, ziarno, sól, narzędzia oraz miejscowy specjał piwo;
  • towary potrzebne do produkcji: drewno, ziarno (dostępne na miejscu), metale;
  • położenie: miasto nadmorskie.

W kampanii to twoje miasto rodzinne, miejsce zamieszkania twoje i twojej rodziny. Musisz tutaj sprowadzać dwa surowce. Drewno najłatwiej zakupić w miastach Królestwa Szwecji (Malmo, Ahus [**], Goteborg [*]), a jeśli go tutaj nie ma wystarczającej ilości udaj się po nie do miast Królestwa Północy (Bergen, Oslo, Sztokholmu, Stravanger [**]), gdzie zakupisz również metale. Metale możesz także sprowadzać z Goteborga [*].

Rynek zbytu na cegły, ziarno, narzędzia i piwo jest we wszystkich okolicznych miastach (wyłączając te, gdzie dany towar jest produkowany). Pamiętaj, że ziarno wykorzystasz także na miejscu. Natomiast sól należy wywozić do miast Królestwa Północy (gdzie produkuje się ryby) oraz do miast Królestwa Danii (gdzie produkowane jest mięso).

12. Rostok

  • status początkowy: miasto hanzeatyckie;
  • przynależność terenowa: Królestwo Meklemburgii;
  • produkowane towary: ziarno, konopie, miód, narzędzia oraz miejscowy specjał piwo;
  • towary potrzebne do produkcji: drewno, ziarno (dostępne na miejscu), metale;
  • położenie: miasto nadmorskie.

Jeśli chodzi o rady w kwestii sprowadzania potrzebnych towarów są one identyczne jak w przypadku Lubeki.

Zasady przedstawione przy Lubece dotyczą także Rostoku w kwestii sprzedaży ziarna, konopi, narzędzi i piwa. Miód możesz po trochu sprzedawać w okolicznych miastach, a jeśli produkujesz większe ilości wywoź go na północ do Oslo i Sztokholmu, a także do Ahus [**], daleko na wschód do Nowogrodu bądź na zachód do Bostonu [**] i Groningen [*].

13. Naestved [**]

  • status początkowy: miasto nieznane;
  • przynależność terenowa: Królestwo Danii;
  • produkowane towary: cegły, konopie, młotki wełny oraz miejscowy specjał mięso;
  • towary potrzebne do produkcji: sól;
  • położenie: miasto nadmorskie.

To miasto, które należy odkryć zarówno w grze swobodnej jak i w kampanii. Dla celów produkcyjnych musisz do niego sprowadzać jedynie sól - najlepiej w Lubeki bądź Ahus [**], a w dalszej kolejności z Hamburga i Kolonii.

Sprzedaż cegieł i mięsa nie jest problemem. Młotki wełny transportuj do miast Królestwa Anglii, a konopie na północ do miast Królestwa Północy bądź na wschód do miast Konfederacji Inflanckiej.

14. Flensburg [*]

  • status początkowy: miasto nieznane (kampania), hanzeatycka placówka handlowa (gra swobodna przy ustawieniu na starcie 26 miast);
  • przynależność terenowa: Królestwo Danii;
  • produkowane towary: cegły, konopie, młotki wełny oraz miejscowy specjał mięso;
  • towary potrzebne do produkcji: sól;
  • położenie: miasto nadmorskie.

Sytuacja we Flensburg [*] w kwestii sprowadzanych jak i produkowanych towarów jest identyczna jak przy Naestved [**], więc wskazówki są identyczne.

15. Ribe [*]

  • status początkowy: miasto nieznane (kampania), hanzeatycka placówka handlowa (gra swobodna przy ustawieniu na starcie 26 miast);
  • przynależność terenowa: Królestwo Danii;
  • produkowane towary: cegły, ziarno, sól, miód pitny oraz miejscowy specjał mięso;
  • towary potrzebne do produkcji: drewno, miód oraz sól (dostępna na miejscu);
  • położenie: miasto nadmorskie.

To miasto położone na zachodzie Danii. Musisz do niego sprowadzać drewno: z miast Królestwa Północy, ewentualnie z zachodu z dwóch miast Królestwa Anglii (Edynburga i Scarborough [*]) bądź ze wschodu z trzech miast Królestwa Szwecji (Malmo, Ahus [**] i Goteborga [*]). Miód sprowadzisz do niego z zachodu z Haarlemu (jeśli masz to miasto dostępne) bądź ze wschodu: z Rostoku, Visby, czterech miast Pomorza bądź Rygi. Natomiast sól jest dostępna na miejscu, a w razie potrzeby sprowadzisz ją z Kolonii i Hamburga.

Rynek zbytu na cegły, ziarno, miód pitny oraz mięso to nie problem, a na sól zapotrzebowanie jest na miejscu (a w razie nadmiaru towaru wywoź go do miast Królestwa Północy).

16. Aalborg

  • status początkowy: hanzeatycka placówka handlowa;
  • przynależność terenowa: Królestwo Danii;
  • produkowane towary: ziarno, konopie, młotki wełny oraz miejscowy specjał mięso;
  • towary potrzebne do produkcji: sól;
  • położenie: miasto nadmorskie.

Jedynie miasto Królestwa Danii dostępne na początku gry w kampanię (przez co cenne ze względu na jedyne miejsce gdzie produkowane jest mięso). Do produkcji musisz tutaj sprowadzać jedynie sól - ta jest dostępna w Lubece, a po odkryciu miasta także w Ahus [**]. Ewentualnie możesz ją sprowadzać ze wschodu z Nowogrodu czy Helsinek [**], a z zachodu z Hamburga, Kolonii i Bostonu [**].

Młotki wełny sprzedasz w miastach Królestwa Anglii. Na mięso znajdziesz zbyt we wszystkich miastach handlowych. Konopie wywoź niedaleko na północ do Oslo i Bergen. Zboże transportu do miast Królestwa Meklemburgii.