Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Next Big Thing - poradnik do gry

The Next Big Thing - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing poradnik The Next Big Thing

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Rozdział 5 - Liz

Profesorowi nie udało się w całości wyjąć chipu z mózgu Liz. Ułamany kawałek tkwi w nim i dziewczyna jest w śpiączce. Trafiasz do świata, który wykreowała podświadomość Liz. Poeta wręcza jej dwa guziki. Zadaniem bohaterki jest pokonać wstyd i strach, co pozwoli jej odnaleźć najskrytsze pragnienie jej serca.

Pięć scenek dla Quennie

1 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
Jesteś w windzie - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Jesteś w windzie. Wciśnij biały guzik przy numerze 11. Podejdź do sztalugi i spójrz na płótno. Nasunie ono Liz skojarzenie z jej piękną siostrą, malarką. Automatycznie okaże się, że znajdujesz się w paryskim mieszkanku Quennie. Dowiesz się, że dziewczyna musi do rana namalować jeszcze pięć obrazów na wystawę, a zabrakło jej inspiracji. Liz chętnie pomogłaby siostrze, ale nie może sobie niczego przypomnieć.

Zanim opuścisz pokój, rzuć okiem na wiszącą z lewej strony regału belę słomy. Wygrzeb z jej wnętrza przybornik do szycia. Wejdź do windy (w regale) i wciśnij biały guzik obok numeru 80.

 

2 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
Znajdziesz się w studiu, w którym druga Liz przygotowuje się do nagrania - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Znajdziesz się w studiu, w którym druga Liz przygotowuje się do nagrania. Podejdź do biurka, stojącego wśród stosu pudełek, i zabierz z niego notes. Przypomni on Liz scenę włamania się Dużego Alberta do gabinetu FitzRandolpha.

Rzuć też okiem na wieszak w kształcie kaktusa (po lewej), który kliknij kursorem w kształcie ręki - Liz odczepi od wiszącej tam kurtki plakietkę wyborczą, która przypomni jej wielkie plany FitzRandolpha, o których czytała w jego przemowie.

 

3 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
Teraz wybierz piętro 14 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Teraz wybierz piętro 14. To dziecinna łazienka w rodzinnym domu Liz. Z dziwacznego wieszaka przy drzwiach weź kask motocyklisty, który przypomni Liz jej spektakularną ucieczkę z zeppelina.

Wróć do windy i wetknij jeden z otrzymanych od Poety guzików w którykolwiek z otworów w dole klawiatury windy, powiedzmy - w pierwszy od lewej (musisz mieć przy sobie zabrany z pokoju Quennie przybornik, żeby Liz "przyszyła" guzik). Tak dostaniesz się na piętro 73 (lub 5 albo 25 - zależy, w który otwór wetknąłeś guzik). To sala balowa w domu rodzinnym Liz.

 

4 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
Po rozmowie z robotem Armandem podejdź do baru - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Po rozmowie z robotem Armandem podejdź do baru. Podnieś porzuconą na posadzce (bardziej z lewej) piersiówkę, która przypomni Liz Dana. Zbadaj także zainstalowany z lewej strony baru podajnik kostek lodu. Zobacz, że wetknięty jest weń pluszowy misiek. Wyciągnij go. On przypomni dziewczynie wypchanego polarnego niedźwiedzia z zeppelina.

5 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
Masz już pięć wspomnień z życia Liz - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Masz już pięć wspomnień z życia Liz. Wróć do siostry (piętro 11) i wręcz jej kolejno każdy z przedmiotów: notes, plakietkę, kask, piersiówkę i miśka. Quennie namaluje pięć obrazów na podstawie każdej ze scen. Na koniec okaże się, że skończyła jej się czerwona farba, którą podpisuje swoje dzieła.

Uczynić coś dla Spencera McDundee

6 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
Wjedź windą do łazienki (piętro 14) - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Wjedź windą do łazienki (piętro 14). Zbadaj znajdujący się tam sejf (po lewej). Spróbuj go otworzyć, choć Liz nie zna kombinacji. W tym momencie odezwie się Szkot z obrazu, który wie, jaki jest kod do sejfu. Niestety, rozmowa z nim nie przyniesie pożądanego rezultatu. Musisz coś dla niego zrobić.

7 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
Wróć do sali balowej (piętro 73) i z prawego brzegu baru zabierz sokowirówkę - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Wróć do sali balowej (piętro 73) i z prawego brzegu baru zabierz sokowirówkę. W windzie wetknij drugi z otrzymanych od poety guzików w któryś z dwu pozostałych otworów w dole klawiatury, powiedzmy - w środkowy (musisz mieć przy sobie zabrany z pokoju Quennie przybornik, żeby Liz "przyszyła" guzik). Dostaniesz się na piętro 5 (lub 25 albo 73 w zależności od tego, gdzie wetknąłeś ten i poprzedni guzik). Po lewej rośnie tam drzewo, do którego przyczepiona jest gaśnica. Potraktuj ją sokowirówką, a uzyskasz czerwoną farbę dla Quennie.

8 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
Udaj się do siostry (piętro 11) i daj jej farbę - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Udaj się do siostry (piętro 11) i daj jej farbę. Quennie namaluje portret Szkota, który będzie mieć głowę na swoim miejscu. Wdzięczny mężczyzna poda Liz kod do sejfu. Dziewczyna znajdzie w nim symbol odwagi w postaci medalu.

Przezwyciężyć najsilniejsze zahamowanie

9 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
Trafiwszy po raz pierwszy do sali balowej, w rozmowie z Armandem Liz uświadomi sobie, że wstydzi się tańczyć - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Trafiwszy po raz pierwszy do sali balowej, w rozmowie z Armandem Liz uświadomi sobie, że wstydzi się tańczyć. Postanowi przełamać się, jednak, by móc zatańczyć, potrzebuje karnetu. Udaj się więc na 5 (lub 25 albo 73 - w zależności od tego, w które otwory wtykałeś guziki) piętro i przyjrzyj drzewu w donicy po lewej. To drzewo z wejściówkami różnego rodzaju. Niestety, są one jeszcze niedojrzałe, a drzewo jest niemal zwiędnięte. Trzeba by je podlać.

10 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
11 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
12 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
Przenieś się więc do łazienki (piętro 14), gdzie podejdź do wanny i wymontuj z niej główkę prysznica - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Przenieś się więc do łazienki (piętro 14), gdzie podejdź do wanny i wymontuj z niej główkę prysznica. Wróć na 5 piętro. Zainstaluj nad drzewem główkę prysznica. Teraz wróć do łazienki. Podejdź do wanny i odkręć sprawny (lewy) kurek. Kiedy ponownie zjawisz się na 5 piętrze, wejściówki na drzewie będą już dojrzałe. Zerwij potrzebny Liz karnet.

13 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
Przeniósłszy się do sali balowej, Liz pokaże karnet Armando - pierwszym tańcem jest tango - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Przeniósłszy się do sali balowej, Liz pokaże karnet Armando - pierwszym tańcem jest tango. Niestety, orkiestra nie ma go w swoim repertuarze. Musisz więc nauczyć kwiatową orkiestrę (w głębi po prawej) grać tango. Armando udzieli Liz dwu ważnych wskazówek: instrumenty muszą utrzymywać rytm i nie wszystkie powinny wziąć udział w wykonaniu tanga. A zatem podejdź do orkiestry i kliknij ją kursorem w kształcie trybiku.

Pojawi się zbliżenie, na którym musisz wybrać instrumenty, które zagrają tango - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Pojawi się zbliżenie, na którym musisz wybrać instrumenty, które zagrają tango. Ważny jest ich rodzaj, kolejność i tempo ich wyznaczania. Na początek przesłuchaj wszystkie instrumenty, to jest kwiaty - każdy ma środek innego koloru (zielony, żółty, czerwony, niebieski, różowy i pomarańczowy). Kiedy rozpoznasz, co to za instrument, kliknij dany kwiat ponownie, by przestał grać i by można było sprawdzić kolejny. Z 6 kwiatów musisz wybrać 4, które brzmią jak: perkusja, skrzypce, fortepian i gitara basowa - dokładnie w tej kolejności. Zagadka jest losowa, po każdej nieudanej próbie kwiaty więdną i przy następnym sprawdzaniu okazuje się, że pod innym kolorem kryje się już inny instrument (na szczęście same kwiaty pozostają na tych samych miejscach). Kiedy już będziesz pewien, że dobrze wytypowałeś wszystkie kwiaty i ich kolejność, klikaj je w równym tempie, by Armando uznał, że rytm jest właściwy. Określają go pojawiające się w trakcie grania danego instrumentu nutki. Kiedy taka nutka zniknie, to znak, by do gry włączył się kolejny instrument. Pomyślnie wykonane zadanie zakończy się tańcem Liz. W ten sposób dziewczyna otrzyma połówkę trzeciego guzika.

Pokonać największy strach

14 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
Pora pokonać strach, a z rozmowy z Quennie Liz wie, że najbardziej boi się krokodyli - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Pora pokonać strach, a z rozmowy z Quennie Liz wie, że najbardziej boi się krokodyli. Zresztą jej reakcja na widok krokodyla na 5 piętrze była aż nadto wymowna. Udaj się tam zatem i wejdź do paszczy krokodyla (trzeba PPM zmienić kursor na kierunkowy) lub kliknij na niej znalezionym w sejfie medalem.

15 - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry
Dostaniesz drugą połówkę guzika, co oznacza udostępnienie kolejnego 25 (lub 73 albo 5, w zależności od tego, w które otwory wtykałeś poprzednie guziki) piętra w windzie - Rozdział 5 - Liz | Opis przejścia The Next Big Thing - The Next Big Thing - poradnik do gry

Dostaniesz drugą połówkę guzika, co oznacza udostępnienie kolejnego 25 (lub 73 albo 5, w zależności od tego, w które otwory wtykałeś poprzednie guziki) piętra w windzie. Znalazłszy się tam (automatycznie), porozmawiaj z Danem-Tarzanem. Liz dowie się, co jest najskrytszym pragnieniem jej serca, choć trudno jej będzie w to uwierzyć...