Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Walka | Porady do Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow

Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019

Walka

WSKAZÓWKI

Opanowanie podstaw walki w Lords of Shadow nie jest trudną sprawą, aczkolwiek doskonalenie technik bitewnych wymaga nie tylko odpowiedniej zręczności, ale także nieco taktycznego myślenia. Odgrywa to szczególnie istotną rolę na wyższych poziomach trudności, a to dlatego, że nietrafione czy niedopasowane do sytuacji na polu bitwy akcje mogą zakończyć się szybką i bolesną śmiercią głównego bohatera.

Jedną z najważniejszych kwestii jest dopasowanie rodzajów ataków do liczebności sił wroga. W sytuacji potyczki z jednym przeciwnikiem możesz sobie pozwolić na nieco większą swobodę. Walcząc natomiast jednocześnie z kilkoma przeciwnikami musisz częściej używać umiejętności o zasięgu obszarowym, a także większą uwagę przywiązywać do tego żeby nie dać się nikomu uderzyć.

Niezwykle ważną rolę w utrzymywaniu paska zdrowia na rozsądnym poziomie odgrywają uniki, które są zdecydowanie lepszym rozwiązaniem od odskoków. W sytuacji walki z pojedynczymi i nieco słabszymi przeciwnikami warto też często pomagać sobie przyciskiem bloku. Co więcej, dzięki takim umiejętnościom jak chociażby Synchronized Block możliwe jest "odbicie" ataku wroga i jednoczesne natychmiastowe przejście do ofensywy.

Bardzo pomocny okazuje się pozyskany w dość wczesnej fazie gry hak, dzięki któremu możliwe jest przyciąganie do siebie słabszych przeciwników i atakowanie tych silniejszych poprzez przyciąganie głównego bohatera do nich. Walka w powietrzu jest zresztą bardzo wskazana - dobrze jest zadawać wybitym w górę przeciwnikom dodatkowe ciosy, zanim bezpiecznie opadną na ziemię.

Bardziej szczegółowe porady odnośnie pokonywania konkretnych typów potworów odnajdziesz w opisie przejścia gry, a na temat ich dodatkowych słabości możesz też dowiedzieć się ze znajdującego się w poradniku bestiariusza.

MAGIA ŚWIATŁA I CIENIA

Dostęp do magii światła (Light Magic) odblokowywany jest automatycznie w trakcie rozgrywania pierwszego etapu (Enchanted Forest) drugiego rozdziału gry, a dostęp do magii cienia (Shadow Magic) odblokowywany jest automatycznie w trakcie rozgrywania czwartego etapu (Waterfalls of Agharta) drugiego rozdziału gry.

Każda ze szkół magii ma swój pasek, ulokowany odpowiednio w lewym dolnym i prawym dolnym rogu ekranu. Uaktywnienie danej szkoły magii powoduje stopniowe wyczerpywanie danego paska. Energię magiczną można uzupełniać na dwa zasadnicze sposoby - pierwszym z nich jest skorzystanie z odpowiedniej fontanny. Obiekty tego typu występują jednak bardzo rzadko, tak więc w większym stopniu trzeba polegać na kulach energii "wyskakujących" z ciał atakowanych przeciwników. Z mechanizmem tym związane są trzy bardzo istotne zależności. W celu zwiększenia częstotliwości wypadania kul warto przede wszystkim doprowadzać do stopniowego napełniania paska Combat Focus, a mianowicie atakować przeciwników seriami i w krótkich odstępach czasu, nie dając się jednocześnie uderzyć ani trafić. Stopniowo napełniający się pasek Combat Focus pojawia się zawsze u dołu ekranu. Druga ważna informacja jest taka, iż kule po pewnym czasie znikają. Istotne jest więc to żeby je gromadzić, nawet kosztem przerwania walk. Ostatnia trzecia kwestia to sposób zbierania kul energii, a to dlatego, że mogą one zostać poświęcone na napełnienie paska magii światła (trzeba wcisnąć i przytrzymać lewą gałkę analogową) lub magii cienia (trzeba wcisnąć i przytrzymać prawą gałkę analogową). Ja proponuję utrzymywać oba paski magii na zbliżonym poziomie, choć wszystko jest tu oczywiście uzależnione od aktualnych potrzeb i obranej strategii walk.

Magia światła jest w grze wykorzystywana przede wszystkim do leczenia głównego bohatera. Mając mianowicie aktywny ten tryb każdy zadany cios doprowadza do odzyskania części energii życiowej. Samą energię można też odzyskiwać dzięki fontannom, aczkolwiek pojawiają się one bardzo rzadko.

Magia cienia jest w grze wykorzystywana przede wszystkim do zadawania potworom poważniejszych obrażeń, co ma miejsce po jej uaktywnieniu. Najlepiej oczywiście decydować się na nią w trakcie potyczek z bardziej wytrzymałymi potworami, dzięki czemu łatwiej będzie je ukatrupić.

Wspomniane wyżej zastosowania obu szkół magii nie są oczywiście jedynymi w grze. Magii światła oraz cienia można używać między innymi do nadawania specjalnych cech dodatkowym przedmiotom (np. sztyletom w połączeniu z magią cienia) czy korzystania z powiązanych z magią specjalnych umiejętności (są one opisane w dalszej części tego rozdziału).

Bardzo ważne jest kolekcjonowanie klejnotów, dzięki którym możliwe jest wydłużanie pasków energii życiowej (zielone klejnoty), magii światła (niebieskie klejnoty) oraz magii cienia (czerwone klejnoty). Wydłużenie paska dokonuje się w momencie odnalezienia pięciu klejnotów z danej grupy. Lokalizacje wszystkich klejnotów omówione zostały w opisie przejścia gry.

DODATKOWE PRZEDMIOTY

W grze dostępne są cztery rodzaje dodatkowych przedmiotów jednorazowego użytku, przydatnych w staczaniu potyczek z potworami.

Srebrne sztylety (Silver Daggers) stają się dostępne już na samym początku gry i maksymalnie można przechowywać 10 sztuk. Warto wykorzystywać je w szczególności w starciach z różnymi odmianami wilkołaków, gdyż zadają im spore obrażenia. W dalszej fazie rozgrywki radzę łączyć sztylety z magią cienia, otrzymując w ten sposób ich wybuchową odmianę.

Mroczny kryształ (Dark Crystal) staje się dostępny w końcowej części drugiego rozdziału gry. Skorzystanie z tego obiektu możliwe jest po zebraniu jego czterech fragmentów. Należy wtedy przytrzymać odpowiedni przycisk, co doprowadzi do wezwania na pole bitwy ogromnego demona (jest to obrazowane na cut-scence). Gotowy do odpalenia kryształ warto przechowywać na czarną godzinę, odpalając go w momencie wpadnięcia na bossa czy bardziej wytrzymałego potwora. Nie należy oczywiście odkładać go na zbyt długo, bo nowe fragmenty kryształu odnajduje się szybciej niż mogłoby się wydawać.

Wróżki (Fairies) stają się dostępne na początku trzeciego rozdziału gry i maksymalnie można mieć przy sobie 4 takie istoty. Główną ich zaletą jest możliwość chwilowego ogłuszania niektórych przeciwników, dzięki czemu łatwiej jest się ich pozbyć. Warto wiedzieć, że w danym momencie możesz wysłać do ataku kilka wróżek, zwiększając szanse ogłuszenia danego przeciwnika lub ich grupy. Wróżki warto łączyć z magią światła, dzięki czemu będą one eksplodowały w momencie dotarcia do celu.

Woda święcona (Holy Water) staje się dostępna w końcowej części piątego rozdziału gry i maksymalnie można przechowywać 4 buteleczki. Warto wykorzystywać ją w szczególności w starciach z różnymi odmianami kreatur nocy (głównie mowa tu o wampirach). Wodę można łączyć z magią światła, dzięki czemu wokół głównego bohatera barierę ochronną wytwarzana jest bariera ochronna.

Posiadanych przedmiotów nie warto magazynować, gdyż są one sukcesywnie odnajdywane w trakcie przechodzenia gry. Polecam w tym miejscu niszczyć wszystkie interaktywne obiekty z otoczenia, a także rozglądać się za workami i skrzyniami, w których niektóre z nich są składowane. Podpowiedzi odnośnie wykorzystywania konkretnych obiektów w starciach z potworami znalazły się w rozdziale Bestiariusz, ukazującym podatność poszczególnych bestii na ich różne odmiany.

Uwaga! Więcej informacji na temat dostępnych akcji związanych z używaniem dodatkowych przedmiotów odnajdziesz w rozdziale Umiejętności (kategoria Secondary Weapons).