Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Budynki specjalne | Podstawy Sid Meier's Civilization V poradnik Sid Meier's Civilization V

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Budynki specjalne

Nazwa

Koszt

Utrzymanie

Wymagania/Epoka

Ilość miejsc

Profity

Bank

220 produkcji

Brak

Targowisko/Renesans

2

+2 złota

+3 WK

Fabryka

300 produkcji + 1 węgla

3 złota

Brak/Przemysłowa

1

+2 produkcji

+3 WI

Giełda

650 produkcji

Brak

Bank/Przemysłowa

1

+2 złota

+3 WK

Laboratorium badawcze

600 produkcji

3 złota

Szkoła publiczna/Współczesność

2

+3 nauka

+3 WN

Świątynia

120 produkcji

2 złota

Pomnik/Klasyczna

2

+1 kultura

+3 WA

Targowisko

120 produkcji

Brak

Brak/Średniowiecze

1

+2 złota

+3 WK

Uniwersytet

200 produkcji

3 złota

Biblioteka/Średniowiecze

1

+3 nauka

+3 WN

Warsztat

100 produkcji

2 złota

Brak/Średniowiecze

1

+2 produkcja

+3 WI

Wiatrak

180 produkcji

2 złota

Miasto musi być położone na wzgórzu/Renesans

1

+2 produkcja

+3 WI

Jak więc widać, jeżeli zależy nam na wzroście nauki lub kultury - czyli surowców, których nie da się pobierać z pól, przydzielenie obywateli do konkretnych budynków będzie bardzo dobrym pomysłem. Takie zagranie przyda się również, jeżeli okoliczne pola przynoszą nam małe zyski, lub też w sytuacji, w której zależy nam na jak najszybszym pozyskaniu wielkich ludzi.

Nie zmienia to jednak faktu, że sztuczna inteligencja radzi sobie z zarządzaniem miastami naprawdę zadowalająco, przez co nasza ingerencja w postępowanie komputera powinna być raczej wyjątkiem od reguły, niż zasadą.