Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Alpha Protocol - poradnik do gry

Alpha Protocol - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Opiekunowie i handlarze | NPC | Alpha Protocol Alpha Protocol poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Opiekunowie misji

ZASADA DZIAŁANIA:

W każdej rozgrywanej przez Ciebie misji Twoje działania będą nadzorowane przez osobę, którą najłatwiej byłoby określić mianem opiekuna. Zadaniem opiekuna jest przede wszystkim wspieranie głównego bohatera i odbywa się to w głównej mierze drogą radiową. Jedynie w nielicznych przypadkach opiekun może Ci w wyraźny sposób pomóc w pokonaniu danego zabezpieczenia czy też sam wziąć udział w walkach.

O tym kto domyślnie jest opiekunem w danej misji możesz się dowiedzieć z okna briefingu - Opiekunowie i handlarze | NPC | Alpha Protocol - Alpha Protocol - poradnik do gry

O tym kto domyślnie jest opiekunem w danej misji możesz się dowiedzieć z okna briefingu.

Większość misji nie przewiduje możliwości wyboru opiekuna, narzucając Ci z góry ustaloną postać. Jeżeli jesteś stawiany przed wyborem opiekuna to zazwyczaj ma to miejsce w trakcie danej misji i trzeba wybrać jedną osobę spośród dwóch zainteresowanych współpracą. Ciekawostką jest to, że w zależności od relacji utrzymywanych z danym opiekunem możesz być inaczej traktowany, choć różnice są tu zazwyczaj bardzo niewielkie. Istotną zmianą są z kolei różne perki, o których szerzej możesz poczytać poniżej oraz w pierwszym rozdziale atlasu (podpunkt poświęcony wszystkim dostępnym perkom).

LISTA OPIEKUNÓW:

Albatross:

Może Ci on towarzyszyć wyłącznie w dwóch misjach, przy czym w misji rozgrywanej w ambasadzie w Moskwie należy dokonać wyboru pomiędzy nim, a SIE. Wybór powinien być w głównej mierze uzależniony od tego czy chcesz się sprzymierzyć z organizacją G22 czy z VCI. Jeżeli zaś chodzi o drugą sytuację, Albatross jest jednym z trzech możliwych opiekunów w ostatniej misji gry. Utrzymywanie dobrych relacji z Albatrossem przyczyni się do skrócenia pola widzenia wrogów, a utrzymywanie złych relacji uczyni głównego bohatera bardziej wytrzymałym.

Madison Saint James:

Może Ci ona towarzyszyć wyłącznie w misji rozgrywanej w posiadłości Marburga w Rzymie. Chęć dokonania zamiany opiekuna należy wyrazić w trakcie tej misji i jeżeli zdecydujesz się na Madison to tym samym nieznacznie pogorszysz swoje relacje z Miną. Wybranie Madison do tej misji pomoże Ci w lepszym rozpoznaniu okolicy, choć nie jest absolutnie wymagane. Utrzymywanie dobrych relacji z Madison przyczyni się do skrócenia pola widzenia wrogów, a utrzymywanie złych relacji zapewni dodatkowe obrażenia przy korzystaniu z ulubionej broni.

Mina Tang:

Będzie ona Twoim opiekunem w zdecydowanej większości rozgrywanych misji i tak na dobrą sprawę jedynym wyjątkiem jest kampania rozgrywana w Arabii Saudyjskiej. Utrzymywanie dobrych relacji z Miną uczyni głównego bohatera bardziej wytrzymałym. Nie radzę natomiast pogarszać z nią stosunków, gdyż zaowocuje to otrzymaniem "karnych" perków, których działanie polega na nieznacznym wydłużeniu regeneracji wszystkich aktywnych umiejętności.

Scarlet Lake:

Może Ci ona towarzyszyć wyłącznie w ostatniej misji gry i tylko jeśli zdecydujesz się na połączenie sił. Warto w tym miejscu dodać, że nie są przewidziane żadne kary za "zostawienie" dotychczasowego opiekuna i nawiązanie współpracy ze Scarlet. Utrzymywanie dobrych relacji ze Scarlet poprawi celność przy korzystaniu z pistoletu lub karabinu szturmowego. Nie radzę natomiast pogarszać z nią stosunków, gdyż zaowocuje to otrzymaniem "karnych" perków, których działanie polega na nieznacznym wydłużeniu regeneracji wszystkich aktywnych umiejętności.

Sean Darcy:

Może Ci on towarzyszyć wyłącznie w jednej z początkowych misji rozgrywanej w Arabii Saudyjskiej. W dalszej fazie gry nie tylko nie będzie możliwe kontynuowanie współpracy z Seanem, ale staniecie się wręcz wrogami. Utrzymywanie dobrych relacji z Seanem zaowocuje możliwością zadawania dodatkowych obrażeń przy użyciu gadżetów, a utrzymywanie złych relacji uczyni głównego bohatera bardziej wytrzymałym.

SIE:

Może Ci ona towarzyszyć wyłącznie w dwóch misjach, przy czym w misji rozgrywanej w ambasadzie w Moskwie należy dokonać wyboru pomiędzy nią, a Albatrossem. Wybór powinien być w głównej mierze uzależniony od tego czy chcesz się sprzymierzyć z organizacją VCI czy z G22. Jeżeli zaś chodzi o drugą sytuację, SIE jest jednym z trzech możliwych opiekunów w ostatniej misji gry. Utrzymywanie dobrych relacji z SIE doprowadza do zmniejszenia siły rozrzutu w shotgunach i karabinach, a utrzymywanie złych relacji zwiększy wytrzymałość na obrażenia.

Steven Heck:

Może Ci on towarzyszyć wyłącznie w ostatniej misji gry, przy czym Sean jest w stanie zapewnić Ci nieoficjalną pomoc w dwóch misjach rozgrywanych w Tajpeju. Mowa tu o zadaniu rozgrywanym w hotelu (eliminacja części wartowników) oraz o pogoni w tunelach metra (eliminacja wrogów na peronie). Utrzymywanie dobrych relacji ze Stevenem przyczyni się do zwiększenia obrażeń zadawanych w walce wręcz, a utrzymywanie złych relacji zaowocuje skróceniem pola widzenia wrogów.

Yancy Westridge:

Może Ci on towarzyszyć wyłącznie w jednej z początkowych misji rozgrywanej w Arabii Saudyjskiej. Utrzymywanie dobrych relacji z Yancym przyśpieszy regeneracją wszystkich dostępnych umiejętności aktywnych, zaś utrzymywanie z nim złych relacji doprowadzi do zwiększenia obrażeń zadawanych z wykorzystaniem ulubionej broni.

Handlarze

Z oferty handlarzy będziesz mógł korzystać po każdej zakończonej misji, przy czym warto tu zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników:

- Większość handlarzy oferuje swoje przedmioty wyłącznie na danym rynku (np. tylko podczas pobytu w Moskwie). Jeżeli więc chcesz skorzystać z ich oferty to musisz tego dokonać podczas pobytu w danym miejscu. Nie dotyczy to kampanii w Arabii Saudyjskiej, do której nie będzie już można powrócić w dalszej fazie gry, ale na szczęście większość handlarzy z tego miejsca oferuje swoje dobra również w innych zakątkach świata.

- Nigdy nie jest tak, że po dotarciu w dane miejsce po raz pierwszy od razu będziesz mógł kupować wszystkie najlepsze przedmioty. Wielu handlarzy wystawi swoje dobra dopiero po ukończeniu kilku misji, nawiązaniu kontaktu z konkretnymi osobami czy sprzymierzeniu się z organizacjami sprawującymi władzę w danym regionie.

- Niektórzy handlarze są zarazem ważnymi postaciami niezależnymi (m.in. SIE, Albatross i Steven Heck). Jeśli więc chcesz odblokować związane z nimi przedmioty to musisz poprawiać sobie z nimi relacje, zaliczać misje pod ich nadzorem czy też wykonywać dla nich drobne przysługi (np. podesłanie transportu broni Grigoriemu czy zlikwidowanie danych na życzenie Hecka).

- Zdecydowanie radzę zainteresować się perkami, dzięki którym możliwe będzie obniżenie cen na wybrane towary. O ile w przypadku tańszych dóbr kilku czy nawet kilkunastoprocentowa zniżka niewiele zmieni, o tyle w przypadku najcenniejszych dóbr może być bardzo odczuwalna. Pełną listę perków odnajdziesz w pierwszym rozdziale atlasu.

- Nie zapomnij o tym, że dobra możesz nie tylko kupować, ale również sprzedawać. Warto się na to decydować w przypadku broni, pancerzy czy upgrade'ów, które nie będą Ci w dalszej fazie rozgrywki potrzebne.