Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Nawigator i bosman | Podnoszenie kwalifikacji załogi | Silent Hunter 5 poradnik Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk

Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019

Nawigator

Najstarszy członek załogi, nawigator (Emil Dubler) jest niezbyt rozmowny i najprawdopodobniej nigdy nie zdradzi nam kogo faktycznie tutaj dubluje - Nawigator i bosman | Podnoszenie kwalifikacji załogi | Silent Hunter 5 - Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Najstarszy członek załogi, nawigator (Emil Dubler) jest niezbyt rozmowny i najprawdopodobniej nigdy nie zdradzi nam kogo faktycznie tutaj dubluje. Ewentualnie puści parę z gęby dopiero po którejś z kolejnych łat do gry. Z trzech umiejętności pasywnych, którymi ten marynarz może nam służyć najbardziej przydatny jest "Trening zanurzenia".

Poprawia on formę załogi i szybkość wykonywania przez nią tych wszystkich czynności, które należy zrobić podczas manewru schodzenia pod wodę (szczególnie po komendzie "zanurzenia alarmowego"). Ma to niebagatelne znaczenie gdy płynąc na powierzchni zostaniemy zaskoczeni przez samoloty wroga i należy szybko dać nura pod wodę w celu uniknięcia wykrycia bądź już ataku przeciwnika. Oczywiście jeśli na mostku znajduje się sam kapitan U-Boota, czyli gracz, prędkość wykonania manewru zanurzenia zależy głównie od ruchliwości jego jaśniepańskich 4 liter i umiejętności celnego trafiania swoją osobą we właz znajdujący się w kiosku, a prowadzący na dół.

Zdolności specjalne - Nawigator

Rodzaj zdolności

Liczba poziomów rozwoju zdolności

Skrót klawiszowy

Koszt użycia [w punktach morale]

Czas trwania

Czas do ponownego użycia

Działanie zdolności

"Głębokość krytyczna"

Pasywna

5

-

-

-

-

Zwiększenie głębokości zgniecenia* o 5% na poziom; + 5% (p1), + 10% (p2), + 15% (p3), + 20% (p4), + 25% (p5)

"Trening zanurzenia"

Pasywna

5

-

-

-

-

Skrócenie czasu zanurzania się OP o 5% na poziom; - 5% (p1), - 10% (p2), - 15% (p3), - 20% (p4), - 25% (p5)

"Większa manewrowość"

Pasywna

5

-

-

-

-

+ 6% (p1), + 12% (p2), + 18% (p3), + 24% (p4) i + 30% (p5) do zwrotności OP na wodzie i pod wodą

* - na której ciśnienie wody zgniatało kadłub sztywny (mocny) OP z wiadomym, tragicznym skutkiem dla załogi

Bosman

Bosman (Herbert Heine). Z ciekawszych umiejętności, którymi ten łysy typ dysponuje warto wymienić "Ripostę". Po aktywacji skraca ona czas ładowania przez marynarzy torped do wyrzutni. Bardzo często staram się używać tej funkcji podczas ataku torpedowego na aliancki konwój, włączając ją po wystrzeleniu pierwszych kilku "cygar". Z kolei aktywna zdolność "Propagandy" należy do tych bardziej kontrowersyjnych i niedopracowanych w pierwszych wersjach gry.

Niby wydłuża ona czas działania włączonych, pozostałych zdolności aktywnych innych marynarzy, jednak sama ma krótszy czas działania niż one - skutkiem czego jest w zasadzie bezużyteczna - Nawigator i bosman | Podnoszenie kwalifikacji załogi | Silent Hunter 5 - Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Niby wydłuża ona czas działania włączonych, pozostałych zdolności aktywnych innych marynarzy, jednak sama ma krótszy czas działania niż one - skutkiem czego jest w zasadzie bezużyteczna. "Mniejsze zużycie tlenu" może się przydać kiedy znajdujemy się w zanurzeniu i jesteśmy obrzucani bombami głębinowymi przez alianckie niszczyciele. Bosman uspokoi wtedy nerwowe oddechy załogi powodując, że "wygeneruje" ona mniej szkodliwego dwutlenku węgla, a w konsekwencji OP będzie mógł dłużej pozostać pod wodą i wymknąć się oprawcom.

Zdolności specjalne - Bosman

Rodzaj zdolności

Liczba poziomów rozwoju zdolności

Skrót klawiszowy

Koszt użycia [w punktach morale]

Czas trwania

Czas do ponownego użycia

Działanie zdolności

"Mniejsze zużycie tlenu"

Pasywna

5

-

-

-

-

Na każdy z pięciu poziomów mniejsze o 10% zużycie tlenu przez załogę gdy OP jest pod wodą; -10% (p1), - 20% (p2), - 30% (p3), - 40% (p4), - 50% (p5)

"Pewny siebie oficer"

Pasywna

5

-

-

-

-

Redukcja szybkości spadania morale załogi w czasie patrolu o 4% na poziom: - 4% (p1), - 8% (p2), - 12% (p3), - 16% (p4) i - 20% (p5)

"Propaganda"

Aktywna

3

-

1

10 minut (na wszystkich poziomach wyszkolenia tej zdolności)

72 minuty (poziom 1), 48 min (p2), 24 min (p3)

Czasy działania zdolności, jak również czasy do ponownego użycia umiejętności aktywnych rosną o 10% na poziom: +10% (p1), + 20% (p2) i + 30% (p3)

"Riposta"

Aktywna

3

-

1 (poziom 1), 2 (p2), 3 (p3)

24 minuty (na wszystkich poziomach wyszkolenia tej zdolności)

72 minuty (poziom 1), 48 min (p2), 24 min (p3)

Skrócenie czasu ładowania torped o - 100% dla wyrzutni 1-ej, - 80% dla 2-ej, - 60% dla 3-ej, itd.