Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 10 listopada 2010, 08:37

autor: Grzegorz Sadziński

Diablo III - BlizzCon 2010 - Strona 3

Tegoroczny BlizzCon miał przynieść więcej informacji na temat Diablo III i faktycznie tak się stało. Nowa klasa, system walki PvP oraz masa innych szczegółów zadowoliły wszystkich miłośników Sanktuarium.

Do dyspozycji odwiedzających zostały oddane w trybie PvP jedynie trzy klasy: Wizard, Witch Doctor oraz Barbarian. Każda z nich dysponowała kilkoma wysokopoziomowymi umiejętnościami i o dziwo, były one stosunkowo dobrze zbalansowane. Kwestia zwycięstwa zależała od osób grających w demo, a nie od wybrania przez nie odpowiednich klas postaci. W czasie rozgrywki na środku areny od czasu do czasu pojawiały się kule życia (pracownik Blizzarda stwierdził, że dzieje się tak tylko wtedy, kiedy na arenie żyje określona liczba osób), dlatego kontrolowanie tego obszaru często może rozstrzygnąć losy pojedynku. Kiedy nasza postać zginie, zmieni się w ducha i będzie miała możliwość biegania i oglądania tego, co się dzieje. Areny oczywiście posiadają wiele elementów blokujących pole widzenia oraz utrudniających przemieszczanie się, dlatego dużą rolę w czasie starć będą odgrywały umiejętności wykorzystania przez graczy tego, co oferuje otoczenie.

Póki co jedyną przewidzianą rozgrywką PvP w Diablo III jest arena 3v3, ale twórcy nie wykluczają wprowadzenia innych, jak na przykład 1v1. W odpowiedzi na sugestię dodania trybu Capture the Flag itd. Jay Wilson stwierdził, że tego typu rozwiązania jedynie odciągają uwagę od pierwotnych założeń Diablo III, dlatego raczej nie mamy co liczyć na to, że pojawią się w grze.

Kiedy premiera? Tego nie wie nikt.

Jeśli arena, którą mieliśmy okazję zobaczyć w czasie BlizzConu, jest pierwszą odsłoną systemu PvP w najnowszym dziele Blizzarda, to ostateczna wersja może zachwycić fanów gry i zapewnić im zajęcie na długie lata. Ważna informacja – w trybie hardcore również będzie istniała możliwość walki na arenie, jednak w tym przypadku śmierć postaci będzie ostateczna! Ciekawe, jak wielką popularnością będą cieszyć się tego typu starcia?

Zupełną nowością w demie Diablo III był system talizmanów (charms). Mimo że sporo słyszeliśmy już na jego temat, dopiero teraz mieliśmy okazję zaobserwować zmiany, jakich dokonał Blizzard w elemencie doskonale znanym z poprzedniej części gry. W Diablo II, aby móc korzystać z efektów talizmanów, musieliśmy nosić je ze sobą w ekwipunku, co było równoznaczne z traceniem cennego miejsca w torbach na znajdowane przedmioty. To nie będzie już problemem w kolejnej odsłonie serii. Twórcy gry zdecydowali się bowiem na wprowadzenie oddzielnego miejsca, w które włożymy te talizmany. To powinno ułatwić nieco życie poszukiwaczom przedmiotów...

Jeśli nadal macie obawy, że przy tych wszystkich nowych rozwiązaniach gra będzie oferowała niewielką możliwość modyfikowania postaci, Blizzard zapewnia, że kombinacje umiejętności, run, talizmanów oraz cech to ponad 96 miliardów opcji. Brzmi to imponująco.

Podsumowując to, co mieliśmy okazję zobaczyć w demie Diablo III w czasie BlizzConu, muszę stwierdzić, że to kawałek świetnie zapowiadającej się gry. Mimo że nie poznaliśmy daty premiery, a nawet beta-testów, wiele osób optymistycznie patrzy na rok 2011 jako czas świata Sanktuarium. Czy tak faktycznie będzie? W przypadku Blizzarda czasami lepiej nie zgadywać.

Grzegorz „Sigmar” Sadziński

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?