Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 10 listopada 2010, 08:37

autor: Grzegorz Sadziński

Diablo III - BlizzCon 2010 - Strona 2

Tegoroczny BlizzCon miał przynieść więcej informacji na temat Diablo III i faktycznie tak się stało. Nowa klasa, system walki PvP oraz masa innych szczegółów zadowoliły wszystkich miłośników Sanktuarium.

System zdobywania kolejnych umiejętności znacznie różni się od tego, który znamy z Diablo II – nie ma już tradycyjnych drzewek. W chwili gdy awansujemy na następny poziom, możemy zdecydować się na ulepszenie jednego z posiadanych zaklęć lub „nabyć” zupełnie nowe. Wprowadzony system nie posiada czegoś takiego jak wymóg wybrania umiejętności A, żeby później zyskać możliwość zakupienia zdolności B – wszystkie skille podzielone są jedynie ze względu na poziom, na którym stają się dostępne dla postaci. Podczas gry łowcą demonów wybrałem dwie kolejne umiejętności: Molten Shot (strzała pozostawia ognisty ślad na ziemi) oraz Multishot. Granie nową klasą było stosunkowo proste i przyjemne – mało któremu przeciwnikowi udało się do mnie zbliżyć, a jeśli nawet to zrobił, to bez problemu można było odskoczyć i kontynuować ostrzał – jednak należy pamiętać, że Blizzard nie stworzył jeszcze odpowiedniego systemu walki dla tej klasy, dlatego w demie korzystała ona z many.

Demo pozwalało walczyć drużynom złożonym z trzech osób.

Poza zwykłymi umiejętnościami nasza postać co drugi poziom otrzyma możliwość wydania jednego punktu na pasywne cechy (tzw. traits). Blizzard postanowił oddzielić je od zwykłych umiejętności, aby system rozwoju był nieco mniej skomplikowany, a wybranie bonusu do ilości życia nie było równoznaczne z ograniczeniem siły naszej postaci. Wśród traitów znajdziemy kilka zdolności wspólnych dla wszystkich klas, jednak każda postać ma do dyspozycji także grupę unikalnych bonusów. Do tych pierwszych zaliczymy między innymi zwiększoną szansę na wypadnięcie kul życia czy większą ilość punktów życia. W drugiej zaś będą na przykład w przypadku Demon Huntera zwiększone obrażenia zadawane bronią dystansową, zaś Wizard otrzyma możliwość poprawienia efektywności zaklęć Ice Armor oraz Storm Armor. Mimo że ten element gry nie został jeszcze dopracowany, autorzy są zadowoleni z rozdzielenia pasywnych bonusów od aktywnych umiejętności – pozostało jeszcze tylko stworzyć odpowiedni interfejs dla traitów. Wydaje się, że jest to pewna alternatywa do porzuconego pomysłu rozwijania statystyk. Widać, że cechy będą pełniły istotną funkcję w przypadku kreowania buildów postaci w Diablo III – dodatkowy bonus do staminy może przecież okazać się interesującym wyborem dla wszystkich spragnionych walki PvP w Sanktuarium.

Element starć między graczami to kolejny aspekt najnowszego dema Diablo III, który bardzo pozytywnie zaskoczył wszystkich zgromadzonych na BlizzConie 2010. Potyczki PvP w świecie Sanktuarium zostaną przeniesione na specjalnie stworzone areny – nie będzie można walczyć z innymi graczami w pozostałych miejscach! Przyznam, że nie spodziewałem się tak dynamicznej i wciągającej zabawy przy dosyć prostym pomyśle na rozgrywkę. Czy jednak arena będzie dobrym materiałem na tak bardzo popularny ostatnimi czasy e-sport? Według Jaya Wilsona nie ma tego w planach Blizzarda, ale kto wie, co zrobią gracze, kiedy Diablo III wreszcie wpadnie w ich ręce.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?