Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Need for Speed Rivals Recenzja gry

Recenzja gry 21 listopada 2013, 15:30

autor: Przemysław Zamęcki

Gra we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonuje.

Recenzja gry Need for Speed Rivals - NFS wchodzi w nową generację

Need for Speed: Rivals po raz kolejny podnosi poprzeczkę, stając się, podobnie jak wcześniej Need for Speed: Most Wanted, symbolem startującej właśnie nowej generacji konsol. Jednak czy to wystarczy, aby zainteresować zmęczonych nieco fanów?

Recenzja powstała na bazie wersji PC. Dotyczy również wersji PS4, XONE

PLUSY:
  1. wyśmienita warstwa audiowizualna;
  2. dobra optymalizacja;
  3. wyważona mechanika jazdy, na którą wpływ mają zmiany poczynione w trakcie modyfikacji wozów w garażu;
  4. połączenie trybu dla jednego gracza i wieloosobowego.
MINUSY:
  1. zdarza się, że gra oszukuje w mało elegancki sposób;
  2. brak wsparcia dla kierownic, ograniczenie szybkości animacji do 30 klatek na sekundę i okazjonalne bugi.

U progu nowej generacji Electronic Arts raczy nas kolejną częścią samochodowej serii, w przypadku której znalezienie jakiegokolwiek synonimu przymiotnika oryginalny byłoby zadaniem niesłychanie trudnym. Z kilkoma wyjątkami nie są to gry złe czy nawet średnie. Need for Speed to marka znana i ceniona przez całkiem liczne grono osób lubiących poszaleć kilkusetkonnymi wózkami, jednak nawet tym najbardziej cierpliwym gonienie wydawcy w piętkę dało się już we znaki. Nie inaczej jest i tym razem. W Rivals nie ma krzty oryginalności w samym jądrze rozgrywki. To powtórka z Hot Pursuit przemieszana z rozwiązaniami wymyślonymi swego czasu przez Criterion Games, zastosowanymi w Burnout: Paradise i później w Need for Speed: Most Wanted. Tak wygląda baza nowej gry, ale jej nadbudową jest świetnie przemyślany tryb wieloosobowy w otwartym świecie i oprawa wizualna momentami zapierająca dech w piersiach. I wiecie co? W zupełności mi to wystarczyło, aby się świetnie bawić.

Za NFS: Rivals zabrałem się ochoczo i bez szlochania z powodu pojawiających się przed premierą informacji, dotyczących między innymi zablokowania szybkości animacji do 30 klatek na sekundę. Oczywiście w przypadku PC jest to ze strony producenta strzał w kolano. Decyzja została podjęta z powodu asynchronicznego multiplayera, pozwalającego w trakcie jazdy spotykać na drodze żywych rywali (stąd tytuł gry). O ile być może (podkreślam: być może) w przypadku konsol nowej generacji i ich architektury, która być może (znowu to powtarzam) nie odkryła jeszcze przed deweloperem wszystkich tajemnic, ma to jakiś sens, to jaki ma podobna blokada w wersji pecetowej? W porządku, chodzi o komfortową rozgrywkę, ale próbując zadowolić wszystkich, tak naprawdę nie zadowala się nikogo. Czemu wyraz dała rzesza pecetowców.

To będzie rutynowy patrol. - 2013-11-21
To będzie rutynowy patrol.

Czy jednak warto podnosić krzyk, nie wiedząc, jak będzie wyglądać ostateczny rezultat? Po kilkunastu godzinach spędzonych z grą śmiem twierdzić, chyba po raz pierwszy w życiu, że te 30 klatek na sekundę w zupełności wystarczy do świetnej zabawy. Duża w tym zasługa niezłej optymalizacji. Animacja jest płynna, nie zauważyłem drobnych zacięć, które były plagą wielu poprzednich gier z serii. To prawda, że w przypadku wyścigów ilość wyświetlanych klatek jest jednym z priorytetów, ale tym razem naprawdę nie ma na co narzekać. Istnieje możliwość odblokowania większej ich liczby i co dociekliwsi zapewne spróbują to zrobić, ale jak na razie próżny ich trud. Wprowadzenie zmian powoduje, że gra i zaimplementowana w niej fizyka zaczynają wariować, czyniąc zabawę w Rivals pozbawioną sensu. Blokada jest ewidentnym minusem gry - subiektywnie oceniam jednak, że przez całą rozgrywkę zupełnie mi ona nie przeszkadzała.

Sprawy zaczynają przybierać interesujący obrót. - 2013-11-21
Sprawy zaczynają przybierać interesujący obrót.

Need for Speed: Rivals stanowi rozwinięcie i dopracowanie pomysłów przede wszystkim z Hot Pursuit. Ponownie możemy obrać dwie ścieżki kariery. W tej nieco bardziej rozbudowanej wcielamy się w drogowego wariata, uwielbiającego wyścigi i kolekcjonującego coraz lepsze samochody za zdobywane podczas zmagań punkty szybkości. Odblokowane, a następnie zakupione auta można spersonalizować, zmieniając kolor lakieru, winyle, felgi czy choćby napis na tablicy rejestracyjnej. Ponadto każdy z wozów da się podrasować, fundując mu większą wytrzymałość, siłę, szybkość, przyśpieszenie... Zabawy z tym sporo, ale – co najważniejsze – poprawki te są dość dobrze wyczuwalne podczas jazdy. To samo dotyczy różnic pomiędzy poszczególnymi modelami aut.

Recenzja gry Forza Horizon 4 – tak się wygrywa bitwę o Anglię
Recenzja gry Forza Horizon 4 – tak się wygrywa bitwę o Anglię

Recenzja gry

Forza Horizon 4 zmienia się w pełnoprawne, samochodowe MMO. To bardzo dobra gra, która błyszczy na tle konkurentów, a zawiedzie odrobinę jedynie weteranów serii.

Recenzja gry The Crew 2 – odtwórcza rewolucja
Recenzja gry The Crew 2 – odtwórcza rewolucja

Recenzja gry

To, co zrobił Ubisoft z The Crew 2, zakrawa niemal na skandal. Takiego recyklingu w sandboksach jeszcze nie było. Ale wiecie co? Nie chce mi się podnosić larum, bo jeżdżenie po USA (a także latanie i pływanie) wciąż potrafi być nad wyraz przyjemne.

Recenzja gry Burnout Paradise Remastered – raj nieutracony
Recenzja gry Burnout Paradise Remastered – raj nieutracony

Recenzja gry

Seria Burnout na zawsze odcisnęła piętno na gatunku zręcznościowych wyścigów, a szczytowym jej osiągnięciem okazała się gra Burnout Paradise. Niezwykłe dokonanie w dziedzinie designu i jednocześnie gwóźdź do trumny firmy Criterion Games.

Komentarze Czytelników (60)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
21.11.2013 19:59
odpowiedz
kermitto
15
Legionista

A co to zlot trolli czy zlot idiotów?

21.11.2013 20:06
👎
odpowiedz
MasaGratoR
40
Centurion

Ciekawe, dlaczego jako jeden minus wymienili aż 3 rzeczy? Chcieli, by ładniej tabela wyglądała?

Grałem w Porsche Unleashed, Hot Pursuit 2, Underground 2, Most Wanted (ten prawdziwy), Carbon, pro street, Shift 2, most wanted (tę tandetną podróbę Burnouta) i teraz tego rivals.

Jakoś nie jestem wielkim fanem serii porsche.
Hot pursuit 2 to była typowa pozycja dla rozrywki.
Underground 2 zapamiętałem za niesamowity klimat (do dziś pamiętam wiele utworów, a część nadal sobie słucham) i nietuzinkowe wyścigi. Fabuła była tylko dla picu, nie zwracałem zbytnio na nią uwagi.
W True Most Wanted od razu rzuciły mi się w oczy dużo bardziej ubogie modyfikacje dla aut, jednak nie brakowało mi neonów czy głośników w bagażniku, ale nocnych wyścigów. Fabuła już była bardziej widoczna. To była pierwsza gra, która mi zmulała na kompie. :D
EA usłyszało to i zrobili coś takiego w Carbonie. Szkoda tylko, że w tej grze już było mało klimatu poprzednich serii.
Potem Pro Street - gdybym chciał wyścigi imprezowe, to bym częściej grał w TOCA, które kupiłem za 50zł i przeszedłem prawie wszystkie trasy na 1. miejscu.
Shift 2 - wcześniej grałem w demo pierwszej części i nie wiem, czego po tej części ludzie się spodziewali. Narzekali na nierealistyczny model jazdy (rly?!) lub na trudne do wyuczenia sterowanie. Ja po 3 wyścigach potrafiłem zająć pierwsze miejsce jadąc wtedy dostępnym BMW M3 bez większości pomagajek. Zostawiałem tylko kontrolę trakcji i ABS. W Shifta 2 do dziś zagrywam, bo uważam go za udanego następcę. Trzeba pamiętać, że SHIFT 2 nie zalicza się do NFS, jednak od niego pochodzi, dlatego o nim piszę. ;)
Niby Most Wanted - szok. Przyrównywanie tego do Burnouta to kpina dla tej drugiej serii. W Burnouta zagrywałem wiele godzin, od 3 po Paradise. W dodatku mówimy tutaj o NFS. Po prostu zrobili beznadziejną kopię tej serii z licencjonowanymi autami (niby to samo studio, a model jazdy był żałosny. Czułem się, jakbym ślizgał się po lodowisku. W dodatku reakcje na skręcanie, gaz, hamulec i inne były u mnie opóźnione, co wpływało na wyniki. Nie wiem, czy to naprawili. Nie zamierzam sprawdzać).
A teraz Rivals - grałem u kolegi, bo na razie mam dosyć kupowania. Względem Most Wanted - zdecydowanie lepszy. Ale nadal rozśmiesza mnie drift - trzeba go używać jak najczęściej, bo przy większych prędkościach wypadniesz z drogi, a hamowanie jest nieopłacalne. Wymuszają na nas swój wymyślony styl jazdy. To mi się nie podoba.

Grafikę mam głęboko w dupie. Jeżeli chcę 4K, 120FPS, Bloom, modele 3d i inne, to jadę na dni otwarte do Poznania. Wydam 550 zł i będę się cieszył przez kilka miesięcy tym niż wydawać ok. 130 zł na grę, która przez ten czas będzie tylko widniała jako jeden z obrazków w bibliotece.
Czasami się zastanawiam, czy ludzie dający sobie wciskać takie kurczaki z rożna z polo to nie są potomkowie uwłaszczonych chłopów.

21.11.2013 20:24
odpowiedz
zanonimizowany955861
1
Legionista

Mapy nwm czemu ale przypominają mi Hot Persuit w tą część kiedyś zagram ale nieprędko...

21.11.2013 21:10
👎
odpowiedz
xD197
24
Centurion
5.0

Wypisaliście w + że dobra optymalizacja, gdzie tak naprawdę jest ona beznadziejna, zwykły tandetny port z konsol, gdzie nawet nie postarali się żeby gra działała w 60 fps. (gdy się odblokuje te 60, to gra jest niegrywalna) Już dużo bardziej podobał mi sie hot pursuit, czy most wanted z 2012, bo przynajmniej dało się w nie grać i wcale bardzo nie odstawały grafiką, i nie miały takiego niewiarygodnego przesytu efektami (te wszystkie liście itp.)

21.11.2013 22:07
odpowiedz
dj_sasek
91
Freelancer
3.5

Muahahhhaa kto wam za to płaci za takie recenzje? Normalnie boże ty widzisz i nie grzmisz... Gra to gniot stulecia, najgorszy NFS od MW z 2005 roku i dostaje takie noty? Wyście w to grali w ogólę? No proszę was, nie róbcie z tego portalu włazidupy dla EA...

Polecam obejrzeć to: http://www.youtube.com/watch?v=eDA37BmvNwM , ta gra to katorga, nie działa w więcej niż 30 klatkach, te wrzuty, samouczki i inne pierdoły omg...

22.11.2013 00:00
odpowiedz
megajra
7
Centurion

Spodziewałem się oceny w okolicy 6/10. Nie będę się wypowiadał na temat NFS Rivals, ponieważ nie miałem okazji w niego pograć, niemniej jednak od kilku lat jak nam wszystkim wiadomo, to MARKA NFS stoi w miejscu, wręcz cofa się. EA, coście z nią zrobili? A teraz do redakcji GOLA. Jak wychodzi gra od studia EA, to wy dajecie same wysokie oceny, a z czego to może wynikać? CZY WY JESTEŚCIE OBIEKTYWNI? Nie powiem, bo czytam wasze recenzje i czasem się nimi kieruje, ale od bardzo dawna OCENY SĄ NIE PRZYDATNE! Co roku NFS, co roku to samo, co roku gorzej, a wy nadal dajecie im tak wysokie noty? Tak być nie powinno. Kierujcie się graczami, a nie zachodnimi ocenami, portalami, ale chyba wiadomo, czym jest to "spowodowane". Ktoś z góry wam ustala, ktoś dopłaca wam, no jasne... możecie mnie wyzywać od TEORII SPISKOWYCH, ale coś jest na rzeczy. Proszę wybaczyć, ale ja idę sobie pograć w Gran Turismo 5. Właśnie wymieniłem olej do mazdy RX-7 Type R (FD) '91. 300 KM i idę ją testować. No to miłej nocy wszystkim życzę i powodzenia w NFS Rivals:)))))

22.11.2013 00:05
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

O tak, nowy NFS, trzeba pohejcić, przecież nie mogło się udać!

Rivals jest bardzo dobry. Dorośnijcie.

22.11.2013 00:34
😜
odpowiedz
bestia666azazyl
67
Pretorianin

1. recenzja nawet niezła - i jak autor podkreślał wielokrotnie SUBIEKTYWNA, pisał co JEMU nie przeszkadza, co JEMU się podoba itp ale fakt ocena 8/10 to stanowczo za dużo - zwłaszcza że wymieniono tyle błędów - w takim razie seria Crysis czy BF4 jako jedne z najładniejszych gier powinny mieć same 10 bo pięknie wyglądają heh :P ale wolne błędów nie są i za to pkt powinny lecieć w górę..?!

2. zapewne intensywna kampania EA ma wpływ na taką a nie inną ocenę zwłaszcza że przychylność tak poczytnego serwisu jak GOL jest dla producenta bardzo ważne, choć ja już sam nieraz złapałem się na tym że gra miała być świetna rewela a okazała się po kupnie kiszką.. to utwierdza w przekonaniu że mimo że to GOL to dalej tylko subiektywna ocena.. tak jak każdego z internautów ba skład jest liczny, i każdy robiąc tą recenzję skupiałby się na różnych aspektach - ale ocena zapewne musiała być wysoka heh toć i jest :D patrz marketing - o ile to może zwiększyć sprzedaż gry jak ktoś popatrzy cholera ostatnio między 5-6 oscylowały oceny a tu nagle 8/10 - mamy przebój :D jednak ta skala dla mnie już dawno przestała spełniać swoją pierwotną funkcję i się tym już nie sugeruję w żaden sposób..

3. grafika bajeczna - fakt, ale by na full detale wrzucić to czy faktycznie potrzeba te 3GB.. już dostałem odp że 1GB pociągnie.. tia ale na jakich ustawieniach, aktualnie mam Radosława 6850 OC i zastanawiam się czy jest sens pchać się w taki układ :P przy tym jeszcze phenom x4 BE i 16GB pamięci. Wiem że ostatnia odsłona potrafiła mi miejscami przyciąć a zakładając to jak Rivals wygląda mam pewne obawy..

4. w oczekiwaniu na GTA5 PC można w to pograć ale powiem tak.. Dead island, Far cry 3 i Crysis 2 zatrzymywały mnie przed komputerem na setki godzin.. tutaj czegoś podobnego się nie spodziewam.. to juz nie te czasu kiedy NFS np 2 nie miało wielkiej konkurencji i mimo kilku tras i samochodów królowała.. tu wszystkiego jest dużo i wygląda to ładnie, jest wielki świat ale wg mnie czasami trzeba czegoś więcej :) tu takiej głębi nie widzę.. ale poczekamy zobaczymy jak przejdę sam się przekonam :D

PS chyba duża część podjary wynika z tego że to pierwsze NFS na nowa konsolę :D.. wiecie.. że nowa generacja to nie może być złe :D

22.11.2013 00:35
odpowiedz
Tuminure
90
Senator

CZY WY JESTEŚCIE OBIEKTYWNI?
Nie są obiektywni. Nie są, ponieważ recenzje gier nigdy nie są obiektywne.

Proszę wybaczyć, ale ja idę sobie pograć w Gran Turismo 5.
Zdajesz sobie sprawę, że GT5 to zupełnie inny typ gry?

Co roku NFS, co roku to samo, co roku gorzej, a wy nadal dajecie im tak wysokie noty
Że niby w Gran Turismo nie jest to samo?

22.11.2013 01:05
odpowiedz
megajra
7
Centurion

Tuminure-<<<<<<<<<< Tak, zdaje sobie sprawę, że to zupełnie dwie inne gry, ale czy Twoim zdaniem widzisz gdzieś w moim poście PORÓWNANIE TYCH OBY GIER? No to mi je wykaż. Cóż, Gran Turismo 5 nie ma powalającej grafiki z wyjątkiem samochodów premium, ale Przynajmniej GT wciągnie na długie miesiące, a nawet lata. A co dzisiaj NFS ma do zaoferowania (marka od 5 lat stoi w miejscu), może się jedynie pochwalić rewelacyjnym silnikiem graficznym, a tak to bez pomysłów. Powiedziałbym, ze jest robiony na "siłę". NFS powinien odpocząć na dobre kilka lat.

22.11.2013 02:25
odpowiedz
claudespeed18
141
error

czy tylko ja mam wrażenie, że piękna grafika tej gry przyćmiła jej wady recenzentom?

22.11.2013 02:45
👎
odpowiedz
Oburzony
52
PC Gamer
3.5

Pograłem i wywaliłem... odgrzewany kotlet :S Nie wiem skąd taka ocena, ja zdecydowanie wolę wrócić do Undergroundów albo nawet nieco dalej niż grać w ten badziew. Grafika wspaniała też nie jest.

22.11.2013 11:36
odpowiedz
lakendo
1
Junior

Gra urozmaicona , fakt że brak nowych ''większych'' pomysłów, ale na pewno będzie ok. Dzieci hejtują,a jeszcze nie grały. Wszyscy pisali kiedyś , że the run najgorszy ..... Teraz widzę,że niektórym to się nie dogodzi. Nie grałeś nie oceniaj. Proste. I tak przynajmniej połowa wrzucających na NFS kupi tą grę.

22.11.2013 12:08
odpowiedz
FireJach
36
Pretorianin

Najlepsze NFS'y to te pierwsze i tyle powiem :)

22.11.2013 12:31
odpowiedz
PierwszyWolnyJestZajęty
14
Generał
0.5

Jeśli Rivals dostaje 8/10 to Ghosts powinno dostać w waszej skali 15/10 a BF4 20/10.

Rozumiem, że recenzja i ocena to opinia danej osoby, ale sztywne 30 fps powodujące slow motion z automatu sprawia, że gra powinna dostać tyle ile widzicie niżej (a jeśli to naprawią to wtedy porozmawiamy o ocenianu):

22.11.2013 15:40
odpowiedz
Aricia
14
Legionista

Ja tam się zgadzam z redakcją. Gra się na prawdę przyjemnie. Świetnie im wyszło połączenie multi z singlem i wygląda rewelacyjnie bez dwóch zdań. Koledzy jak grają na drewnianych komputerach to mogą tego nie zobaczyć i dobra optymalizacja wtedy nie pomoże. Czepiacie się 30 klatek a mało kto by więcej wyciągnął. Pomijam fakt, że 90% ludzi widziało wersję z zatoki piratów. Jeżeli chodzi o resztę serii to jest to najciekawsza pozycja od czasów NFS:MW i Carbona IMHO.

22.11.2013 19:09
odpowiedz
wiesawo
2
Junior

Nie wiem o co wam chodzi gra porządna warta swojej ceny.ładna grafa,model jazdy ok,ogółem dobry NFS:-)

22.11.2013 19:17
odpowiedz
Tuminure
90
Senator

Tak, zdaje sobie sprawę, że to zupełnie dwie inne gry, ale czy Twoim zdaniem widzisz gdzieś w moim poście PORÓWNANIE TYCH OBY GIER? No to mi je wykaż.
Nie widzę. Nie wiem też po co w ogóle wspomniałeś o GT5.

Cóż, Gran Turismo 5 nie ma powalającej grafiki z wyjątkiem samochodów premium, ale Przynajmniej GT wciągnie na długie miesiące, a nawet lata
Ponieważ to inny typ gry. To, że gra wciąga na krócej, nie znaczy, że nie jest warta zagrania lub gorsza.

Jeśli Rivals dostaje 8/10 to Ghosts powinno dostać w waszej skali 15/10 a BF4 20/10.
Śmiesznyś. Rivals to solidne 8/10.

22.11.2013 20:14
odpowiedz
LooKAS
133
Konsul

o rany, dlaczego auta w tej grze zachowują się jak 30tonowe bloki betonu? Ja rozumiem, że to arcade, ale reakcja na sterowanie jest żenująco-irytująca.

22.11.2013 22:01
odpowiedz
megajra
7
Centurion

Ciekawe jak NFS się będzie sprawował na starszej generacji konsol. Nie wyobrażam grać w grę "wyścigową"nie przekraczającą 45 klatek na sekundę, a zwłaszcza jak chodzi o wyścigi.

22.11.2013 22:40
odpowiedz
Sqrdi
28
Chorąży
7.0

Fakt, te fpsy to porazka... czasem zlapie slow motion (nie wazne jakie mam ustawienia graficzne). Nie rozumiem czemu Wy dalej patrzycie na nowe odslony nfs przez pryzmat Underground 1-2 czy Most Wanted (stary)... Przeciez to nie ma sensu, EA juz raczej nie wroci do tego... NFS prawie zawsze bylo arcade'owymi wyscigami, tez mi brakuje tuningu wizualnego no ale coz... Jako arcade'owa samochodowka to jest dobrze wiec nie narzekajcie :)

23.11.2013 11:21
odpowiedz
Franusss
104
Generał
8.0

Bardzo dobra gra najlepszy NFS od długiego czasu :). POLECAM ! ! ! Ode mnie mocne 8 bo gra dała mi dużo frajdy i zabawy :).

23.11.2013 14:47
odpowiedz
cswthomas93pl
77
Legend

[35] Grałeś chociaż w tą grę? Wątpię. Wygląda co najmniej dobrze. Co to za durna polityka hejtować tytuły, w które nawet się nie grało.. 30 klatek to wystarczająca ilość, najgorszy NFS od MW z 2005 to na pewno nie jest.

[37] +1!

23.11.2013 15:15
odpowiedz
wozniaq
22
Pretorianin

Witam wszystkich. Wiecie może czy w niedalekiej przyszłości będzie jakaś łatka ? zauważyłem u siebie w niektórych miejscach mapy spadek fps do 20 a najlepsze jest to że nieważne na jakich ustawieniach graficznych to i tak jest tak samo - 33-35 fps. Oczywiście nie posiadam komputera rakiety ale chciałbym pograć komfortowo chociaz na średnich ustawieniach. AMD sapphire 7850 2gb, 8gb ram, phenom ii x840 3.20ghz. Wydaje mi sie że na średnich ustawieniach powinno elegancko śmigać a tu psikus..

23.11.2013 21:57
odpowiedz
Franusss
104
Generał

@wozniaq - zainstaluj nowe sterowniki, nie tylko od karty graficznej. Bo Twój komp powinien ciągnąć tą grę bez problemów. Chyba, że masz kompa zawalonego śmieciami :).

24.11.2013 01:12
😐
odpowiedz
djsoundtronic
104
Konsul

Tym razem HP2 + MW od Criterionu. Ech... EA Zróbcie coś now... a tak. Nie potraficie. Sorry zapomniałem.

24.11.2013 21:58
odpowiedz
jasonxxx
103
Szeryf

Tracić czas ze swojego krótkiego życia, żeby odpalić Need For Speed? Never :)

04.12.2013 15:10
odpowiedz
aless7
6
Junior

Moze mi ktos powiedziec czy jest duza roznica pomiedzy graniem w ta gre na PS3 a PS4 nie mowie tylko o grafice bo to logiczne ale jak np prowadzenie samochodow itp z gory dzieki ; )

21.09.2014 19:09
odpowiedz
McLusky
13
Legionista
4.5

Kiedy po raz pierwszy odpaliłem Rivals, nieźle się zdziwiłem gdy się okazało, że mam na mapie jakieś internetowe barachło. Przez chwilę nawet się wystraszyłem, że nie ma normalnego single playera. Na szczęście udało mi się w miarę szybko znaleźć w ustawieniach, gdzie włączyć opcję "gry prywatnej" lub tryb "jednego gracza". Uff... ?

Nie do końca, bo nawet jeżdżąc samemu jak palec jest do durnowate ograniczenie do 30-tu klatek. Od biedy jestem w stanie zrozumieć, że w trybie kooperacyjnym potrzebna jest ta asynchroniczność. Ale żeby w singlu także to blokować?! Nie po to wywalałem górę kapuchy, by teraz bawić się w "pokaz slajdów"! Przyzwyczajony do (IMHO) bardzo dobrego Most Wanted 2012, który śmiga jak stado pędzących taboretów, odnoszę wrażenie że Rivals jest zwyczajnie niezoptymalizowany, brzydszy, zacinający się...

Do tego przesadnie długie czasy ładowania się i przechodzenia między garażem a światem. I to nie jest kwestia ładowania np. tekstur z dysku, bo duży czas widzę, że dysk zwyczajnie nie mieli. Pewnie jest to ta asynchroniczność, która mi i tak zwisa bo wolę grać w singla.

Reguły gry też irytują. Człowiek sobie spokojnie jedzie by trochę pozwiedzać, nic nie robi i nagle zaczyna się wyścig. Który nagle po chwili potrafi się sam skończyć - przy zupełnej bezczynności gracza! Ponieważ jeden z rywali akurat obok mnie musiał przejeżdżać z "ogonem" policji. Jak dla mnie to kolejna durnota.

Jest to kolejny NFS wykastrowany z opcji tak dobrze znanych i lubianych z poprzednich części. Nadal nie ma widoku z kokpitu. Podobnie jak w ostatnim MW są tylko dwie kamery do wyboru. I w tym NFS jest masa małych, pojedynczych DLC, których zakup by pochłonął drugie tyle, ile się wydało na samą grę.

Nie ma opcji dostosowywania playlisty EA Trax, nie ma podziału np. na techno, rock, etc. Nie da się ustawić, jaka muza ma lecieć podczas wyścigów, a jaka w menu. W menu też ich wygodnie nie odsłuchamy. A jest to tym bardziej irytujące, gdyż muza w Rivals jest zwyczajnie... słaba. Od taka guma do żucia dla uszu. Póki co nie trafiłem na żaden kawałek, który byłby w stanie zapaść mi w pamięć. Często jest to dość męczące rzępolenie.

Gdyby to była kolejna ścigałka od "zwykłego" wydawcy, oceniłbym pewnie grę gdzieś pomiędzy 6 a 7. Ale że jest to seria NFS, od której zwyczajnie wymagam więcej, że jest to produkt Electronic Arts (które z Arts już dawno nie ma nic wspólnego) i że przy grze maczało (dosłownie) palce Criterion, to moja ocena musi być zwyczajnie o wiele słabsza.

19.04.2015 16:30
odpowiedz
kobys691
20
Legionista

W sumie gra bardzo fajna ale gdzie do cholery w kampanii kierowcy jest Nissan GTR, Lexus LFA i inne japońskie bryki co to ma być? Od bardzo dawna pojawiło się Ferrari , wsadzili aż 4 modele w podstawowej wersji gry i wszystkim to wystarcza!?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze