Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Recenzja gry 11 listopada 2013, 14:01

autor: Tomasz Chmielik

Recenzja gry XCOM: Enemy Within - UFO kontra mechy - Strona 4

2K Games nie zawiodło fanów klasycznej serii X-COM. XCOM: Enemy Within rozszerza Enemy Unknown o nowe opcje rozwoju postaci, wymagających przeciwników i interesujące misje poboczne. Czyni to zaś w sposób niezwykle udany.

Walka z przedstawicielami frontu transhumanizmu jest dość ciężka, głównie za sprawą faktu, że w większości przypadków mają oni nad nami przewagę trzech do jednego. Nie wahają się również używać wyrzutni rakiet i granatów. Odniosłem wrażenie, że są przy tym o wiele sprytniejsi od obcych, którzy nawet na najwyższym poziomie trudności zachowują się dość schematycznie. Jest to oczywiście zdecydowany plus, ponieważ każda kolejna tajna operacja stanowi prawdziwe wyzwanie taktyczne. Wydaje mi się również, że gdzieś już widziałem podobne modele postaci. Czyżby w The Bureau: XCOM Declassified?

Dopakowany przez kolegę mechtoid potrafi siać prawdziwe spustoszenie. - 2013-11-08
Dopakowany przez kolegę mechtoid potrafi siać prawdziwe spustoszenie.

Nowe misje i tryb wieloosobowy

Enemy Within wprowadza do gry także kilka nowych i ciekawych misji. W trakcie ich wykonywania poznajemy losy dziewczyny o imieniu Annette, która obdarzona jest dość tajemniczymi mocami, bronimy naszej bazy, biorąc udział w specyficznej minigrze z rodzaju tower defense, a także bombardujemy osadę rybacką opanowaną przez chryzalidy rozmnażające się w truchle wielkiego wieloryba. Pod tym względem Enemy Within przedstawia się bardzo ciekawie, chociaż odniosłem wrażenie, że dodatkowych misji pobocznych mogłoby być jednak nieco więcej. Na szczęście zwiększono liczbę map, na których toczą się starcia, a tak epickie momenty, jak walka na szczycie palącego się wieżowca, pozostają na długo w pamięci.

O trybie wieloosobowym trudno aktualnie zbyt wiele powiedzieć, ponieważ swój pełny potencjał pokaże on dopiero po premierze gry. Bardzo fajnym dodatkiem jest możliwość edytowania składu oddziału i zapisywania kilku jego wariantów, pozostając w trybie offline. Pojawiło się również osiem nowych map do sieciowych pojedynków, a koszt jednostek został poddany drobnemu balansowi – za żółtodziobów wyposażonych w granaty i inną broń obszarową zapłacimy teraz nieco mniej. Oczywiście do dyspozycji graczy zostali oddani również agenci organizacji EXALT.

Ekipa XCOM gotowa do skopania tyłków obcym. - 2013-11-08
Ekipa XCOM gotowa do skopania tyłków obcym.

XCOM: Enemy Within to niezwykle udany dodatek do bardzo dobrej gry. Trudno znaleźć w nim większe wady, a po kilku godzinach nie sposób już sobie w zasadzie wyobrazić, że kiedyś można było bawić się bez niego. Mimo że nie otrzymujemy żadnej nowej kampanii, zakres modyfikacji jest na tyle duży, iż pozwala cieszyć się odkrywaniem Enemy Unknown na nowo. Jedyną wadą tego rozszerzenia wydaje się być jego cena – prawie 100 złotych za niesamodzielny dodatek to moim zdaniem zdecydowanie za dużo. Na szczęście nie są to pieniądze wyrzucone w błoto.

Tomasz Chmielik | GRYOnline.pl