Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Recenzja gry 5 kwietnia 2011, 12:40

autor: Michał Basta

LEGO Star Wars III: The Clone Wars - recenzja gry - Strona 3

Gry o klockach LEGO cieszą się ostatnio coraz większą popularnością. Na ten rok zostały zapowiedziane aż dwie takie produkcje. Jak poradziła sobie pierwsza z nich?

Oprócz zagadek czekają nas pojedynki z przeciwnikami. Wprawdzie same starcia nie należą do specjalnie trudnych (dysponujemy tylko jednym klawiszem odpowiedzialnym za atak), ale ich efektowność sprawia, że są interesujące i nie nudzą się nawet z upływem kolejnych godzin. Jedyne, do czego można się przyczepić, to niektóre miejsca, gdzie zdecydowano się wprowadzić stale odnawiających się wrogów. Czasem ma to sens, na przykład, kiedy musimy użyć na jednym z droidów Mocy, aby pomógł nam zniszczyć pewną przeszkodę. Zdarza się jednak, że stale pojawiający się wrogowie nie mają żadnego uzasadnienia, tak jakby twórcy chcieli w sztuczny sposób utrudnić walkę. Pochwały należą się natomiast za potyczki z bossami. Na ogół każdy z nich wymaga specjalnej taktyki, a zdarza się, że i skoordynowania poczynań dwóch lub większej liczby postaci, co w fajny sposób urozmaica rozgrywkę.

Ostatnim rodzajem zadań są starcia statków kosmicznych. Trzeba przyznać, że robią one spore wrażenie, przede wszystkim dlatego, że często rozgrywają się przy ogromnych krążownikach naszpikowanych różnego rodzajami działami i laserami. Jeśli dodać do tego latające w tle tabuny okrętów, to powstaje efektowne widowisko, od którego trudno oderwać oczy. Same zadania są co chwilę urozmaicane, czy to poprzez rozkaz zabrania kilku torped i wysadzenia nimi wyznaczonych celów, czy też wylądowania w określonym punkcie i pokonania fragmentu misji na piechotę. Słowem – jest bardzo przyzwoicie i grywalnie.

Walki na miecze świetlne prezentują się bardzo efektownie.

The Clone Wars nie jest, niestety, pozbawione wad. Oprócz tych, o których już wspomniałem, warto jeszcze napomknąć o problemach z detekcją i przesuwaniem przedmiotów. Robi się to szczególnie irytujące w momencie korzystania z Mocy, kiedy przy obiektach znajdują się inne elementy, na przykład postacie. W takim przypadku wycelowanie w interesującą nas rzecz staje się prawdziwą udręką. Celownik skacze bowiem po wszystkim, jednak najczęściej nie zatrzymuje się tam, gdzie chcemy. Druga sprawa to przemieszczanie przedmiotów. Często zdarza się im zablokować w najmniej oczekiwanym miejscu i trzeba naprawdę nieźle się napocić, aby umieścić je w interesującym nas punkcie. Poza tym szkoda, że autorzy nie pokusili się o zaimplementowanie do gry trybu sieciowego. Granie na jednym ekranie w dwie osoby jest oczywiście przyjemne, ale jeśli nie mamy przy sobie akurat nikogo chętnego, to pozostaje tylko zabawa z komputerem.

Oprawa audiowizualna jak zwykle stoi na wysokim poziomie. Nietrudno się domyślić, że w kwestii muzycznej nie ma większych niespodzianek i cały czas królują klasyczne utwory pokroju głównego motywu Gwiezdnych Wojen czy Marszu Imperialnego. Podobnie jest z resztą dźwięków wzorowanych na tych znanych z filmów i gier. Nawet z zamkniętymi oczami poznamy zatem odgłosy wydawane przez blastery czy miecze świetlne. A skoro jesteśmy przy broni, to wypada zaznaczyć, że walki prezentują się naprawdę efektownie. Wyróżniają się tu animacje postaci, w szczególności ewolucje, jakie wykonują Jedi. Na równie wysokim poziomie stoi i reszta grafiki, a zatem niszczone w dużych ilościach przedmioty czy wygląd planet, na których przeżywamy wszystkie przygody.

LEGO Star Wars III: The Clone Wars to bardzo dobra pozycja dla każdego fana najpopularniejszych klocków na świecie. Widać, że autorzy chcą wprowadzić do serii pewne zmiany i chociaż nie wyszły one najlepiej, to i tak przy produkcji Traveller's Tales można miło spędzić przynajmniej kilkanaście godzin.

Michał „Wolfen” Basta

PLUSY:

  1. interesujące etapy;
  2. wciągająca rozgrywka;
  3. masa przedmiotów do znalezienia;
  4. i postaci do odkrycia;
  5. humor.

MINUSY:

  1. przeciętny tryb strategiczny;
  2. problemy z detekcją przedmiotów;
  3. brak trybu sieciowego.