Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Recenzja gry 6 sierpnia 2001, 09:50

autor: Branko Norwisz

Anarchy Online - recenzja gry - Strona 2

Akcja gry umiejscowiona została w dalekiej przyszłości na planecie będącej we władaniu wielkiej korporacji Omni-Tek zajmującej się wydobyciem jedynego dostępnego tam surowca Notum i walczącej z pragnącymi swobody niezależnymi klanami.

Magia

A właściwie jej brak. Rolę magii w Anarchy Online przejęła nanotechnologia. A rolę czarów nanoformuły. Nanotechnologia polega na posługiwaniu się miniaturowej wielkości robotami – nanobotami i za pomocą siły woli, zmuszanie ich do wykonania wcześniej nauczonych poleceń. Nanoformuły możemy znaleźć, dostać bądź kupić w sklepie, a do ich zapamiętania nasza postać musi posiadać odpowiednio wysoki poziom jednej lub kilku umiejętności. Liczba nanoformuł jest bardzo wysoka, a dzięki patchom mają być wprowadzane kolejne. Ich zastosowanie jest różnorakie. Od formuł służących do zadawania obrażeń, poprzez te służące defensywie, są też takie których zadaniem jest leczenie jednej lub nawet całej grupki postaci.

Postać

Nasz odpowiednik w świecie gry tworzymy zaraz na początku rozgrywki. Należy poświęcić temu zagadnieniu dużo czasu, gdyż późniejsza zmiana wyglądu lub zawodu nie jest możliwa.

Do wyboru gracza zostały oddane cztery odłamy rasy ludzkiej. Są to: Homo Atrox – wielki i muskularny, niestety odbija się to na jego możliwościach intelektualnych, jako jedyny nie ma swojego odpowiednika płci żeńskiej, zwinny i zręczny Homo Opifex – o bladoniebieskiej skórze, jakby z góry przewidziany do działania z ukrycia, Homo Nano – najbardziej genetycznie zmutowana odmiana człowieka, którego przeznaczeniem jest korzystanie z dobrodziejstw nanotechnologii oraz Homo Solitus, zwany również Normem – stanowiący wypośrodkowanie pozostałych ras czyli rasę uniwersalną.

Podczas kreacji wyglądu można dostosować postać do swojego wyobrażenia o niej. Długie włosy, krótkie, a może mała łysina ? Chcemy być murzynem ze wspaniałym „afro”, wyglądającym jak z lat 70-tych ubiegłego wieku? - proszę bardzo. Chcemy mieć twarz pokancerowaną bliznami a na głowie „irokeza”? Albo może wolimy wyglądać jak doświadczony przez życie mędrzec? Również taki wygląd oferuje nam ta opcja. Dodatkowo możemy zdefiniować wzrost naszej postaci poprzez trzy warianty – mały, średni, wysoki, oraz jej tuszę – chuda, przeciętna oraz „przy kości”. Wielkość naszej sylwetki nie wpływa w najmniejszym stopniu na grę. Tak samo łatwo mogą się one ukryć, i tak samo trudno jest w nie celnie trafić.

W dalszej części kreacji postaci należy wybrać dla niej zawód. W Anarchy Online istnieje ich 12. Są to: Adventurer, Soldier, Enforcer, Agent, Martial Artist, Doctor, Fixer, Engineer, Nanotechnician, Metaphysicist, Trader oraz Bureaucrat . Jest to równie ważny wybór jak wybór rasy. Wybór profesji, oprócz wyposażenia na starcie gry, definiuje w jakich z ponad 60 różnych umiejętności naszej postaci będzie się rozwijać najłatwiej, a w jakich najtrudniej. Dla większości profesji istnieje ta jedna jedyna kombinacji zawodu plus rasy, przy którym nasz awatar, będzie w stanie osiągnąć najwyższy poziom specjalizacji. I tak do zawodu Enforcera, którego główną umiejętnością jest walka w zwarciu najlepszym wyborem jest Atrox. Do zawodu Nanotechnician – Homo Nano.

Kolejnym etapem jest wybór imienia dla naszej postaci. I tu pierwszy zgrzyt. Anarchy Online nie pozwala na fakt zaistnienia na jednym serwerze dwóch postaci o takich samych imionach. Stąd po pewnym czasie wszystkie najpopularniejsze nicki takie jak Aragorn, Gandalf czy też Death są już zajęte. Potem pozostaje już tylko wybór strony konfliktu, po której chcemy brać udział w walkach o Rubi-Ka i wkraczamy do gry.