Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Recenzja gry 21 marca 2005, 08:52

autor: Marcin Pietrak

Star Wars: Republic Commando - recenzja gry - Strona 3

W „Republic Commando” gracz wciela się w rolę jednego z elitarnych sklonowanych żołnierzy – dowódcę niewielkiego oddziału komandosów. Bycie klonem pociąga za sobą spore konsekwencje. Pierwszą zauważalną jest brak imienia.

Monotonia

Wyglądowi gry nie da się nic zarzucić, za wyjątkiem monotonii wymuszonej podobnymi lokacjami. Poziomy nie są zbyt szczegółowe. Nie można też powiedzieć aby były duże. Biorąc pod uwagę, że gra była projektowana równolegle na konsolę Xbox, to i tak nie jest źle. Star Wars: Republic Commando korzysta z technologii Unreal 2 rozwijanej później w kolejnych edycjach Unreal Tournament. Grafika prezentuje się nowocześnie, aczkolwiek nie ma tu jakichś dużych fajerwerków. Zwracają uwagę efekty wyświetlane podczas unieruchomienia postaci i oczekiwania na pomoc. Interesująco prezentują się również różne odpryski na hełmie kierowanego komandosa oraz to co widać, gdy główny bohater panicznie próbuje zdjąć z twarzy scavenger droida.

Bardzo dobrze wyglądają szczegółowe modele postaci oraz ich animacje. Gra nie tylko rozróżnia strefy trafień, ale też pozwala na odstrzeliwanie fragmentów konstrukcji robotów. W połączeniu z kolorowymi efektami podczas walki daje to całkiem ładną całość.

W kwestii muzyki i efektów dźwiękowych nie można Lucas Arts nic zarzucić. Na warstwę muzyczną składa się mieszanka tematów zaczerpniętych z filmów oraz utwory specjalnie opracowane na potrzeby gry. Dźwięki dobrze oddają atmosferę walki w realiach Gwiezdnych Wojen, zaś komunikacja członków grupy przy wydawaniu rozkazów dodaje grze realizmu.

Jest i multiplayer

Ale to praktycznie wszystko, co można o nim powiedzieć. Nie dość, że ten aspekt Republic Commando raczej nie wnosi nic nowego, to jeszcze sam w sobie nie należy do najlepszych. Brak zbalansowania, niewiele map i cztery znane z innych pozycji tryby gry nie przyciągną zbyt wielu grających, co nie wróży dobrze frekwencji podczas rozgrywek sieciowych.

Ogólnie rzecz biorąc Star Wars: Republic Commando jest grą dobrą. Nic więcej i nic mniej. Obowiązkowa pozycja dla wielbicieli Gwiezdnych Wojen, szczególnie nowszych części. Grą zainteresować się powinni także gracze lubiący szybką taktyczną strzelaninę. Reszta może się nieco zawieść długością rozgrywki oraz jej liniowością.

Marcin „Siwy” Pietrak

PLUSY:

  • wartka akcja;
  • dobrze wykonane elementy taktyczne;
  • modele postaci i animacje;
  • udźwiękowienie.

MINUSY:

  • krótka i liniowa;
  • sporo niekonsekwencji;
  • słaby multiplayer.