autor: Artur Dąbrowski
Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - recenzja gry - Strona 5
Długo i niecierpliwie czekaliśmy na drugą część KOTOR-a. Gra, którą otrzymaliśmy, nie jest tym, czego się spodziewaliśmy, chociaż ciągle mamy do czynienia z niezłym erpegiem.
Udźwiękowienie trzyma poziom, choć mogłoby być lepsze – takie jest moje wrażenie. Osobiście bardziej podobała mi się kompozycja rytmów w jedynce, ale tutaj i tak jest bardzo dobrze. Główną zaletą jest dużą ilość utworów, dzięki czemu nie powtarzają się one za często. Dobrym posunięciem było dodanie opcji odsłuchania wszystkich słuchanych już przez nas rytmów w głównym menu gry. Wszystkie sentencje wypowiadane przez postacie zostały nagrane przez dobrze dobranych aktorów i jest ich bardzo dużo. Nie dziwota, wszak speeche zajmują na twardym dysku ponad 600 MB. Wciąż drażnią jednak teksty wygłaszane przez przedstawicieli innych niż ludzka ras – ograniczają się one w każdym przypadku do kilku powtarzających się wypowiedzi.
W KOTOR-ze 2 nie uświadczymy trybu dla wielu graczy. Obsidian Entertainment postanowiło pójść ustaloną przez BioWare ścieżką i – pomimo nacisku ze strony niektórych graczy – nie wprowadziło multiplayera. Czy to dobre posunięcie – oceńcie sami.
Muszę Wam powiedzieć, że po kilku pierwszych godzinach gry chciałem wystawić grze niską notę. Jednak im dalej w las, tym lepiej – KOTOR 2 zaczynał mnie coraz mocniej wciągać. Dlatego mówię Wam: nie zrażajcie się początkowymi rozdziałami, bo stracicie naprawdę ciekawą przygodę! Jeśli podniecaliście się pierwszą częścią gry – to druga będzie dla Was prawie takim samym przeżyciem. Nawet słaba jak na te czasy grafika nie pokona siły Mocy, która emanuje od Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords. Co prawda gra nie spełnia wszystkich pokładanych w niej nadziei, ale nie zmienia to faktu, że jest to bardzo dobry cRPG – kropka.
Artur „Roland” Dąbrowski
PLUSY:
- ciekawa historia;
- barwne postacie;
- to wciąż stary, dobry KotOR...
MINUSY:
- nudny początek i mało emocjonująca końcówka;
- mogłaby być dłuższa;
- brak zmian w grafice.