Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Recenzja gry 29 listopada 2004, 11:46

autor: Adam Włodarczak

Football Manager 2005 - recenzja gry - Strona 3

„Football Manager 2005” jest grą bardzo dobrą. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie w pracach nad serią „Championship Manager”, stary sprawdzony i unowocześniony silnik, a także cała masa opcji – to są elementy, które mówią same za siebie.

Więcej niż fajną nowinkę zaserwowali nam twórcy w podglądzie meczowym. Co prawda nadal jest to widok dwuwymiarowy, gdzie w rolę piłkarzy wcielają się „kropeczki”, ale jeśli chodzi jakość wykonania – jest bardzo dobrze. Wspomniana innowacja to dodatkowa opcja „Split Screen”, która – jak sama nazwa sugeruje – umożliwia dzielenie ekranu z podglądem meczowym na dwie części. Innymi słowy mówiąc, gracz ma teraz możliwość jednoczesnego obserwowania np. trybu 2D oraz statystyk meczowych bez zbędnego i uciążliwego przełączania ekranów. Dla wielu może wydać się to dość dziwne, ale dla mnie jest to rozwiązanie wręcz kapitalne i bardzo, ale to bardzo pomocne.

Przykładowa wiadomość prasowa – Keegan do następnego rywala podchodzi z dużym respektem.

Wszechobecne media

Konkurencyjny Total Club Manager firmy EA Sports, zresztą od kilku już wydań, słynie z bardzo ciekawej opcji mediów. Programiści z SI Tower w końcu też doszli do wniosku, że element ten jest bardzo ważny, zwłaszcza jeśli mowa o grywalności. W nowym Football Managerze to właśnie tematowi mediów poświęcono dużo uwagi. Możliwość komentowania bieżących oraz poprzednich przeciwników, aktualnych wydarzeń, itp. wpływa nie tylko na urozmaicenie rozgrywki, ale też na samych piłkarzy, ich morale, motywację. Mało tego, jeśli utrzymujemy dobre stosunki z szefem danego zespołu, łatwiej będzie wypożyczyć bądź kupić piłkarza z tego klubu. Podejmując decyzję o wypowiedzeniu się w prasie warto więc dwa razy ugryźć się w język i przemyśleć sprawę, czy aby na pewno wyjdzie to z pożytkiem dla własnego klubu.

Run Forrest! Run!

Mimo pojawienia się wielu nowych opcji, producentom udało się zoptymalizować kilka algorytmów. Efekty widoczne są gołym okiem – gra funkcjonuje znacznie stabilniej, a co najważniejsze, szybciej niż dotychczas. Porównując sytuację do ostatniego Championshipa 03-04, widać wyraźną poprawę, za co autorom należą się gromkie brawa.