Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Recenzja gry 24 września 2004, 11:43

autor: Jacek Hałas

The Sims 2 - recenzja gry - Strona 2

„The Sims 2” to wyjątkowo udany sequel. Gra nie powiela błędów jedynki. Autorzy wysłuchali narzekań graczy i dopracowali te elementy zabawy, które tego wymagały. To zdecydowanie jedna z najlepszych kontynuacji ostatnich lat!

Na uznanie zasługują dość dobrze przygotowane tutoriale. Osobne treningi przygotowano dla osób, które miały już kontakt z pierwszą częścią oraz dla totalnych żółtodzióbów. Tutoriale przede wszystkim koncentrują uwagę na poznaniu dostępnych opcji – to dobrze, iż nie podpowiadają zbyt wiele, albowiem gracz powinien dojść do takich rzeczy samodzielnie. Po zaliczeniu misji treningowych (nie są one obowiązkowe, ale naprawdę warto do nich zajrzeć) można przystąpić do właściwej zabawy. Do wyboru mamy trzy różne dzielnice – Miłowo, Dziwnowo oraz Weronę. Bardziej doświadczeni gracze mogą ponadto stworzyć własną okolicę a także importować rozkład budynków z innej słynnej pozycji firmy Maxis – „Sim City 4”. Tej ostatniej opcji nie miałem jednak możliwości przetestować. Na początek dobrze jest wybrać gotową dzielnicę, a dopiero po nabyciu cennego doświadczenia zdecydować się na coś bardziej ambitnego. W zależności od naszych upodobań możemy zdecydować się na zakup gotowego budynku lub wybrać czystą parcelę, na której dopiero postawimy swój pierwszy dom. Warto przy tym wspomnieć o dwóch rzeczach. Gotowe domy są pozbawione jakichkolwiek sprzętów, które trzeba osobno zakupić, ponadto wiele z nich jest bardzo drogich (nawet po kilkaset tysięcy simoleonów) i można się do nich przeprowadzić dopiero w dalszej części gry, po uzbieraniu określonej ilości gotówki.

Dalekie od pokojowego rozwiązanie problemu.

Aby móc rozpocząć właściwą rozgrywkę należy mieć jednego lub kilku simów. Podobnie jak w rasowych grach role-playing, można skorzystać z propozycji producentów (m.in. samotne osoby lub kompletne rodziny) albo stworzyć kolejne postaci własnoręcznie. Ta druga opcja jest oczywiście znacznie ciekawsza, tym bardziej że sam proces kreacji doczekał się licznych i przy tym niezwykle istotnych dla całego przebiegu rozgrywki usprawnień. Całość składa się z aż sześciu etapów! Na początek należy określić personalia danej osoby (imię, nazwisko), wybrać jej płeć, kolor skóry oraz wiek (o tym aspekcie zabawy powiem nieco później). Zdecydowanie zabrakło natomiast szczegółów odnośnie wzrostu czy budowy ciała, w tym drugim przypadku możemy jedynie określić czy dana osoba będzie się mogła „pochwalić” dość kształtnym brzuszkiem :-) Kolejne dwa podpunkty odpowiadają za szczegóły twarzy sima, autorzy w zasadzie ograniczyli się wyłącznie do tego elementu jego wyglądu. Ustalamy tu między innymi kształt głowy, rodzaj fryzury, wielkość czoła, ukształtowanie podbródka, rozmieszczenie oczu czy też obecność okularów.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej