Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Recenzja gry 22 października 2003, 15:40

autor: Wojciech Antonowicz

Star Wars Galaxies: An Empire Divided - recenzja gry - Strona 8

Star Wars Galaxies przenosi na ekrany naszych komputerów realia filmowego świata Star Wars (Gwiezdne Wojny). Przy tworzeniu gry brały udział wielkie światowe firmy Sony Online oraz LucasArts Entertainment dzięki czemu nie czekają nas tu żadne kompromisy.

Interface Użytkownika

Czy używałem już słów „bardzo mi się podoba” w tym tekście? Zapewne tak. Tym razem więc napiszę, że Interface Użytkownika (szeroko rozumiany), czyli wszystkie guziczki, suwaczki itd. jakie znajdziemy w grze, jest super.

Oto lista tego możliwości:

  • Wszystkie okna w grze są w pełni skalowane i można zmieniać ich przeźroczystość.
  • Wszystkie ikony przedstawiające przedmioty, czcionki, tabele i guziki również można skalować.
  • Są przygotowane gotowe układy klawiatury z najpopularniejszych gier, oczywiście możemy też stworzyć własny układ klawiatury, bindować dowolnie klawisze i całe sekwencje klawiszy.
  • Jest kilka schematów kolorystycznych całego pulpitu.
  • W opcjach graficznych i dźwiękowych możemy bardzo szczegółowo ustawić parametry gry.
  • Mapa całej planety – na której możemy zaznaczać waypointy pozwalające nam wracać bez problemu w zaznaczone miejsce. Tu również mamy oznaczone wszystkie ważniejsze lokacje na danej planecie.
  • Półprzeźroczysta mapa wyświetlana na żądanie na ekranie gry z zaznaczonymi ważnymi miejscami niedaleko nas
  • Mapa-radar z zaznaczonymi, przeciwnikami, zwierzętami, sojusznikami i członkami drużyny.
  • Rozbudowany HELP opisujący wszystkie ważniejsze elementy gry
  • System „ticketów” do komunikowania się z adminami serwera.
  • Bank danych do przechowywania informacji.
  • Bardzo czytelnie rozrysowane wszystkie drzewa profesji z wypisanymi wszystkimi atrybutami.
  • Budzik, timer i przypominacz.
  • Filtry do eliminowania niepożądanych osób i informacji.
  • Edytowalne komunikaty o tym, że nie ma nas przed klawiaturą.
  • Lista przyjaciół z ich statusem online / offline, z możliwością dodania własnego opisu.
  • Tekst pisany w grze możemy kopiować „SHIFT + INSERT” i wklejać „CONTROL + INSERT”, zarówno w obrębie okien samej gry, jak i poza nią, np. do i z zewnętrznego edytora tekstów.
  • Rozbudowany chat wewnątrz gry z możliwością definiowania i moderowania własnych pokoi.
  • W pełni funkcjonalny klient pocztowy do porozumiewania się wewnątrz gry, którym możemy np. przesyłać innym graczom waypointy.
  • Rozbudowany edytor makropoleceń.
  • System do wyszukiwania graczy, po profesjach, tytułach zainteresowaniach itd. Pozwala on w miarę łatwo znaleźć osoby, z którymi chcielibyśmy grać.
  • Paski, paseczki, okienka i wiele innych rzeczy...

Wszystko to, co jest nam potrzebne od bardzo komfortowego grania. Za Interface Użytkownika 6+ dla programistów.