Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Recenzja gry 22 października 2003, 15:40

autor: Wojciech Antonowicz

Star Wars Galaxies: An Empire Divided - recenzja gry - Strona 15

Star Wars Galaxies przenosi na ekrany naszych komputerów realia filmowego świata Star Wars (Gwiezdne Wojny). Przy tworzeniu gry brały udział wielkie światowe firmy Sony Online oraz LucasArts Entertainment dzięki czemu nie czekają nas tu żadne kompromisy.

Musician – Muzyk nie jest odpowiednikiem znanego nam z RPG Barda, lecz raczej jest wariacją lekarza, gdyż jego podstawową funkcją jest leczenie zmęczenia bitewnego. Poza tym oczywiście potrafi grać na instrumentach, których jest kilkanaście rodzajów. W grze jest możliwość łączenia się w „orkiestry” i synchronicznego grania konkretnych utworów. Oczywiście nie gramy sami, lecz mamy kilkanaście gotowych melodii zakodowanych w grze.

Pikeman – Coś w stylu Halabardnika, czyli postaci posługującej się w walce białą bronią długą.

Pistoleer – Rewolwerowiec :), specjalista od walki na krótkim dystansie bronią palną.

Ranger - Rozwinięcie zawodu Scouta, czyli mistrz poruszania się w terenie, tropienia i obrony innych w walce.

Rifleman – klasa zbliżona ideowo do snajpera. Zaawansowane możliwości walki na odległość długą bronią palną. Ogólnie mówiąc, strzela wolno, ale jak trafi, to bardzo boli.

Swordsman – Mistrz klasycznego miecza; nie mylić z mieczem świetlnym, którego w SWG mogą używać tylko Jedi.

Tailor – Krawiec, produkuje wszystkie formy ubrań i dodatków. Jest naprawdę bardzo wiele różnorodnych typów strojów, od bikini po skafander gwiezdnego pilota, i w dodatku wszystko w bogatej gamie kolorystycznej.

Tera Kasi Artist – Arcymistrz walki wręcz – czyli Bruce Lee w świecie Matrix.

Weaponsmith – Rzemieślnik zajmujący się wyrobem broni, zarówno palnej, jak i białej. Pełny asortyment kilkudziesięciu typów broni w kilkuset wariantach.

Profesje łączone

Jest jeszcze jedna grupa profesji, zawody łączone (hybrydowe). O ile profesje zaawansowane dążą do specjalizacji w konkretnym zawodzie, o tyle profesje łączone obejmują zawody multidyscyplinarne.

Bio-Engineer – wytwarza zaawansowane produkty organiczne.

Bounty Hunter – poluje na postacie (na razie tylko NPC) ścigane listami gończymi. Używa do pomocy specjalnie konstruowane latające roboty poszukujące.

Combat Medic – Lekarz specjalizujący się w leczeniu obrażeń w trakcie toczącej się walki, jednocześnie potrafiący samodzielnie walczyć

Commando – specjalna klasa wojownika posiadająca umiejętności posługiwania się bronią ciężką, taką jak rakietnice i miotacze płomieni.

Smuggler – Wszechstronna klasa zajmująca się zagadnieniami „czarnego rynku”

Squad Leader – profesja zajmująca się całościowym wspomaganiem grup graczy.

Tak obszerny zestaw profesji mi osobiście bardzo odpowiada. W połączeniu z faktem, iż można nauczyć się (średnio) dwóch i pół profesji, uważam, że jest to jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy system rozwoju postaci w grach MMOcRPG. Duży plus.