Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Recenzja gry 22 października 2003, 15:40

autor: Wojciech Antonowicz

Star Wars Galaxies: An Empire Divided - recenzja gry - Strona 14

Star Wars Galaxies przenosi na ekrany naszych komputerów realia filmowego świata Star Wars (Gwiezdne Wojny). Przy tworzeniu gry brały udział wielkie światowe firmy Sony Online oraz LucasArts Entertainment dzięki czemu nie czekają nas tu żadne kompromisy.

Armorsmith – Rzemieślnik zajmujący się wyrabianiem różnorodnego typu zbroi i ekwipunku służącego ochronie ciała. Jest kilkadziesiąt różnych typów armorów, od prostych zbroi zrobionych z kości zwierząt, po zaawansowane polimerowe pancerze podobne do stroju Bobba Fett.

Carbineer – prosta, choć równie ciekawa „walcząca klasa”, odpowiedzialna za rozwój umiejętności posługiwania się broniami średniego zasięgu, karabinami.

Chef – Rzemieślnik zajmujący się produkcją żywności i napojów. Wbrew pozorom jest to całkiem przydatna klasa, gdyż jedzenie spełnia w SWG inną rolę, niż byśmy się spodziewali. Służy mianowicie do chwilowego podnoszenia parametrów postaci. Dobrą analogią do Kucharza będzie znany nam z fantasy cRPG produkujący magiczne mikstury Alchemik.

Creature Handler - bardzo ciekawa profesja, pozwalająca graczom na oswajanie i kontrolowanie większości zwierząt występujących w świecie SW. Zaawansowany Creature Handler potrafi kontrolować jednocześnie nawet kilka „potworów”, wydając im kilkanaście różnych rozkazów. Oswojone zwierzęta bardzo dobrze bronią swojego właściciela.

Dancer – Tancerz robi to, co powinien, czyli tańczy :). Dodatkowo spełnia istotną rolę w leczeniu pewnej grupy obrażeń. Tancerze i muzycy dodają bardzo kolorytu grze. Część graczy bawi się całkiem nieźle, urządzając sobie potańcówki w kantynach. Dancer potrafi wykonywać kilkanaście różnych, predefiniowanych tańców.

Doctor – leczy większość obrażeń i produkujący lekarstwa. W każdym większym mieście znajdziemy centra medyczne, gdzie za pomocą odpowiednich przedmiotów gracze-lekarze doprowadzą nas do stanu używalności po walkach zarówno z potworami, jak i innymi graczami.

Droid Engineer – ach, każdy chciałby mieć swojego własnego robota. W SWG jest taka możliwość. Roboty maja wiele zastosowań, od mobilnych warsztatów produkcyjnych, przez roboty medyczne, po specjalizowane maszyny bojowe i automatyczne sondy zwiadowcze dla Bounty Hountera. Robotowi możemy wydawać rozkazy tak, jakbyśmy nim zdalnie sterowali.

Fencer – Fechmistrz, posługujący się w walce jednoręcznymi broniami siecznymi.

Image Designer – Klasa bohatera pozwalająca w bardzo szerokim zakresie na modyfikowanie wyglądu zewnętrznego innych postaci, łącznie ze zmianą wzrostu i sylwetki.

Merchant – Postać odpowiedzialna za tworzenie i obsługę Vendorów, czyli NPC, z których możemy zrobić sobie sklepikarzy sprzedających nasze produkty.