Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Recenzja gry 22 października 2003, 15:40

autor: Wojciech Antonowicz

Star Wars Galaxies: An Empire Divided - recenzja gry - Strona 13

Star Wars Galaxies przenosi na ekrany naszych komputerów realia filmowego świata Star Wars (Gwiezdne Wojny). Przy tworzeniu gry brały udział wielkie światowe firmy Sony Online oraz LucasArts Entertainment dzięki czemu nie czekają nas tu żadne kompromisy.

Entertainer – klasa zajmująca się „sztukami pięknymi”. Muzyką, tańcem itd. Tylko z pozoru brzmi to idiotycznie, gdyż czynności te spełniają ważną rolę w SWG odpowiadając za leczenie obrażeń niefizycznych i zmęczenia bojowego. Plus, oczywiście, są istotne dla części socjalnej gry.

Entertainer jest częścią ścieżki rozwoju takich zaawansowanych profesji jak: Dancer, Musician i Image Designer.

Marksman – druga ukierunkowana ściśle na walkę klasa postaci. W przeciwieństwie do Brawlera, Marksman odpowiada za walkę na odległość. Ta profesja umożliwia naukę posługiwania się wszystkimi typami broni palnej, laserowej i cięższego ekwipunku. Zaczynamy z podstawowymi zdolnościami i prostą bronią, a potem strzelamy, strzelamy, strzelamy ...

Marksman jest częścią ścieżki rozwoju takich zaawansowanych profesji jak: Rifleman, Pistoleer, Carbineer, Bounty Hunter, Commando, Smuggler, Squad Leader i Combat Medic.

Medic – czyli lekarz. To profesja o tyle ważna, że w grze nie ma automatów leczących czy też NPC-Doktorów. Jeżeli jesteśmy ranni, to albo musimy czekać dosyć długo, odpoczywając, aż rany miną same, albo musimy znaleźć Medyka. Co ważniejsze, są obrażenia możliwe do wyleczenia wyłączenie przez medyka.

Medic jest częścią ścieżki rozwoju takich zaawansowanych profesji jak: Doctor, Combat Medic i Bio- Engineer.

Scout – najlepiej określi tę profesję słowo „zwiadowca”. Główne zdolności, jakie rozwija Scout, to znajomość terenu, prędkość poruszania się, pozyskiwanie surowców naturalnych ze zwierząt, budowanie obozów dla innych graczy, znajomość fauny i flory, wyszukiwanie surowców. Bardzo przydatne zdolności, szczególnie w początkowym okresie rozgrywki.

Scout jest częścią ścieżki rozwoju takich zaawansowanych profesji jak: Ranger, Creature Handler, Squad Leader, Bio-Engineer i Bounty Hunter.

Profesje zaawansowane

To kolejny krok w rozwoju naszej postaci i, podobnie jak profesje podstawowe, możemy wybrać te zawody, które wydają nam się najciekawsze w wielu różnych kombinacjach.

Architect – Bardzo potrzebna w grze profesja, gdyż to właśnie Archiect buduje wszystkie budynki dla graczy. Od prostych domów, przez kopalnie do wydobywania surowców, elektrownie i maszyny pomagające produkować przedmioty, po zaawansowane fabryki i wielkie siedziby gildiowe. Jest kilkadziesiąt różnych typów budynków. Struktury mogą być nawet wielopiętrowe z własnymi windami. Architekt potrafi też wyprodukować całe wyposażenie i meble do tych budynków, w sumie kolejne kilkadziesiąt konstrukcji.

Ogólnie mówiąc, zaawansowane możliwości budowania własnych konstrukcji są naprawdę mocną stroną SWG.