Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Recenzja gry 23 grudnia 2002, 13:42

autor: YackOO

3D Mahjongg - recenzja gry

Mahjong 3D to komputerowa adaptacja jednej z najstarszych gier logicznych świata. Powstała ona w starożytnym Państwie Środka, a jej historia sięga chińskiej dynastii Zachodniego Chou, czyli ok. 720 roku n.e...

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

Mahjongg to japońska odmiana domina. Polega na zdejmowaniu pary kamieni z pirami-dek. Nie ma pewności, kto i gdzie ją stworzył. Istnieje kilka teorii na ten temat. Jedna mówi, że została stworzona przez samego Konfucjusza, inna, że powstała na Arce. Pierwsze wzmianki wskazują na powstanie gry ok. 720 r. W tamtych czasach zamiast kamiennych symboli grało się tamtejszą walutą, a w późniejszych używano kości słoniowej i drewna. Ofi-cjalnie zasady współczesnego Mahjongga zostały ustalone w 1850 r. Firma Manta Multime-dia umożliwia nam zapoznanie się z tą ciekawą zabawą.

W pudełku oprócz gry mamy również myszkę zafundowaną przez producenta. Co prawda jest to standardowa mysz bez fajerwerków, ale prezencik zawsze cieszy. Autorzy in-strukcji dobrze wykonali swoją pracę. Nie zauważyłem żadnych literówek, przeoczeń, czy też błędów stylistycznych. Na ostatnich stronach mamy nawet kilka hipotez na temat powstania Mahjonnga, gdyż jak wspomniałem we wstępie, nie ma pewności co do jego pochodzenia. Brakuje mi trochę multimedialnej wersji encyklopedii zawartej w samym programie. W takiej formie na pewno byłaby atrakcyjniejsza i łatwiej przyswajalna.

Przed rozpoczęciem gry możemy wybrać kilka wariantów rozgrywki. Mamy kilka ro-dzajów zabawy, mianowicie grę losową, układ, rozsianie lub kontynuację ostatniej gry. Gra losowa, jak nietrudno się domyśleć, przenosi nas do ekranu z blokami kamieni i losuje rozda-nie. W układzie ustawiamy ułożenie kamyczków na planszy. Mogą symbolizować różne przedmioty, figury geometryczne, czy zwierzęta. Jest ich dość sporo, a niektóre są naprawdę ciekawe. Spośród układów możemy wybrać jedno z kilkudziesięciu milionów rozdań. Cieka-we czy producenci próbowali ukończyć grę na wszystkich kombinacjach ;-)? W „Ostatniej grze” mamy możliwość powrotu do przerwanej rozgrywki z poprzedniej sesji, jeśli takową mamy. Podczas gry możemy wybrać talie, tzn. wygląd kostek spośród kilku stylów i kompo-zycji. Na klockach pojawią się nam chińskie znaki, zwierzęta, liczby rzymskie, liście i wiele innych wzorków.

Po wybraniu odpowiedniego typu gry przechodzimy wreszcie zdejmowaniem klocków. Cóż, sama zabawa nie jest zbyt skomplikowana. Pozbywamy się klocków parami z całej układanki. Po skończeniu partyjki komputer informuje, ile czasu zajęło wyczyszczenie plan-szy i nagradza osiągnięcia punktami. Cały stolik z grą możemy dowolnie obracać w każdym kierunku, gdyż mamy pełne, trójwymiarowe środowisko.

Recenzja gry Gwint: Mag Renegat - niska jakość w niskiej cenie
Recenzja gry Gwint: Mag Renegat - niska jakość w niskiej cenie

Recenzja gry

Gwint: Mag Renegat to gra, która szybko może się znudzić. Rozgrywce brakuje dobrych motywatorów, a całość prezentuje się ubogo – nawet jak na swoją przystępną cenę.

Recenzja gry Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana – karty na stół
Recenzja gry Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana – karty na stół

Recenzja gry

Wraz z aktualizacją do wersji Homecoming oczekiwany Gwint wyszedł z bety. Czas osądzić, jak studio CD Projekt Red poradziło sobie z nowym dla siebie gatunkiem i czy ich dzieło jest w stanie podjąć równą walkę z konkurencją.

Recenzja gry The Elder Scrolls: Legends – Magic i Hearthstone przy jednym zasiedli stole
Recenzja gry The Elder Scrolls: Legends – Magic i Hearthstone przy jednym zasiedli stole

Recenzja gry

Przyszły takie czasy, że co druga firma musi mieć swoją karciankę. Na scenę weszło właśnie The Elder Scrolls: Legends od Bethesdy – i zaliczyło całkiem dobre otwarcie, ale przyszłość tej gry stoi pod dużym znakiem zapytania.