Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Recenzja gry 18 października 2015, 17:19

autor: Amadeusz Cyganek

Recenzja dodatku After Dark do gry Cities: Skylines - po zmroku lepiej nie wychodzić z domu - Strona 3

Nocą w miastach dzieją się dziwne rzeczy – nie inaczej jest w przypadku After Dark, czyli dużego rozszerzenia do popularnego city-buildera Cities: Skylines.

Nie samym transportem jednak człowiek żyje – gracze, którzy wierzą w długotrwałą, ale skuteczną resocjalizację przestępców powinni zainteresować się postawieniem w swoim mieście więzienia mieszczącego całkiem solidną liczbę wywrotowców i sprawiającego, że już niebawem społeczeństwo ponownie zasilą odpowiedzialni obywatele. Wymierne skutki finansowe przyniesie także duży port , który usprawni przepływ towarów i zwiększy ich różnorodność w sklepach, co rzecz jasna odbije się także na zadowoleniu mieszkańców.

Taksówki opuszczają stację w ekspresowym tempie.

Jak już wspomniałem na początku, twórcy postarali się o szereg graficznych usprawnień i sprawili, że Cities: Skylines, zwłaszcza nocną porą, prezentuje się naprawdę nieprzeciętnie. Różnego rodzaju smaczki graficzne odbiły się jednak na zwiększonych wymaganiach sprzętowych, osobiście zauważyłem bowiem, iż produkcja Colossal Order znacznie częściej miewa problemy z płynnością, zwłaszcza w momentach, w których przybliżamy lub przewijamy widok miasta. Co więcej, od czasu do czasu byłem także świadkiem kilkusekundowych zwiech, co w przypadku czystej, podstawowej edycji tej gry absolutnie nie miało miejsca.

Cities: Skylines to produkcja, którą pod względem wsparcia twórców można porównać chociażby do SCS Software oraz Euro Truck Simulator 2. Gracze są bowiem regularnie częstowani nowymi patchami naprawiającymi szereg różnorodnych problemów związanych nie tylko ze stabilnością gry, ale również niektórymi rozwiązaniami z zakresu rozgrywki – można tu wspomnieć chociażby o ulepszeniach polegających na upłynnieniu ruchu ulicznego. W grze regularnie lądują także nowe mapy, na których możemy planować swoje miasta, nie brak również specjalnych skórek różnicujących wygląd budynków, jak również użytecznych konstrukcji w stylu tuneli dla pieszych. Twórcy obiecują, iż będą wspierać swoją produkcję tak długo, jak będzie to możliwe, a After Dark ma być dopiero początkiem tej drogi.

Wraz z nadejściem After Dark światło dzienne ujrzał także problem, który raczej nie zadowoli fanów gry, regularnie korzystających z modyfikacji stworzonych przez wielu graczy. Okazało się bowiem, iż całkiem wiele z nich po prostu nie współpracuje z dodatkiem i stają się one kompletnie bezużyteczne. Finowie obiecują pomoc w przywróceniu ich pełnej funkcjonalności, ale ten proces zapewne – niestety – trochę potrwa.

Pusto, ale to dopiero początek.

After Dark to całkiem udane rozszerzenie wprowadzające kilka długo oczekiwanych przez graczy nowinek. Cykl dobowy został wprowadzony z pomysłem i przede wszystkim bardzo urozmaica rozgrywkę, a kilkanaście dodatkowych budynków oraz rozwiązań komunikacyjnych znacznie ułatwi planowanie kolejnych arterii i sprawi, że lepiej zadbamy o bezpieczeństwo i potrzeby mieszkańców. Czy jednak jest to dodatek, który warto nabyć za 50 złotych? Fanów gry z pewnością nie trzeba do zakupu namawiać, a reszta powinna raczej poczekać na małą obniżkę, bo w stosunku do zawartości to mimo wszystko dość spora kwota.

Amadeusz Cyganek | GRYOnline.pl