Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Euro Truck Simulator 2: Skandynawia Recenzja gry

Recenzja gry 7 maja 2015, 15:09

autor: ElMundo

Recenzja dodatku Skandynawia do gry Euro Truck Simulator 2 - wyprawa do krainy trolli

Rozwój gry Euro Truck Simulator 2 trwa w najlepsze – tym razem twórcy zapuszczają się w nowe, skandynawskie rejony i choć jest to niewątpliwie zachęcająca perspektywa, nie wszystko zostało zrobione w niej jak należy.

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

PLUSY:
  1. duża liczba nowych miast;
  2. bogata sieć dróg;
  3. połączenia morskie za pomocą promu;
  4. poprawiony ruch uliczny;
  5. szereg nowych przyczep i zleceń.
MINUSY:
  1. miasta nie są aż tak rozbudowane, jak można by się było spodziewać;

Widać, że ekipa Czechów z SCS Software niezbyt przepada za upałami. Pierwszy dodatek do gry Euro Truck Simulator 2 poprowadził nas w kierunku wschodnim, dając możliwość pojeżdżenia po polskich drogach, na których „sorry, taki mamy klimat”, a teraz trafiamy na północ, gdzie temperatura jeszcze szybciej pikuje w dół. Nasi sąsiedzi otwierają przed nami wrota niezbadanej do tej pory przez wirtualnych kierowców ciężarówek Skandynawii, serwując kilkanaście nowych miast i szereg dodatków, choć nie jest to rozszerzenie, na które wydalibyśmy ostatni grosz.

Trzeba podkreślić, że rozwój Euro Truck Simulatora 2 to w tym gatunku totalny ewenement – chyba żadna produkcja tego typu nie cieszy się aż takim wsparciem twórców jak właśnie ów symulator ciężarówki autorstwa SCS Software. Skandynawia to drugi dodatek do tej ciągle rozbudowywanej produkcji, a w przygotowaniu są już kolejne i to, co najbardziej interesuje miłośników tej gry – nowe modele ciężarówek.

Most łączący Malmo i Kopenhagę jest doprawdy majestatyczny! - 2015-05-20
Most łączący Malmo i Kopenhagę jest doprawdy majestatyczny!

Zanim jednak otrzymamy następne znaczące ulepszenia i nowości, warto nacieszyć się tym, co przynosi drugie z kolei duże rozszerzenie tego tytułu. Do gry trafia bowiem aż 19 miast leżących na terenie trzech państw: Norwegii, Szwecji i Danii. Twórcy zdecydowali się na odtworzenie praktycznie wszystkich najważniejszych miejscowości z tamtego regionu – podczas wykonywania zleceń będziemy więc mieć okazję zwiedzić m.in. Oslo, Sztokholm, Kopenhagę, Malmo czy Goteborg. To rzecz jasna nie koniec atrakcji, a oprócz dużych ośrodków miejskich w dodatku znajdziemy również te nieco mniejsze, takie jak np. Södertälje, gdzie mieści się siedziba szwedzkiego producenta ciężarówek, czyli Scanii. Trzeba przyznać, że lista nowych metropolii, które pojawiają się w grze, prezentuje się naprawdę bardzo przyzwoicie (jest dwukrotnie dłuższa niż w przypadku rozszerzenia z Polską w roli głównej!) – w końcu trafiamy do większości dużych skandynawskich miast.

Nordyckie klimaty

Szczerze powiedziawszy jednak, patrząc na konstrukcję i wygląd owych miejscowości, spodziewałem się nieco więcej. Zważywszy na ewolucję, jaka dokonała się pod tym względem w przypadku dodatku Going East, oczekiwałem chyba tym solidniejszego kroku naprzód – owszem, w porównaniu z pierwszymi lokacjami z oryginalnego ETS 2 miasta są zdecydowanie większe, ale podróż z jednego końca na drugi bez stopującej nas co jakiś czas sygnalizacji świetlnej nie potrwałaby zbyt długo. Mam także wrażenie, że charakterystyczne dla skandynawskich widoków budowle, o których wspominali Czesi, znacznie częściej spotykamy w drodze pomiędzy kolejnymi punktami niż na ulicach miejscowości, które zostały opanowane głównie przez siedziby dostawców i punkty naprawy naszych pojazdów czy salony z nowymi ciężarówkami.

Deszcz to tutaj normalka... - 2015-05-20
Deszcz to tutaj normalka...

Wszystkie te ośrodki oczywiście powiązano ze sobą odpowiednią siecią dróg, bez których dodatek zamieniłby się wyłącznie w folder turystyczny albo interaktywną mapę. Jest ich naprawdę całkiem sporo – praktycznie każdą z miejscowości połączono z innymi co najmniej dwiema nitkami trasy. Na mapie znajdziemy nie tylko kilkupasmowe autostrady i drogi szybkiego ruchu, ale i poczciwe dwupasmówki o niskiej przepustowości – zróżnicowanie arterii, po których się poruszamy, jest spore i nie daje szansy na przyśnięcie za kierownicą, tym bardziej że skandynawskie drogi okazują się bardzo kręte, co wymaga od nas ciągłej koncentracji. Twórcy nie zapomnieli także o nowych rodzajach przełączek i skrzyżowań, zwłaszcza tych związanych z punktami wylotowymi na główne trasy. No i – jak przekonujemy się podczas rozgrywki – skandynawskie drogi wcale nie są takie rewelacyjne – wielokrotnie mamy do czynienia z nagłą zmianą nawierzchni czy też niczym nieuzasadnionymi ograniczeniami prędkości, choć akurat w Skandynawii to normalka – może o to właśnie chodziło?

Recenzja Farming Simulator 19 – nowa farba na starym ciągniku
Recenzja Farming Simulator 19 – nowa farba na starym ciągniku

Recenzja gry

Po wybitnie podobnych do siebie poprzednich częściach, wraz z tegoroczną odsłoną najstarszej i najpopularniejszej serii rolniczych symulatorów miała wreszcie przyjść mała rewolucja. Zapowiedzi jednak okazały się zbyt optymistyczne.

Recenzja gry Pure Farming 2018 – pierwsze koty za płoty
Recenzja gry Pure Farming 2018 – pierwsze koty za płoty

Recenzja gry

W kraju, gdzie rolnicze produkcje biją rekordy popularności, nie doczekaliśmy się jeszcze rodzimego symulatora farmy z prawdziwego zdarzenia. Tę sytuację miał zmienić Pure Farming 2018. Czy ekipie studia Ice Flames udało się zawojować wirtualne pola?

Recenzja Platinum Expansion do gry Farming Simulator 17 – maniana
Recenzja Platinum Expansion do gry Farming Simulator 17 – maniana

Recenzja gry

Kura znosząca złote jajka – tak pokrótce można podsumować rynkową sytuację serii Farming Simulator. Szkoda więc, że Dodatek platynowy (Platinum Expansion) jest po prostu słaby i niewarty swojej ceny.

Komentarze Czytelników (24)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
07.05.2015 15:17
GrzecznyPan
14
Centurion

jedno zpesuja drugie naprawia nie to sa kody to nie jest tak ze stworza i wszystko jest dobrze zrobione nie da sie stworzyc ideału szerokosci ludziskom ;)

07.05.2015 15:26
odpowiedz
Adams9422
42
Pretorianin
8.5

Myślę ze dobry dodatek pograłem trochę i jest po czym podróżować szczególnie jak sie ma dobrą kierownice typu G25\G27 sa dobre bo maja sprzęgło dodatkowi dam 8.5.

07.05.2015 16:13
Cziczaki
odpowiedz
Cziczaki
131
Renifer

PLUSY:duża liczba nowych miast;
:) To fajnie, kiedyś daliście newsa z mapą jakie tereny mają dać w dodatku i wyglądało to naprawdę biednie jak na skandynawię, ale skoro autor twierdzi że jest duża liczba nowych miast to pewnie twórcy dorobili drugie tyle niż zapowiadali.

07.05.2015 16:22
odpowiedz
Devil_uk
2
Legionista

Niestety w plusach w ostatnim punkcie (szereg nowych przyczep i zleceń) jest blad! W ETS mamy do dyspozycji ciagniki siodlowe, a do nich podczepiamy NACZEPY !!!

07.05.2015 18:03
odpowiedz
Slawdk
4
Junior

Błędne pokazywanie ograniczenia prędkości pojawiło się też znowu po patchu bez dodatku, więc nie wiem czy można to zaliczyć jako minus do dodatku?

07.05.2015 18:25
odpowiedz
Ragn'or
169
mortificator minoris

Ta gra to po prostu wciągajacy pochłaniacz czasu, tyle w temacie:)

07.05.2015 20:51
odpowiedz
Barefootsauce
41
Centurion

No dobra, ale jeśli na znaku jest 110 to ciężarówka (przynajmniej w Polsce) nie może tyle jechać bo z tego co się orientuję największa dopuszczalna prędkość dla tzw. TIR-ów to 90 km/h. Jeśli się mylę to wybaczcie ;)

08.05.2015 08:33
odpowiedz
CocaineSilkk
80
V8

Ja także uważam jak kolega wyżej - znaki ograniczenia prędkości do 90 czy 110 km/h są dla osobówek a ciężarówki w grze mają do max 80 km/h, więc wg mnie błędu tutaj nie ma.

08.05.2015 09:27
Reavek
odpowiedz
Reavek
123
Koza

Największa dopuszczalna prędkość, jaką możemy zauważyć, to 80 km/h, podczas gdy znaki niejednokrotnie wskazują 90, a nawet 110 km/h.

Każda ciężarówka ma ogranicznik do 90 km/h (mowie o prawdziwych), więc co ma do rzeczy znak 110? Jeśli w grze jest do 80, to po prostu dali o 10 za mało i tyle.

08.05.2015 10:09
Adam1394
odpowiedz
Adam1394
102
Stary Konfederata

W krajach Skandynawii ciągniki siodłowe mogą jeździć max 80km/h.
W niektórych krajach Europy jest to 90km/h.

08.05.2015 10:34
odpowiedz
kinnius
4
Junior

Na GPS domyślnie wyświetla się ograniczenie prędkości dla ciężarówek, które wynosi 80km/h. W opcjach możesz to zmienić na wyświetlanie ograniczenia dla samochodów osobowych. Wtedy GPS będzie pokazywał ograniczenia takie jakie są na znakach. Widocznie pacz zmienił Ci te ustawienia. Pozdrawiam

08.05.2015 11:14
odpowiedz
Toxicator
73
Pretorianin
6.5

Skandynawia w ProMods jest bardziej rozbudowana niż w DLC.

08.05.2015 13:04
odpowiedz
snoq
1
Junior

Przecież jeśli chodzi o te ograniczenie prędkości to w ustawieniach wybieramy co ma się pokazać na GPS. Ograniczenie dla ciężarówek albo dla samochodów osobowych. To nie jest BŁĄD tylko OPCJA. Słabo panie ElMundo

08.05.2015 13:27
odpowiedz
mordi18
1
Junior

GPS poprawnie podpowiada prędkość 80 km/h, jest to ograniczenie wynikające z przepisów drogowych w większości państw europejskich. Znaki są dla osobówek! PS. można to wyłączyć w ustawieniach gry ;)

08.05.2015 13:36
👍
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
62
Senator

Największa dopuszczalna prędkość, jaką możemy zauważyć, to 80 km/h, podczas gdy znaki niejednokrotnie wskazują 90, a nawet 110 km/h.

Nie ma to jak kompetentny recenzent!
Od razu zaufanie do tekstów rośnie!

08.05.2015 15:55
odpowiedz
NieMamGłowyDoNicków
40
Chorąży

Dużo osób jeszcze napisze ze ograniczenia na znakach dotyczą osobówek ? Bo te pierwsze kilka postów sprawia , że dalej nie mam pewnosci

08.05.2015 17:22
odpowiedz
adam261
49
Chorąży
8.0

Recenzja do poprawki.

08.05.2015 22:14
odpowiedz
szumi jawor
52
Centurion

Gdzie mapa ? Moglibyście wrzucić screen z mapą jakie nowe drogi dodali a nie tył naczepy.

11.05.2015 22:02
odpowiedz
michalu
3
Junior

Autor recenzji chyba zapomniał, że ograniczenia prędkości dla samochodów ciężarowych trochę inaczej się mają do tych wyświetlanych na znakach

12.05.2015 07:16
ElMundo.
odpowiedz
ElMundo.
64
Mr Lazy

GRYOnline.plTeam

Oczywiście macie rację, mój błąd - recenzja niebawem zostanie poprawiona! :)

12.05.2015 13:17
odpowiedz
phreek
33
Chorąży

Dodam jeszcze, że ETS2 to must have dla posiadaczy Oculus Rift. Po kilkudziesięciu godzinach jazdy w goglach odpaliłem tę grę na monitorze i... stwierdziłem, że nie potrafię :) Nawet przy ograniczeniach technicznych DK2 powrót do tej gry (i nie tylko tej) na monitorze jest dla mnie po prostu niemożliwy. Czekam na obsługę Oculusa w Skandynawii.

13.05.2015 16:40
odpowiedz
szymek3005
4
Junior
10

reavek a jak rusek bez ogranicznika pojedzie 120 to co? nie pisz ze sie nie da

17.05.2015 22:52
odpowiedz
Muunky
1
Junior

Panie redaktorze, jeśli ktoś zabiera się do recenzji takiego tytułu to powinien mieć jakiekolwiek pojęcie o transporcie, zwłaszcza, że podejmuje się Pan krytyki elementu, który wcale nie jest błędem. Owszem, na trasie są ograniczenia do 110 lub 90 km/h, ale dotyczy to SAMOCHODÓW OSOBOWYCH i innych maszyn do 3,5t. Samochody ciężarowe w większości państw europejskich mogą jeździć z dopuszczalną prędkością 80 km/h i tak też jest na terenach Norwegii, Szwecji i Danii. Pozdrawiam.

21.05.2015 11:36
Nolifer
odpowiedz
Nolifer
118
The Highest

Bardzo solidna aktualizacja mapy, Skandynawia zdecydowanie otwiera przed nami kolejne godziny naprawdę świetnej rozgrywki.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze