Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 13 września 2002, 11:05

autor: Borys Zajączkowski

Alien Artefact - Wywiad z twórcami „Another War”. (3)

Wywiad porusza szereg interesujących tematów związanych nie tylko z samą grą Another War, lecz także z jej drugą częścią, która być może ukaże się już pod koniec 2002 roku.

Shuck: W „Another War” znalazło się nieco dobrego humoru, ale z drugiej strony pełno niesmaczności – szczególnie żarty na cmentarzu były dość niewybredne. Czy drugą część gry również będziecie się starać tak napakować dowcipami, czy będzie ona bardziej na poważnie?

Alien Artefact: Hmm... Żarty na cmentarzu były bardzo wybredne. Było ich zresztą tyle, że nie wiemy o które chodzi.;-) Druga część będzie, oczywiście, na wesoło – taka idea nam przyświeca i wszelkimi siłami staramy się uniknąć tak wszechobecnego w dzisiejszych grach zadęcia.

Shuck: Na jakim etapie prac znajdujecie się obecnie? Czy „Another War 2” będzie się opierać na tym samym enginie co jedynka, czy dużo zamierzacie zaprogramować na nowo? Czy druga część będzie wyglądać tak jak pierwsza, czy będzie to całkowicie inna gra?

Alien Artefact: Pracę nad Another War Zwei zbliżają się już powoli do końca. Gra bazuje na przerobionym enginie 2D, z lepszą grafiką, znacznie większym obszarem gry (pierwsza z trzech większych krain ma tyle lokacji, co prawie całe „Another War”!) i znacznie rozbudowaną inteligencją postaci. Styl gry pozostanie podobny.

Michał Sadowski (scenariusz i dialogi): "Napijmy się oranżady! Ja płacę..."

Paweł Smyła (projekt manager): "Jestem Norwegiem, wychowanym w Brazylii. Lubię ziemniaki..."

Shuck: Co jeszcze szykujecie nowego do drugiej części? Czy generalnie chcecie, by gracze poczuli się jak w domu, czy raczej macie zamiar jak najbardziej nowościami ich zaskoczyć?

Alien Artefact: Nie jest planowana jakaś dramatyczna zmiana. Co prawda, cały engine jest przepisany na nowo, ale to tylko w celu usprawnienia produkcji. Gra zostaje 2D, będzie na pewno więcej obszarów bitewnych i znacznie poprawiona inteligencja przeciwników, oraz system walki. Oczywiście dojdą nowe zdolności specjalne i drużyna będzie teraz bardziej egzotyczna, ale to tajemnica!

Shuck: „Another War” pomimo całego systemu rozwoju postaci i konieczności prowadzenia walk nie jest erpegiem w pełnym tego słowa znaczeniu. Gracz ma niewielką swobodę w poruszaniu się po świecie i stosunkowo niewiele w tym świecie może zrobić. Weźmy dla porównania „Arcanum”, w którym każde drzwi można było otworzyć na dobrze jeśli tylko pięć sposobów lub nie otwierać ich w ogóle. „Another War” zaś jest raczej grą przygodowo-erpegową – choć jako przygodówka ma się nieźle. Jak to będzie wyglądało w drugiej odsłonie? Nadal interakcja ze światem będzie się ograniczać przede wszystkim do prowadzenia dialogów?

Alien Artefact: Mierzyliśmy, po prostu, siły na zamiary i doszliśmy do wniosku, że lepiej zrobić grę o mniejszym stopniu komplikacji, niż nie zrobić jej wcale. Jeśli chodzi o porównanie z „Arcanum”, to długość fabuły i gameplay’a są proporcjonalne do długości listy płac i czasu robienia gry... Aczkolwiek, nas „Arcanum” nie powaliło... To prawda, AW1 jest grą przygodowo-erpegową – i druga część raczej taką pozostanie. Na pewno zwiększymy interakcję z przedmiotami – będzie teraz można np.: ugotować potrawy z praktycznie dowolnych składników – zupę z gwoździa, napar z onucy, a może i nawet babkę z piasku – zważywszy że piasku na pustyni będzie pod dostatkiem... :-) Dialogi pozostaną główną metodą działania, ale postaramy się wprowadzić więcej przerywnikowych cutscen.