autor: Maciej Kozłowski
Najciekawsze gry RPG, które pojawią się w 2014 roku - część I
2014 rok będzie wielkim świętem dla wszystkich fanów gier RPG - pojawią się zarówno wysokobudżetowe kontynuację znanych serii, jak i całkiem nowe, atrakcyjne marki. Obok tytułów takich jak Wiedźmin 3 pojawią się także wskrzeszone edycje dawnych hitów.
Spis treści
- Najciekawsze gry RPG, które pojawią się w 2014 roku - część I
- Dark Souls II
- The Banner Saga
- Might & Magic X: Legacy
- Grim Dawn
- Divinity: Grzech Pierworodny
- South Park: Kijek Prawdy
- Cube World
- Wasteland 2
- Lichdom: Redeemer
- Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Dragon Age: Inquisition
- Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues
- Pillars of Eternity
- Lords of the Fallen
- Fable Legends
Cube World
Na fali popularności Minecrafta powstaje wiele gier, które próbują uszczknąć kawałek z gigantycznego tortu Notcha. Cube World może być o tyle wyjątkowy, że (wedle deklaracji twórców) w zgrabny sposób zrównoważy elementy typowe dla gatunku RPG z sandboxową filozofią otwartego, podatnego na modyfikację świata. Podróżując po generowanej losowo, złożonej z sześciennych voxeli krainie fantasy, wcielimy się w stworzonego przez nas śmiałka i za jego pośrednictwem poznamy całe uniwersum. Podczas kolejnych przygód wypełnimy liczne zadania, zabijemy niebezpieczne potwory, przejdziemy przez tajemnicze podziemia oraz zbudujemy wymyślone przez nas struktury i obiekty. System craftingu będzie odpowiednio złożony, pozwalając na wykreowanie różnorodnych przedmiotów, prostych urządzeń czy nawet całych metropolii i zamków. Głównym ograniczeniem pozostanie w takim wypadku wyobraźnia samego odbiorcy.
Gra nie narzuci graczom żadnej konkretnej fabuły – tę napiszemy sami, odwiedzając kolejne miasta, zaliczając questy i bawiąc się w całkowicie otwartym środowisku o nieskończonych rozmiarach. Za pokonanych przeciwników otrzymamy punkty doświadczenia, dzięki którym awansujemy na nowe poziomy i ulepszymy zdolności bojowe. Nie zabraknie także zwierzątek możliwych do oswojenia – aby przypisać je do „hodowli”, będziemy musieli poznać ich upodobania kulinarne i zdobyć odpowiedni pokarm. Kolorową krainę poznamy z perspektywy TPP (obserwując wszystkie wydarzenia zza pleców głównego bohatera) a walki stoczymy w czasie rzeczywistym, czyniąc dobry użytek z naszego refleksu oraz zręczności.