Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 15 grudnia 2013, 12:49

Command & Conquer. Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego

Z okazji startu nowej generacji konsol spoglądamy na osiem lat poprzedniej w poszukiwaniu najbardziej obiecujących projektów, które zostały skasowane przez premierą.

Command & Conquer

COMMAND & CONQUER
  1. Producent: Victory Games
  2. Platformy: PC
  3. Data kasacji: 2013

Command & Conquer to przykład gry skasowanej w ostatnich miesiącach. Projekt od dawna wydawał się być jednak skazany na porażkę, choć jego początki były zupełnie inne. Tytuł ujawniono oficjalnie w 2011 roku jako Command & Conquer: Generals 2. Pierwsza część okazała się wyśmienitym RTS-em i fani od dawna czekali na kontynuację. Do tego olbrzymie wrażenie robiła oprawa graficzna, oparta na znanym z Battlefielda 3 silniku Frostbite.

Niestety, rok później podczas targów gamescom Electronic Arts sprawiło miłośnikom cyklu paskudną niespodziankę, ogłaszając, że projekt został przerobiony na sieciową strategię opartą na darmowym modelu z mikropłatnościami i pozbawioną trybu fabularnego, będącego przecież jednym ze znaków rozpoznawczych całej marki. Reakcja na to wszystko była zgodnie z przewidywaniami bardzo negatywna. Twórcy próbowali jeszcze uspokoić fanów, ogłaszając po wielu miesiącach, że po premierze wypuszczana zostanie kampania w formie epizodycznej, ale na niewiele się to zdało. Co gorsza, wrażenia z zamkniętych alfa-testów były słabe i narzekano, że rozgrywka po prostu nie sprawia żadnej przyjemności.

28 października tego roku Electronic Arts ogłosiło, że premiera gry została przełożona na 2014. Ku zaskoczeniu wszystkich już następnego dnia wydawca zmienił zdanie i poinformował, że anulował prace nad tym tytułem i zamknął studio Victory Games. Nie był to jednak koniec projektu i kilka tygodni temu okazało się, że zostanie on przekazany innemu zespołowi. Nowa ekipa nie zamierza jednak dokończyć prac swoich poprzedników. Zamiast tego gra przejdzie kompletną metamorfozę i nie będzie przypominać tego, co widzieliśmy do tej pory.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Który ze skasowanych projektów zapowiadał się najciekawiej?

Call of Duty: Devil's Brigade
2,3%
Sadness
1,3%
Tiberium
1,2%
The Lord of the Rings: White Council
6,4%
Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned
5,1%
Aliens: Crucible
1,6%
2 Days to Vegas
1,1%
Fallout Online
5,9%
Star Wars: Battlefront III
6,2%
The Crossing
1,4%
Indiana Jones and the Staff of Kings
2%
Command & Conquer
5,1%
Star Wars: 1313
60,5%
Zobacz inne ankiety
Fallout Online

Fallout Online

Star Wars 1313

Star Wars 1313

Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned

Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned

Command & Conquer

Command & Conquer

The Lord of the Rings: The White Council

The Lord of the Rings: The White Council

Sadness

Sadness

Indiana Jones (2010)

Indiana Jones (2010)

Tiberium

Tiberium

2 Days to Vegas

2 Days to Vegas

The Crossing

The Crossing

7 wielkich hitów, których omal nie skasowano
7 wielkich hitów, których omal nie skasowano

Inwestycja czasu oraz pieniędzy w produkcję gry oznacza ryzyko, które można oddalić decyzją o przedwczesnym skasowaniu projektu. Historia zna jednak przypadki, gdy słabe, niechciane gry okazywały się wielkimi hitami!