Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 14 listopada 2013, 13:20

autor: Mateusz Kowalczyk

Najbardziej obiecujące horrory 2014 roku - strach się bać!

Przyszły rok zapowiada się wyjątkowo obficie dla fanów horroru. Przyglądamy się grom, które mają szansę nastraszyć nas najbardziej. Znajdą tu coś dla siebie miłośnicy rozwiązań wypracowanych w Resident Evil, Fatal Frame, Amnesii czy Sanitarium.

Spis treści

The Forest

The Forest
  1. Deweloper: SKS Games
  2. Platformy: PC

Obecnie w horrorze rządzi podejście skradankowe, w którym zabawa opiera się głównie na unikaniu wykrycia oraz uciekaniu przed wrogami. Znacznie bardziej rozbudowaną rozgrywkę zamierzają zaserwować autorzy The Forest. Gra będzie nie tylko skutecznie straszyć, ale zaoferuje również rozbudowany survivalowy sandbox.

Wcielimy się w jedynego pasażera ocalałego z katastrofy samolotu, którego morze wyrzuca na brzeg tajemniczej wyspy. Początkowo sprawia ona wrażenie bezludnej, więc bohater zaczyna zabawę w Robinsona Crusoe, szukając pożywienia, budując schronienie oraz konstruując prymitywne narzędzia. Po nadejściu zmroku okazuje się jednak, że zamieszkuje ją również plemię zdeformowanych kanibali.

Struktura gry będzie otwarta i autorzy nie zamierzają ograniczać swobody eksploracji wyspy. The Forest postawi na realistyczne elementy survivalowe. Konieczne ma być polowanie na zwierzęta oraz ręczne ścinanie drzew potrzebnych do konstruowania barykad i budynków. Sporej inwencji wymagać będzie też tworzenie uzbrojenia. Przykładowo znaleziony kij naostrzymy, tworząc dzidę, lub też zamienimy go w pochodnię. Natomiast połączenie zapalniczki i lakieru do włosów da mały miotacz ognia.

Nocą przyjdzie nam głównie odpierać ataki plemienia, ale jeśli nie zadbamy o zaspokojenie głodu i pragnienia, to śmierć może nas dopaść również w trakcie dnia. Podobnie fatalne w skutkach okaże się spożycie zepsutego mięsa lub nieprzegotowanej wody. Co ciekawe, przeciwnicy nie będą jedynie potworami w ludzkiej skórze. Plemię ma posiadać własną historię i kulturę, a każdy z jego członków wyposażony zostanie w odrębną osobowość.