Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 9 listopada 2013, 12:00

autor: Damian Pawlikowski

Legend of Zelda: Ocarina of Time – Water Temple. "Nie jesteś zwycięzcą" - najtrudniejsze etapy i sceny w grach komputerowych

Te momenty w grach nie są do pozazdroszczenia. Frustrują, denerwują, grają na nerwach. Zestawienie tylko dla odważnych.

Legend of Zelda: Ocarina of Time – Water Temple

Oto przykład etapu z gry wideo, który napsuł krwi tak wielu pokoleniom, że jego nazwa w miejskim slangu posłużyła jako określenie „dogłębnego badania odbytnicy” (jak głosi Urban Dictionary). Chyba każdy, kto z rozrzewnieniem wspomina stare, dobre czasy i spędzanie całych nocy przy Nintendo 64 z odpalonym Ocarina of Time, na dźwięk frazy „Water Temple” ucieka do kąta z podkulonym ogonem – Link przechodził przez istne piekło, a my (chcąc nie chcąc) wraz z nim. Niezliczone pułapki, zagmatwane labirynty, irytujące złudzenia, natrętne łamigłówki, zabawa z dopasowywaniem kluczy do konkretnych drzwi, mylenie pomieszczeń, czy – wreszcie – nieustanne podnoszenie i opuszczanie poziomu wody. Kilka godzin grania i nawet tybetańskiego mnicha nastroilibyśmy negatywnie do świata. Do tego liczba stron poradników, jakie przewertowaliśmy, desperacko poszukując pomocy, szybko przebiła wszystkie lektury szkolne razem wzięte. Pytanie tylko, czemu ta wielogodzinna męczarnia została nam zaserwowana już w połowie gry, a nie pod sam jej koniec?

Gra, która po każdej śmierci jest trudniejsza – jak Pathologic 2 kpi z przyzwyczajeń graczy
Gra, która po każdej śmierci jest trudniejsza – jak Pathologic 2 kpi z przyzwyczajeń graczy

Szczurzy prorok jest na mnie wściekły. Dziwaczna narośl na placu przed szpitalem jest rzekomo moją winą. „To dlatego, że ciągle giniesz, dupku!”. Mam starać się nie ginąć. Problem w tym, że Pathologic 2 bardzo chce mnie zabić.

Czy Sekiro było za trudne? Sprawdziliśmy to
Czy Sekiro było za trudne? Sprawdziliśmy to

Od chwili swego debiutu, Sekiro: Shadows Die Twice wywołuje tyleż zachwytów, co frustracji. Część graczy uważa je przy tym za najtrudniejszą grę From Software, podczas gdy inni sądzą, że jest ona łatwiejsza od poprzedniczek. Sprawdziliśmy, kto ma rację.

Mięczaki z nas? Dlaczego coraz częściej gramy na easy
Mięczaki z nas? Dlaczego coraz częściej gramy na easy

Granie na łatwym poziomie trudności to zdaniem „prawdziwych” graczy siara i powód do wstydu. Sam też tak kiedyś uważałem, ale z wiekiem mocno zmieniło się moje podejście – i nie tylko moje.