Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 9 listopada 2013, 12:00

autor: Damian Pawlikowski

"Nie jesteś zwycięzcą" - najtrudniejsze etapy i sceny w grach komputerowych

Te momenty w grach nie są do pozazdroszczenia. Frustrują, denerwują, grają na nerwach. Zestawienie tylko dla odważnych.

Chyba każdy, kto kiedykolwiek trzymał myszkę bądź gamepad w dłoni, natknął się w swojej ulubionej grze na planszę, która okazała się ciężką próbą wytrzymałości albo dla jego nerwów, albo – w ostateczności – dla sprzętu, na którym przyszło mu grać. Mimo że dziś ilość obecnych na rynku samograjów jest wręcz przytłaczająca, zawsze trafi się produkt tak perfidnie skonstruowany (lub niedopracowany), że po kontakcie z nim większość z nas zatęskni za starymi dobrymi czasami beztroskich zabaw na trzepaku. Choć, jak dowiecie się z poniższego tekstu, nauka pokory w przypadku gier wideo nie zawsze musi oznaczać dla znerwicowanego gracza tournée po aptekach i podłączanie się pod kroplówkę z valium. Niektórzy po prostu gustują w trudnych produkcjach, przypominających, że wirtualne życie to nie bajka, a „noobowe” twory pokroju Assassin’s Creed czy Gears of War powinny leżeć na półce obok Angry Birds. Niemniej czasem wyzwanie, przed jakim stajemy, jest nie tyle skomplikowane, co zwyczajnie fatalnie zoptymalizowane, przez co skutecznie wybija z rytmu, gdy po setnej próbie włączamy internet w poszukiwaniu poradnika o objętości trylogii Sienkiewicza. Lub – co gorsza – sięgamy po kody (choć i te nie zawsze potrafią pomóc). Ranking, który właśnie czytacie, zgromadził dziesiątkę najbardziej irytujących leveli we współczesnych grach, aczkolwiek trzeba przyznać, że ich wybór nie był wcale taki łatwy. Postanowiliśmy więc skubnąć po trochu z każdego rodzaju frustracji, przybliżając Wam możliwie najszersze spektrum najbardziej denerwujących etapów w grach wideo. Tym samym zachęcamy do korzystania z panelu komentarzy i podzielenia się z nami przykładami z własnego doświadczenia. Z jakkolwiek przykrymi wspomnieniami by się one nie wiązały...

Gra, która po każdej śmierci jest trudniejsza – jak Pathologic 2 kpi z przyzwyczajeń graczy
Gra, która po każdej śmierci jest trudniejsza – jak Pathologic 2 kpi z przyzwyczajeń graczy

Szczurzy prorok jest na mnie wściekły. Dziwaczna narośl na placu przed szpitalem jest rzekomo moją winą. „To dlatego, że ciągle giniesz, dupku!”. Mam starać się nie ginąć. Problem w tym, że Pathologic 2 bardzo chce mnie zabić.

Czy Sekiro było za trudne? Sprawdziliśmy to
Czy Sekiro było za trudne? Sprawdziliśmy to

Od chwili swego debiutu, Sekiro: Shadows Die Twice wywołuje tyleż zachwytów, co frustracji. Część graczy uważa je przy tym za najtrudniejszą grę From Software, podczas gdy inni sądzą, że jest ona łatwiejsza od poprzedniczek. Sprawdziliśmy, kto ma rację.

Mięczaki z nas? Dlaczego coraz częściej gramy na easy
Mięczaki z nas? Dlaczego coraz częściej gramy na easy

Granie na łatwym poziomie trudności to zdaniem „prawdziwych” graczy siara i powód do wstydu. Sam też tak kiedyś uważałem, ale z wiekiem mocno zmieniło się moje podejście – i nie tylko moje.