Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 24 października 2013, 15:00

autor: Adrian Werner

Jak zainstalować mody do Half-Life 2?. Najlepsze mody do gry Half-Life 2 - obowiązkowy zestaw dla fanów Gordona Freemana

Half-Life 2 to nie tylko udana kampania single player, ale przede wszystkim gra przyjazna dla modderów. Przez wiele lat fani stworzyli wiele wspaniałych nakładek, my przedstawiamy te najlepsze.

Jak zainstalować mody do Half-Life 2?

Do niedawna instalacja modów do gier studia Valve była dziecinnie prosta. Projekty wymagały konkretnej gry (jak Half-Life 2 czy Half-Life 2: Episode Two) lub korzystały z narzędzi Source SDK i w takim wypadku dowolny tytuł obsługujący ten silnik wystarczał do uruchomienia modyfikacji. Jeśli fanowska produkcja nie posiadała instalatora, należało wypakować archiwum, a następnie skopiować mod do katalogu ...\Steam\steamapps\sourcemods. Po ponownym uruchomieniu usługi Steam nowa zawartość trafiała do naszej biblioteki

Niestety, kilka miesięcy temu studio Valve wypuściło aktualizację Steampipe, która drastycznie przerobiła system plików i w rezultacie zepsuła większość z modów. Tysiące projektów przestało działać i próba ich uruchomienia skutkuje jedynie komunikatami o błędach.

Obecnie tylko pierwsze kroki przy wgrywaniu moda pozostają takie same. Uruchamiacie plik instalacyjny lub kopiujecie katalog do folderu ...\Steam\steamapps\sourcemods. Następnie po zrestartowaniu Steama próbujecie uruchomić mod z listy w bibliotece. Niektóre z nich (zwłaszcza te najnowsze) załadują się bez problemu, podczas gdy inne powitają Was błędami.

Nie wszystko jednak stracone. Cześć z modyfikacji da się naprawić, grzebiąc odrobinę w plikach nazwanych gameinfo.txt, które znajdziecie w katalogu z każdym modem. Przygotowując dla Was listę, dokonaliśmy potrzebnych poprawek, ale i tak warto przytoczyć instrukcje, na wypadek gdybyście chcieli je pobrać z alternatywnych źródeł lub też postanowili zagrać w inny starszy projekt.

Przede wszystkim pierwsze, co musicie zrobić, to ustalić, czy mod korzysta z Half-Life 2 czy Half-Life 2: Episode Two. Jeśli nie jesteście pewni, odszukajcie w pliku gameinfo.txt fragment SteamAppId. Gry bazujące na Half-Life 2 mają SteamAppId 220, natomiast te korzystające z Half-Life 2: Episode Two 420.

Gameinfo.txt to plik, który informuje platformę Steam, skąd ma czerpać dane wykorzystywane przez mody. Steampipe zmienił ich lokalizację, stąd potrzeba przerobienia plików.

W przypadku modów do Half-Life 2

Odnajdź w pliku gameinfo.txt fragment zaczynający się od SearchPaths i zamień wszystko od niego aż do samego końca na:

SearchPaths

{

game+mod |gameinfo_path|.

platform |gameinfo_path|.

game_lv hl2/hl2_lv.vpk

game+mod hl2/hl2_sound_vo_english.vpk

game+mod hl2/hl2_pak.vpk

game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_textures.vpk

game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_sound_misc.vpk

game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_misc.vpk

platform |all_source_engine_paths|platform/platform_misc.vpk

mod+mod_write+default_write_path |gameinfo_path|.

game+game_write |gameinfo_path|.

gamebin hl2/bin

game |all_source_engine_paths|hl2

platform |all_source_engine_paths|platform

}

}

}

W przypadku modów do Half-Life 2: Episode Two

Odnajdź w pliku gameinfo.txt fragment zaczynający się od SearchPaths i zamień wszystko od niego aż do samego końca na:

SearchPaths

{

game+mod |gameinfo_path|.

platform |gameinfo_path|.

game_lv hl2/hl2_lv.vpk

game+mod ep2/ep2_english.vpk

game+mod ep2/ep2_pak.vpk

game |all_source_engine_paths|episodic/ep1_english.vpk

game |all_source_engine_paths|episodic/ep1_pak.vpk

game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_english.vpk

game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_pak.vpk

game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_textures.vpk

game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_sound_vo_english.vpk

game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_sound_misc.vpk

game |all_source_engine_paths|hl2/hl2_misc.vpk

platform |all_source_engine_paths|platform/platform_misc.vpk

mod+mod_write+default_write_path |gameinfo_path|.

game+game_write |gameinfo_path|.

gamebin episodic/bin

game |all_source_engine_paths|episodic

game |all_source_engine_paths|hl2

platform |all_source_engine_paths|platform

}

}

}

Następnie zapisz zmiany w pliku i spróbuj ponownie uruchomić moda poprzez Steam. Są spore szanse, że te poprawki umożliwią jego działanie. Niestety, rozwiązanie to nie jest stuprocentowo skuteczne i wielu projektów nie da się naprawić. Dzieje się tak zwłaszcza, gdy nakładki korzystają z Half-Life: Episode One, choć również wiele innych modyfikacji zostało na dobre zepsutych przez aktualizację Valve.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

Half-Life 2

Half-Life 2

Half-Life 2: Episode Two

Half-Life 2: Episode Two

Half-Life 2: Episode One

Half-Life 2: Episode One

Half-Life 2: The Black Box

Half-Life 2: The Black Box