Xbox One – wszystko, co wiemy o nowej konsoli Microsoftu
Do startu nowej generacji konsol pozostało niespełna pół roku. To dobry moment, aby podsumować wszystko, co wiemy na temat Xboksa One.
Spis treści
- Xbox One – wszystko, co wiemy o nowej konsoli Microsoftu
- Xbox One – specyfikacja techniczna
- Xbox One – kontroler i akcesoria
- Xbox One – Kinect
- Xbox One – interfejs
- Xbox One – Xbox LIVE i chmura
- Xbox One – osiągnięcia
- Xbox One – wsteczna kompatybilność
- Xbox One – używane gry i zabezpieczenia DRM
- Xbox One – premiera, dostępność konsoli w Polsce i cena
Xbox One – wsteczna kompatybilność
Oparcie Xboksa One na nowej architekturze oznacza niestety brak wstecznej kompatybilności. Nie zagramy więc na nowej konsoli w gry z Xboksa 360. Natomiast inne zakupione przez nas materiały, takie jak filmy czy seriale, jak również dane z Xbox Live, w tym awatary i listy przyjaciół, da się przenieść na Xboksa One.
Taki obrót spraw był nieunikniony, ale to i tak fatalna wiadomość dla wszystkich, którzy podczas obecnej generacji uzbierali solidną kolekcję. Osoby te będą musiały zachować swój egzemplarz Xboksa 360. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku PlayStation 4, ale Sony przynajmniej spróbuje udostępnić gry z PlayStation 3 za pomocą technologii Gaikai, gdzie wszystkie obliczenia odbywają się na serwerach firmy, a następnie na ekran użytkownika przesyłany jest jedynie materiał audiowizualny. Pozostaje nadzieja, że w przyszłości Microsoft również pokusi się o podobne rozwiązania.
Jedyną jasną stroną przestawienia się na typowo pecetową architekturę jest to, że prawdopodobnie będzie to ostatnia generacja, w której zabraknie pełnej wstecznej kompatybilności. O ile tylko Microsoft pozostanie w przyszłości przy częściach z rynku PC, to utrzymanie kompatybilności między kolejnymi konsolami okaże się dziecinnie proste.