Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 3 lipca 2013, 16:00

autor: Szymon Liebert

Worlds of Magic. Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część III

Przegląd polskich gier powraca z kolejną porcją kreatywności i talentu prosto z kraju nad Wisłą. W trzecim odcinku zajmiemy się twórczością takich studiów jak Artifex Mundi, Wastelands Interactive i Flying Wild Hog.

Worlds of Magic

WORLD OF MAGIC
  1. Producent: Wastelands Interactive
  2. Gatunek: strategia fantasy
  3. Premiera: styczeń 2014 na PC i Maca, wersje mobilne pół roku później
  4. Obecny stan: fundusze zapewnione dzięki akcji na Kickstarterze

Worlds of Magic studia Wastelands Interactive to jeden z przykładów na to, że Polacy nie tylko potrafią tworzyć dobre gry, ale też wygrywać akcje crowdfundingowe. Ta pozycja strategiczna, nawiązująca do mechaniki Master of Magic, zebrała przecież ponad 45 tysięcy funtów na Kickstarterze, czyli 150% tego, o co poprosili twórcy. Leszek Lisowski, właściciel i producent z Wastelands Interactive, nie kryje, że Kickstarter to wspaniały sposób na promocję dla niewielkiego studia: Udało nam się dotrzeć do naprawdę dużej liczby portali, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Lisowski dodaje, że znacznie rozwinęła się też wewnętrzna społeczność fanów – forum studia powiększyło się o 300 osób interesujących się grą. Teraz trzeba ją dokończyć i spełnić oczekiwania tej grupy, skuszonej wizją powrotu wspomnianego Master of Magic. Fani generalnie dzielą się na dwie kategorie. Na tych, którzy pragną, abyśmy ograniczyli się jedynie do przeniesienia Master of Magic na współczesne platformy, poprawiając nieco grafikę i tworząc multiplayer – tłumaczy Lisowski. Pozostali zaś chcą, żebyśmy twórczo rozwinęli idee z Master of Magic. Czym więc będzie Worlds of Magic?

Przypominając klasykę, Polacy chcą też dodać coś od siebie – np. system magii. - 2013-07-03
Przypominając klasykę, Polacy chcą też dodać coś od siebie – np. system magii.

Przede wszystkim wyjściem do nowej widowni, bo do tej pory Wastelands Interactive kojarzyło się z oszczędnymi wizualnie, a więc hermetycznymi produkcjami. Tymczasem Worlds of Magic, powstające na silniku Unity i operujące grafiką 3D, to gra dla każdego, kto w jakimkolwiek stopniu zainteresowany jest tytułami strategicznymi, a dla fana 4X będzie to prawdziwa gratka. Wcielimy się w niej w czarnoksiężnika rządzącego małą wioską, którego celem będzie podbicie wszechświata i zakończenie trwającej od dawna wojny. Wastelands Interactive podąża tu szlakiem wytyczonym przez wielokrotnie wspominaną kultową strategię, dla wielu stanowiącą najlepszą grę 4X w historii. W tym określeniu zawiera się wszystko, co będziemy robić podczas rozgrywki: eksplorować obszerną mapę, poszerzać imperium poprzez zdobywanie kolejnych terytoriów, wykorzystywać surowce oraz eksterminować przeciwników. Jak duże okażą się podobieństwa między Worlds of Magic a Master of Magic? Przede wszystkim bardzo zbliżone będą: rozwój miast, budowa wojsk, praca nad czarami oraz bitwy – tłumaczy Lisowski. Gra skorzysta też z proceduralnie generowanych map – przy ich tworzeniu określimy takie czynniki jak rozmiar, ilość mórz czy liczbę „planów egzystencji” (różne wymiary, w których da się działać równolegle). Nie bez znaczenia jest także fakt, że nad warstwą wizualną pieczę sprawuje George Purdy, projektant postaci w Master of Magic oraz Master of Orion.

W Worlds of Magic pojawi się tryb areny, w którym skoncentrujemy się na walce. Przed bitwą dobierzemy jednostki i umiejętności magiczne. Listowski mówi, że to taka gra bitewna na zasadach D20 OGL, pozwalająca rozerwać się z przyjaciółmi lub potrenować taktykę.

Worlds of Magic będzie złożone – dostaniemy kilkadziesiąt jednostek, parę frakcji, wielu czarnoksiężników do wyboru i ponad dwieście czarów. Lisowski daje jednak do zrozumienia, że dla Wastelands Interactive to chleb powszedni: Wbrew pozorom znacznie łatwiej stworzyć i balansować rozgrywkę w grach, w których nie należy przestrzegać linii fabularnej (wcześniejsze dzieła studia osadzone są w realiach historycznych). Istotną pomocą okazało się wykorzystanie popularnego systemu bitewnego D20 OGL, funkcjonującego już od 30 lat. Autorski pomysł, przygotowany przez głównego projektanta Aarona Ethridge’a, stanowi za to system magii, składający się z dwóch kompletów kręgów: żywiołów i efektów. Mówiąc w dużym skrócie, przykładową kulę ognia stworzymy z kręgu ognia połączonego z kręgiem zniszczenia. Dodajmy, że gra będzie rozwijana po premierze, pojawią się np. nowe rasy. Wastelands Interactive zamierza też aktywnie wspierać społeczność moderską. W sierpniu osoby, które poparły projekt na Kickstarterze, otrzymają edycję alfa.

Wastelands Interactive pracuje w pocie czoła nad Worlds of Magic, ale tak naprawdę to tylko jedna z wielu propozycji tego dewelopera. Autorzy szykują między innymi strategię Wrzesień ’39, która – jak mówi Leszek Lisowski – jest grą dla każdego, kto choć trochę interesuje się historią Polski. W produkcji znajdują się także Space Cavalry, przystępna gra taktyczna czerpiąca garściami z takiej klasyki popkultury jak Dan Dare, Star Trek, Them! czy Forbidden Planet. Oprócz tego studio ma w zanadrzu Star Pursuits And Close Encounters – kosmiczną pozycję handlową o ratowaniu wszechświata. To nie koniec projektów, bo w planach jest też przeniesienie dotychczasowych strategii na urządzenia mobilne.

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część III
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część III

Przegląd polskich gier powraca z kolejną porcją kreatywności i talentu prosto z kraju nad Wisłą. W trzecim odcinku zajmiemy się twórczością takich studiów jak Artifex Mundi, Wastelands Interactive i Flying Wild Hog.

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część II
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część II

W naszym pierwszym przeglądzie gier produkowanych w Polsce zajęliśmy się największymi markami: Wiedźminem czy Dead Island. Nadszedł czas, aby zobaczyć, kto depcze po piętach tym tytułom.

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I

Polska nie jest może zagłębiem elektronicznej rozrywki, ale w naszym pięknym kraju powstaje całkiem sporo interesujących gier. Rozpoczynamy ich przegląd, na celownik biorąc najpierw te najbardziej znane produkcje.