Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 3 maja 2013, 11:49

autor: Filip Grabski

Lords of the Fallen. Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I

Polska nie jest może zagłębiem elektronicznej rozrywki, ale w naszym pięknym kraju powstaje całkiem sporo interesujących gier. Rozpoczynamy ich przegląd, na celownik biorąc najpierw te najbardziej znane produkcje.

Lords of the Fallen

Ten artwork wszyscy już znają, kiedy coś nowego? - 2013-05-03
Ten artwork wszyscy już znają, kiedy coś nowego?
LORDS OF THE FALLEN
  1. deweloper: CI Games / Deck 13
  2. gatunek: cRPG
  3. platformy: PC, PS4
  4. data premiery: 2014

Oto najbardziej tajemnicza gra na tej liście. Lords of the Fallen jest w produkcji już od półtora roku (dużo czasu zajęło tworzenie różnego rodzaju prototypów), a pierwsze konkrety na jej temat wypłynęły dopiero przy okazji niedawnej imprezy Digital Dragons w Krakowie. LotF to action RPG, którego autorzy nie chcą porównywać z Dark Souls, ale jakoś tak wyszło, że wszędzie to porównanie w pewnym stopniu się pojawia.

Głównym projektantem gry jest Tomasz Gop, człowiek firmujący swą twarzą dwie pierwsze części Wiedźmina (czyli bez wątpienia ktoś znający się na gatunku, który jego nowa gra reprezentuje), zaś prace są w tym momencie podzielone między dwa zespoły – mniejsza część urzęduje w CI Games, zaś główna siła przebywa w Niemczech, w siedzibie Deck 13 (mając w pamięci ich Venetikę trochę się boję o jakość Lords of the Fallen, ale bądźmy dobrej myśli). Ambicją całej ekipy jest stworzenie bardzo wymagającego RPG akcji o wysokim poziomie trudności, skupiającego się głównie na single playerze (choć jakieś funkcje sieciowe w grze raczej się pojawią).

Lords of the Fallen i Dark Souls ma łączyć właśnie wysoki poziom trudności i duża dawna cierpliwości, taktyki i inteligencji, jaką będzie trzeba poświęcić absolutnie każdemu starciu (Gop zdradził, że przedarcie się przez lokację, w której stoczymy 10 pojedynków, zajmie nawet godzinę). Ten tytuł to będzie grą prób i błędów, zero miejsca dla bezmyślnej młocki. Silniej niż w Dark Souls mają być zaakcentowane elementy erpegowe – na pewno pojawi się drzewko umiejętności dla każdej z trzech klas postaci, którymi będzie sterować. Nie powinniśmy spodziewać się wielkiego, otwartego świata – projektanci chcą mieć większą kontrolę nad tym, jak kolejne etapy są prezentowane graczowi, co jednak nie oznacza gry liniowej. To wszystko ma działać pięknie dzięki multiplatformowemu silnikowi dostarczonemu przez Deck 13, a gotowy produkt zadebiutować powinien w przyszłym roku, na pecetach oraz nowych konsolach (choć już na tegorocznych targach E3 mamy dowiedzieć się więcej o Lords of the Fallen).

Filip Grabski

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Lords of the Fallen (2014)

Lords of the Fallen (2014)

Zaginięcie Ethana Cartera

Zaginięcie Ethana Cartera

Call of Juarez: Gunslinger

Call of Juarez: Gunslinger

Enemy Front

Enemy Front

Deadfall Adventures

Deadfall Adventures

Alien Rage

Alien Rage

Anomaly 2

Anomaly 2

Hellraid

Hellraid

Sacrilegium

Sacrilegium

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część III
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część III

Przegląd polskich gier powraca z kolejną porcją kreatywności i talentu prosto z kraju nad Wisłą. W trzecim odcinku zajmiemy się twórczością takich studiów jak Artifex Mundi, Wastelands Interactive i Flying Wild Hog.

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część II
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część II

W naszym pierwszym przeglądzie gier produkowanych w Polsce zajęliśmy się największymi markami: Wiedźminem czy Dead Island. Nadszedł czas, aby zobaczyć, kto depcze po piętach tym tytułom.

Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I
Polska siła! Przegląd gier tworzonych nad Wisłą - część I

Polska nie jest może zagłębiem elektronicznej rozrywki, ale w naszym pięknym kraju powstaje całkiem sporo interesujących gier. Rozpoczynamy ich przegląd, na celownik biorąc najpierw te najbardziej znane produkcje.