Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 27 kwietnia 2013, 09:00

autor: Redakcja GRYOnline.pl

Miejsce 1: praca użytkownika bazary. Wielki Konkurs Steampunkowy - galeria polskich miast w klimatach BioShock Infinite

Na Wielki Konkurs Steampunkowy napłynęła przytłaczająca ilość kapitalnych prac. W galerii prezentujemy dziewięć najlepszych, zdaniem naszego jury, propozycji.

Miejsce 1: praca użytkownika bazary

W SKRÓCIE:
  1. Ksywka autora: bazary
  2. Przedstawione miasto: Kraków
  3. Nagroda: steampunkowy zestaw komputerowy

Komentarz autora pracy:

Co do techniki – zacząłem od prostych brył w 3D, żeby ustalić ciekawą perspektywę, po czym przeniosłem się do programu 2D, by narysować wszystkie powierzchnie. Kiedy Kraków wyglądał już jak Kraków, zacząłem dorysowywać steampunkowe elementy. Idea przewodnia skrystalizowała się w dość prosty sposób, gdyż nie trzeba jej daleko szukać: „Kraków-smok” – pomyślałem. Tak więc narysowałem wielkie balony, w które zionęły metalowe posągi smoków, unosząc miasto. Steampunk kojarzy mi się też mocno ze zdobieniami i pomnikami, więc nie mogłem odpuścić okazji, by wyeksponować pomnik, unosząc go nad rynek na mechanicznej platformie. Co do dziur w deptaku... to tylko dziury w deptaku, ale dodają nieco poczucia lotności. :)

Komentarz jurora, Joanny Fornal:

W pracy najbardziej urzekł mnie pomysł na utrzymanie miasta w powietrzu: metalowe, mechaniczne smoki zionące ogniem, połączenie steampunkowego klimatu z symbolami miasta, a do tego nadanie im funkcjonalności – genialne! Klimatu dopełniają smaczki: ruchomy pomnik, dziury w podłożu nadające lotności oraz kolorystyka, która mimo „ciężkości” steampunku pozostaje w miarę lekka i przyjemna – jak dla mnie praca w pełni zasługuje na pierwsze miejsce.

Komentarz jurora, Macieja Sachmacińskiego:

Futurystyczne wyobrażenie części Krakowa w konwencji latającego miasta. Dopracowane w szczegółach (polecam zwrócić uwagę na posągi wdmuchujące powietrze do balonów). Wielu autorów, pokazując panoramę, miało kłopoty z proporcjami, perspektywą – tu wszystko wyszło idealnie i oryginalnie. Wspaniały projekt.

Redakcja GRYOnline.pl