Double Fine Adventure. Kickstarter i crowdfunding - czy to jest przyszłość branży?
W roku 2012 mieliśmy okazję być świadkami eksplozji popularności Kickstartera i takich projektów jak Double Fine Adventure i Star Citizen. Podsumowujemy to, jak crowdfunding zmienił całą branżę.
Double Fine Adventure
Double Fine Adventure to projekt, który zapoczątkował całe szaleństwo na Kickstarterze. Będzie to przygotówka z tradycyjnym interfejsem point-n-click, masą humoru i dwuwymiarową grafiką. Na czele tego przedsięwzięcia stoi Tim Schafer.
- Początkowy cel: 400 tys. dolarów
- Zebrane środki: 3,336 mln dolarów
- Deweloper: Double Fine
- Planowana data premiery: 2013 r.
OUYA
OUYA to konsola stworzona w oparciu o system Android. Ma zapewnić twórcom otwartą platformę dla ich gier i jednocześnie znacząco obniżyć koszty produkcji w porównaniu z dystrybucją elektroniczną na Xbox Live Arcade czy PlayStation Network.
- Początkowy cel: 950 tys. dolarów
- Zebrane środki: 8,596 mln dolarów
- Planowana data premiery: 2013 r.
Project Eternity
Project Eternity to oldskulowe pecetowe cRPG w stylu, jakim raczyły nas studia Black Isle i BioWare pod koniec lat 90. ubiegłego wieku. Otrzymamy olbrzymi świat fantasy, pełną swobodę odgrywania roli oraz izometryczny widok.
- Początkowy cel: 1,1 mln dolarów
- Zebrane środki: 4,1 mln dolarów
- Deweloper: Obsidian Entertainment
- Planowana data premiery: 2014 r.
Star Citizen
Star Citizen to nowy kosmiczny symulator Chrisa Robertsa, czyli ojca gry Freelancer oraz serii Privateer, a przede wszystkim cyklu Wing Commander. Jego najnowszy projekt połączy najlepsze elementy wszystkich tych produkcji, oferując zarówno kampanię dla pojedynczego gracza, jak i przypominający tytuły MMO sieciowy świat z tysiącami graczy.
- Początkowy cel: 2 mln dolarów
- Zebrane środki: ponad 7 mln dolarów i cały czas rosną
- Deweloper: Cloud Imperium
- Planowana data premiery: 2014 r.
Wasteland 2
Wasteland 2 to kontynuacja kultowego postapokaliptycznego cRPG z lat 80. ubiegłego wieku i gry, która byłą protoplastą serii Fallout. Autorzy stawiają na izometryczny widok, turowy system walki oraz olbrzymią swobodę wyboru podczas kampanii.
- Początkowy cel: 900 tys dolarów
- Zebrane środki: ponad 3 mln dolarów
- Deweloper: inXile entertainment
- Planowana data premiery: październik 2013 r.
Shadowrun Returns
Shadowrun Returns to turowe RPG będące adaptacją popularnej stołowej gry fabularnej, która łączy elementy cyberpunka i fantasy. Grafika będzie dwuwymiarowa, a akcja zostanie pokazana z perspektywy izometrycznej.
- Początkowy cel: 400 tys. dolarów
- Zebrane środki: 1,8 mln dolarów
- Deweloper: Harebrained Schemes
- Planowana data premiery: 2013 r.
Planetary Annihilation
Planetary Annihilation to RTS o gigantycznej skali, w którym bitwy będą rozgrywane jednocześnie na wielu planetach i księżycach. Całość zapowiadana jest jako spadkobierca Total Annihilation.
- Początkowy cel: 900 tys. dolarów
- Zebrane środki: 2,2 mln dolarów
- Deweloper: Uber Entertainment
- Planowana data premiery: 2013 r.
The Banner Saga
The Banner Saga tu turowe RPG z kreskówkową grafiką, w którym pokierujemy grupą uciekających przed zagładą Wikingów.
- Początkowy cel: 100 tys. dolarów
- Zebrane środki: 723 tys. dolarów
- Deweloper: Stoic
- Planowana data premiery: 2013 r.
Castle Story
Castle Story to sandboxowy RTS łączący elementy takich serii jak m.in. The Settlers czy Stronghold. Naszym zadaniem będzie rozbudowa zamków i ich obrona przed najeźdźcami.
- Początkowy cel: 80 tys. dolarów
- Zebrane środki: 702 tys. dolarów
- Deweloper: Sauropod Studio
- Planowana data premiery: 2013 r.
Broken Sword – the Serpent's Curse Adventure
Broken Sword: The Serpent's Curse Adventure to piąta część popularnego cyklu przygodówek z interfejsem point-n-click.
- Początkowy cel: 400 tys. dolarów
- Zebrane środki: 771 tys. dolarów
- Deweloper: Revolution Software
- Planowana data premiery: 2013 r.
Project Fedora
Project Fedora to najnowsza odsłona przygodówkowej serii opowiadającej o perypetiach prywatnego detektywa Texa Murphego. Gra połączy trójwymiarowe lokacje ze sfilmowanymi sylwetkami aktorów.
- Początkowy cel: 450 tys. dolarów
- Zebrane środki: 600 tys. dolarów
- Deweloper: Big Finish Games
- Planowana data premiery: 2013 r.
Moebius
Moebius to gra przygodowa utrzymana w klimatach psychologicznego thrillera. Za scenariusz i zagadki odpowiada Jane Jensen, czyli autorka serii Gabriel Knight.
- Początkowy cel: 300 tys. dolarów
- Zebrane środki: 435 tys. dolarów
- Deweloper: Pinkerton Road Studio
- Planowana data premiery: 2013 r.
Dead State
Dead State to turowe RPG autorstwa byłych pracowników studia Troika. Akcja będzie toczyć się po tym, jak cywilizacja ludzka została zniszczona przez wirus zombie. Gra skoncentruje się na survivalu i relacjach między ocalałymi.
- Początkowy cel: 150 tys. dolarów
- Zebrane środki: 332 tys. dolarów
- Deweloper: Double Bear
- Planowana data premiery: 2013 r.
Takedown
Takedown stanowić ma realistyczną taktyczną strzelankę w stylu wczesnych odsłon serii Tom Clancy’s Ghost Recon i Tom Clancy’s Rainbow Six.
- Początkowy cel: 200 tys. dolarów
- Zebrane środki: 221 tys. dolarów
- Deweloper: Serellan
- Planowana data premiery: 2014 r.
Oculus Rift
Oculus Rift to zestaw do rzeczywistości wirtualnej opracowany specjalnie z myślą o graczach. Zaawansowane okulary rozszerzą pole widzenia w grach i zwiększą imersję w wirtualne światy. Twórcy obiecują wysoką rozdzielczość obrazu oraz niskie opóźnienie w śledzeniu ruchów głowy.
- Początkowy cel: 250 tys. dolarów
- Zebrane środki: 2.5 mln dolarów
- Planowana data premiery: 2013 r.
Adrian Werner