Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 22 lutego 2002, 17:50

autor: Kacper Kieja

RTS 2002 (6)

Od czasu ukazania się programów Dune II i Warcraft strategie czasu rzeczywistego biją rekordy popularności. Co nas czeka w najbliższej przyszłości? Autor niniejszego artykułu skupił się na kilku nadciągających tytułach.

Miłośnicy realizmu, historii i taktycznych gier wojennych na pewno entuzjastycznie przyjmą Sudden Strike 2, który tym razem przeniesie gracza również na dalekowschodnie pola bitew II Wojny Światowej. Oprócz Niemców i Aliantów pojawią się również oddziały kraju Kwitnącej Wiśni. Autorzy szczególną uwagę zamierzają zwrócić na realizm rozgrywki oraz Sztuczną Inteligencję oddziałów. Zastanawiam się tylko, czy gra będzie równie trudna jak dodatek do Sudden Strike (SS: Forever), gdzie poziom trudności został, moim skromnym zdaniem, zawyżony w sposób wręcz trudny do przyjęcia.

Polacy pracują nad dwoma grami, które powinny zainteresować (pewnie w umiarkowanym stopniu, ale zawsze...) rodzimych graczy. Reality Pump realizuje drugą część niesławnej pamięci gry, zatytułowanej Polanie (na zachodzie będzie ona sprzedawana pod tytułem KnightShift). Podobnie jak poprzednio staniesz tu na czele słowiańskiej osady i zajmiesz się dojeniem krów :). Tym razem temu ekscytującemu zajęciu będziesz mógł się poświęcić w trójwymiarowym środowisku, wysyłając na dojarskie przygody księcia o ekscytującym imieniu Mirko. Wow! Bardziej interesująco zapowiada się Starmageddon, powstający w Lemon Interactive. Szkoda, że programowi źle wróży odejście Adriana Chmielarza z pozycji głównego designera (ponoć stawiał za wysokie wymagania teamowi robiącemu grę i team, preferujący pracę w stylu polskim, a nie zachodnioeuropejskim, tego nie wytrzymał :). Starmageddon będzie kosmicznym RTS-em, koncepcyjnie zbliżonym do słynnego Homeworld. Podobnie jak w Homeworld dowodzone przez ciebie statki kosmiczne będą poruszać się w prawdziwie trójwymiarowym środowisku. Oznacza to, że przesuwają się nie tylko wzdłuż i wszerz ekranu, ale również w głąb niego. Gra opowiada o konflikcie pomiędzy ludźmi i dwiema rasami obcych, a składa się z szeregu misji wchodzących na dwie kampanie. Ciekawostką jest fakt, że będziesz mógł toczyć walki na kilku mapach jednocześnie i przerzucać swe oddziały za pomocą tuneli przestrzennych.

Jak widać atrakcji czeka nas sporo, a przecież to zaledwie fragment oferty, która pojawi się w 2002 roku. Proponuję więc napisać list do rządu, aby zadekretował wprowadzenie czterdziestoośmiogodzinnej doby. Leszek Miller powiedział kiedyś w wywiadzie, że jeśli SLD będzie chciało, to nawet na wierzbie wyrosną gruszki. Może więc coś bardziej pożytecznego? Z drugiej strony, kiedy pomyślę sobie, że ministrowie i posłowie mieliby aż 48 godzin dziennie na robienie afer i branie łapówek, to może jakoś poradzimy sobie ze starą, dobrą dobą? Tak, czy inaczej zabawa zapowiada się nieźle, a zważywszy na to kto i jak nami rządzi, to cóż pozostaje innego jak sex, drugs and computer games???????

Kacper Kieja

Warcraft III: Reign of Chaos

Warcraft III: Reign of Chaos

Polanie II

Polanie II

Medieval: Total War

Medieval: Total War

Praetorians

Praetorians

Warlords: Battlecry II

Warlords: Battlecry II

American Conquest

American Conquest

Celtic Kings: Rage of War

Celtic Kings: Rage of War

Warrior Kings

Warrior Kings

Myth III: Era Wilka

Myth III: Era Wilka

Starmageddon

Starmageddon

Takeda

Takeda

Fort Commander

Fort Commander

Strategie czasu rzeczywistego - krótka podróż w przeszłość i przyszłość

Od czasu ukazania się programów Dune II i Warcraft strategie czasu rzeczywistego biją rekordy popularności. Co nas czeka w najbliższej przyszłości? Autor niniejszego artykułu skupił się, (subiektywnie, rzecz jasna) na kilku nadciągających tytułach.