Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 20 czerwca 2011, 11:15

autor: Filip Grabski

Poprzednio w F.E.A.R. (3)

F.E.A.R. to seria straszących graczy gier akcji. Męska przygoda. Karabiny, wybuchy, zwolnione tempo i potworne manifestacje umysłu przerażającej Almy. Niniejszy tekst ma na celu przypomnieć to, co do tej pory działo się na ekranach komputerów i konsol.

W rozległych podziemiach pracowano tu nad projektem Paragon, którego celem było stworzenie posiadających psychiczne moce dowódców, ale bez konieczności używania do tego procesu Almy. W szkole uczyły się dzieci z odpowiednim potencjałem (poddawane praniu mózgu, dzięki czemu niczego nie pamiętały), które po przejściu odpowiedniej selekcji awansowały do projektu Harbinger. Michael Beckett i jego kolega z oddziału Harold Keegan okazują się być najbardziej obiecującymi „uczestnikami” wspomnianego przedsięwzięcia, co wyjaśnia rosnące zainteresowanie Almy ich osobami. Tuż przed spotkaniem ze Snakiem Fistem nasz podopieczny pokonuje pułkownika Vanka. Tajemnicza „Wężowa Pieść” okazuje się być naukowcem pracującym dla Armachamu, który teraz pragnie pomóc Beckettowi zlikwidować dziewczynę. Jedynym sposobem, by tego dokonać, jest przedostanie się do tajnej bazy firmy, umieszczonej pod reaktorem atomowym na pobliskiej wysepce. Tam znajduje się potężne urządzenie, mogące zwiększyć siłę umysłu Becketta, co z kolei pozwoli poradzić sobie z mocami Almy. Snake Fist ginie, zabity przez Replikę-zabójcę, a Beckett wyposażony w nową, eksperymentalną broń pędzi do reaktora.

Podczas jednej z walk sierżant Keegan zostaje opętany i udaje się w nieznanym kierunku. Beckett i ostatni członek zespołu Dark Signal – Keira Stokes przebijają się do placówki, gdzie mężczyzna wchodzi do urządzenia. Na miejscu pojawia się Genevive Artiside, która planowała użyć głównego bohatera gry jako wabika, by zamknąć go wraz z Almą pod kopułą urządzenia. Gdy Stokes próbuje jej przeszkodzić, zostaje zastrzelona. Przybywa Alma, która wciąga Becketta do halucynacji. Tam główny bohater stara się uruchomić urządzenie, jednocześnie walcząc z kolejnymi wcieleniami oszalałego sierżanta Keegana, który broni Almy. Całe to zdarzenie jest jednak tylko przykrywką dla tego, co dzieje się w prawdziwym świecie – dziewczyna gwałci oszołomionego Becketta, który staje się ojcem jej nienarodzonego dziecka, brata lub siostry znanych już wszystkim Point Mana i Paxtona Fettela.

W rozszerzeniu do sequela wcielamy się w Replikę nazwaną Foxtrot 813. Jej zadaniem jest wspomóc inne jednostki Armachamu znajdujące się na terenie miasta. Zanim jednak jest ona w stanie cokolwiek zdziałać, w halucynacji pojawia się Paxton Fettel. Wyjaśnia, że bohater jest inny od pozostałych Replik i prosi go o uwolnienie, by mógł powstrzymać Almę. Gdy wizja mija, okazuje się, że wszyscy żołnierze wokół nie żyją, a Foxtrot staje się renegatem. Postanawia dotrzeć do celi, w której rzekomo przebywa dowódca, by spełnić jego prośbę. Po trafieniu tam więzień wita go słowami: „śniłem o tej chwili, bracie”. 813 ściąga hełm, ujawniając twarz identyczną jak Fettela, a ten rozpływa się w powietrzu, jednocześnie przejmując ciało żołnierza. Jego nowym celem jest odnalezienie Point Mana i niedopuszczenie do narodzin dziecka Almy. F.E.A.R. 3 przedstawi dalszy ciąg tych wydarzeń.

Filip „fsm” Grabski

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon

F.E.A.R. 2: Project Origin

F.E.A.R. 2: Project Origin

F.3.A.R.

F.3.A.R.

F.E.A.R.: Extraction Point

F.E.A.R.: Extraction Point

F.E.A.R.: Perseus Mandate

F.E.A.R.: Perseus Mandate

F.E.A.R. Combat

F.E.A.R. Combat

F.E.A.R. Files

F.E.A.R. Files