Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 9 marca 2011, 12:45

Assassin's Creed: Brotherhood, Halo: Reach i Fable III - test nowych DLC

Jedną z atrakcji zorganizowanej w San Francisco imprezy Microsoft Spring Showcase była możliwość sprawdzenia trzech dodatków DLC do różnych gier, które doczekały się premiery na konsoli Xbox 360. Oto nasze wrażenia.

Jedną z atrakcji zorganizowanej w San Francisco imprezy Microsoft Spring Showcase była możliwość sprawdzenia trzech dodatków DLC do różnych gier, które doczekały się premiery na konsoli Xbox 360. Wrażenia z zabawy z tymi rozszerzeniami publikujemy poniżej.

Assassin’s Creed: Brotherhood – The Da Vinci Disappearance

Zdecydowanie najlepiej prezentował się dodatek do najnowszych przygód asasyna Ezia Auditore. Jak sama nazwa wskazuje, DLC koncentruje się na zniknięciu przyjaciela głównego bohatera, Leonarda Da Vinci. Rozgrywka polega na odnalezieniu i uratowaniu słynnego artysty i konstruktora. Nie będzie to proste, bowiem Ezio dysponuje tylko jedną poszlaką, zgodnie z którą informacje o ostatnich odkryciach Leonarda na temat Rajskiego Jabłka są zapisane w obrazach mistrza. A obrazy znajdują się w rękach Lukrecji Borgii.

W dodatek można zagrać po ukończeniu trzeciej sekwencji w podstawowej wersji gry. Wówczas na mapie Rzymu pojawia się bonusowy wskaźnik. Wejście w niego oznacza uruchomienie DLC. Ma ono dostarczyć paru godzin zabawy. Podczas testowania The Da Vinci Disappearance w San Francisco spędziłem około pięćdziesiąt minut grając i udało mi się zdobyć zaledwie jeden z kilku poszukiwanych obrazów.

Ogrody w posiadłości Lukrecji prezentują się świetnie.

Rozgrywka jako taka jest bardzo podobna do tego, co widzieliśmy do tej pory. Ezio skacze, wspina się, skrada i od czasu do czasu walczy. Trafiają się również fragmenty, w których trzeba uciekać przed przeciwnikami na czas. Każdy fan tego typu zabawy powinien być zachwycony rozszerzeniem. Oprawa audiowizualna stoi na dokładnie tym samym poziomie co w Assassin’s Creed: Brotherhood. Należy jednak zwrócić uwagę na pięknie wykonane otoczenie. Ogród w posiadłości zamieszkałej przez Lukrecję wygląda rewelacyjnie, natomiast wnętrza budynków w niczym nie przypominają lochów, ruin i więzień, jakie często mieliśmy okazję zwiedzać w podstawowej wersji gry.

Warto jeszcze odnotować, że DLC ma dwa różne zakończenia. To, które z nich zostanie nam wyświetlone, będzie uzależnione od tego, czy przed ukończeniem dodatku przeszliśmy całą „podstawkę”. Premiera miała miejsce 8 marca 2011 roku, a cena rozszerzenia została ustalona na poziomie 800 MS Points.

Fable III: Traitor’s Keep

Pierwsze płatne rozszerzenie do Fable III zaprezentowano podczas Microsoft Spring Showcase w dość szczątkowej formie. Do odwiedzenia była tylko jedna (i to okrojona) lokacja, aczkolwiek daje ona jasno do zrozumienia, że twórcy mają pełno pomysłów na urozmaicenie świata Albionu.

Traitor’s Keep opowiada historię dziejącą się po wydarzeniach z podstawowej wersji Fable III. Akcja zaczyna się w momencie, gdy człowiek o nieznanej tożsamości dostaje się do sali tronowej, zabijając po drodze kilku strażników. Jego celem jest zamordowanie głównego bohatera, lecz nie udaje mu się zrealizować tego zamiaru, bowiem między nim a protagonistą rozpoczyna się długa walka. Gdy morderca dochodzi do wniosku, że niczego już nie wskóra, bierze nogi za pas, a my dowiadujemy się, że niedoszłym sprawcą zabójstwa jest najprawdopodobniej jeden ze skazańców, których król Logan umieścił niegdyś w więzieniu – tytułowym Traitor’s Keep. Ponieważ kilku złoczyńców zdołało wydostać się z zza krat, nie wiemy, kto dokładnie podjął się próby zamordowania władcy Albionu.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej