Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 17 lutego 2011, 12:06

autor: Dagmara Sitek

Podsumowanie dnia pierwszego. Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 1

Wybraliśmy się do Hamburga na Casual Connect, najbardziej znaną ogólnoświatową konferencję, dedykowaną grom społecznościowym i casualowym.

Pomimo „romansu” z grami typowo casualowymi BigPoint nie zamierza rezygnować z gier dedykowanych graczom hardcore’owym. Przypomnijmy, że ich najbardziej oczekiwany tytuł Battle Star Galattica Online, symulator kosmiczny bazujący na motywach słynnego serialu science-fiction, wejdzie w fazę otwartej bety już w marcu, a jego oficjalna premiera jest przewidziana na kwiecień. Cieszy fakt, że tytuł ten zostanie zlokalizowany również w naszym ojczystym języku. Produkcja opartej na silniku 3D Battlestar Galactica Online od konceptu poprzez projekty graficzne po tworzenie game designu, testowanie i kodowanie trwała ponad rok.

Philip Reisberger, Chief Games Officer w firmie BigPoint

Podsumowanie dnia pierwszego

Tworzenie gier klientowych zostanie zminimalizowane w związku z powstawaniem coraz lepszych technicznie gier 3D dostępnych z poziomu przeglądarki.

Gracze hardcore’owi przerzucają się coraz chętniej na tytuły w trybie online, ponieważ dostają dobrej jakości produkty darmowe, będące niekiedy wersjami ich ulubionych tytułów. Ewidentnym przykładem tego typu zabiegu jest Combat Arms opracowany przez Nexon na podstawie wysokobudżetowego Call of Duty. Inne zrealizowane z rozmachem darmowe produkcje to Battlefield Heroes Online wydany przez Electronic Arts, do którego zaimplementowano grafikę HD. Póki co, budżety gier darmowych są nadal nieporównywalnie mniejsze od budżetów gier pudełkowych, co w efekcie przekłada się na ich gorszą jakość. Jednak w momencie, kiedy za produkcję gier online biorą się branżowe giganty, a dochody z systemów płatności są coraz większe, już wkrótce możemy doczekać się niewiarygodnej jakości z poziomu przeglądarki.

Zachęcony sukcesem gier przeglądarkowych Paul Bakaus, dyrektor ds. technicznych Zyngi, stawia na innowacje. Jego zdaniem już wkrótce będzie możliwe usunięcie jakichkolwiek barier związanych np. z przymusem rejestracji do gry. „Otwarta sieć”, czyli taka, która nie wymaga od gracza instalowania żadnych pluginów, będzie działać w każdym środowisku, szczególnie na rosnącej lawinowo platformie urządzeń mobilnych.

Wspomniane w relacji gry Metin2, 4story, AirRivals, Farmerama, Zoomumba znajdziecie w dziale: darmowe.gry-online.pl

Dagmara „PaprikaCorpse” Sitek