Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 16 lutego 2011, 12:52

autor: Redakcja GRYOnline.pl

Mody do gry StarCraft II - wywiad z Dustinem Browderem (2)

Kilka dni temu mieliśmy okazję porozmawiać z głównym projektantem gry StarCraft II – Dustinem Browderem. Tematem tej rozmowy były przygotowywane przez Blizzard modyfikacje do nowego StarCrafta oraz narzędzie służące do ich tworzenia.

Zostawmy jednak na chwilę sprawy fanowskich modów i społeczności. Chcielibyśmy dowiedzieć się, jaka była Twoja reakcja na ogłoszenie przez Valve prac nad Dota 2 oraz jak odnosisz się do projektów typu Heroes of Newerth.

Cóż, działania Valve wydały nam się nieco dziwne, ponieważ traktowaliśmy Dotę jako pewien typ gier. Jest przecież wiele różnych klonów mapy DotA, stworzonych przez wielu fanów, ale to, co robi Valve, to ich sprawa. Mamy duży szacunek dla tej firmy. Wszyscy graliśmy w jej gry, świetnie się przy tym bawiąc, więc życzymy jej jak najlepiej i mamy nadzieję, że dobrze wykona swoją robotę. Odnośnie drugiego pytania. Heroes of Nevereth to jeden z przykładów gry z gatunku Dota. Choć osobiście więcej czasu spędziłem przy League of Legends, to mam wiele uznania dla ciężkiej pracy, jaką wykonali twórcy HoN-a, i wydaje mi się, że nadal robią sporo ciekawych rzeczy.

Podsumowując temat Blizzard DotA – na kiedy zaplanowana jest premiera moda?

Obawiam się, że będę musiał odpowiedzieć po Blizzardowsku – „when it’s done” (kiedy będzie gotowy). Nadal ciężko nad nim pracujemy. Zbalansowanie gry z gatunku Dota wymaga naprawdę bardzo dużo czasu i wysiłku. Obecnie pracujemy nad wieloma szczegółami, m.in. interfejsem. System kupowania przedmiotów jest na razie bardzo toporny, staramy się go więc poprawić. Interfejs wyboru bohatera również nie jest tak dobry, jak mógłby być. Jego także chcemy doszlifować. Następnie musimy zająć się czymś, co nazywamy „racjonalną listą bohaterów”, i upewnić się, że wszyscy nasi bohaterowie są naprawdę unikalni, różnią się od siebie oraz są odpowiednio zbalansowani. Jak pewnie wiecie, osiągnięcie poziomu jakości Blizzarda zajmuje sporo czasu (śmiech). Minie go jeszcze trochę, zanim skończymy, i trudno mi teraz powiedzieć, kiedy nastąpi premiera.

DotA będzie prawdopodobnie ostatnim oficjalnym modem od Blizzarda wydanym przed premierą Heart of the Swarm.

Przeprowadzicie przed premierą beta-testy mapy?

Prawdopodobnie. Nie jestem pewien, ale z pewnością byłoby to mądre posunięcie i z pewnością byłoby to zgodne z naszą dotychczasową polityką tworzenia gier. Myślę, że zrobimy pewien rodzaj beta-testów na platformie Battle.net, dorzucimy do tego odpowiednie achievementy, naprawimy błędy, a następnie wypuścimy grę.

Zastanawiamy się, co sądzisz o dodawaniu najlepszych, najbardziej interesujących i rozbudowanych fanowskich modów do oficjalnych patchy udostępnianych przez Blizzard? Czy jest to możliwe?

Z pewnością jest możliwe, ale nie jestem pewien, jaki byłby cel takiego działania. Wszystkie te mapy i tak byłyby już dostępne w grze. Każdy mógłby je ściągnąć. Czy dodając je w patchu, nie pozbawilibyśmy twórców możliwości ich poprawiania i modyfikowania? W takiej sytuacji, wygląda to na rozwiązanie, które bardziej zaszkodziłoby graczom niż pomogło.

Oczywiście pragniemy wspierać społeczność twórców modyfikacji, ale chcemy to zrobić poprzez Map marketplace (rynek map), dzięki któremu gracze będą mogli sprzedawać stworzone przez siebie mapy innym użytkownikom na platformie Battle.net. Sądzimy, że w ten sposób damy twórcom większą władzę nad ich dziełami. Możliwość ciągłej pracy nad nimi, a być może nawet utrzymywania się z ich sprzedaży. Będą mogli stworzyć mapę, pracować nad nią i zarabiać dzięki niej. To jest to, co planujemy zrobić dla naszych użytkowników w przyszłości. Oprócz tego mamy wiele innych planów na najbliższe miesiące. Chcemy znacznie usprawnić system wyszukiwania map oraz wprowadzić możliwości przeglądania ostatnio opublikowanych map. Otrzymaliśmy wiele uzasadnionych skarg od fanów, którzy narzekali na fakt, że bardzo trudno zwrócić uwagę innych użytkowników na wykonaną przez siebie mapę. Stworzyliśmy więc nowe rozwiązania, specjalnie dla początkujących twórców. Łatwiej będzie także wyłowić najlepsze mapy spośród sporej ilości tych słabszych.

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Legacy of the Void

StarCraft II: Legacy of the Void