Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 7 stycznia 2011, 12:22

Multiplayer. Wszystko, co wiemy o Dead Space 2

Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie.

Puker – kolejny reprezentant wrogiej hordy obecny w opublikowanym przed Nowym Rokiem demie. Wytrzymały i szalenie niebezpieczny stwór, a to za sprawą swojej unikatowej zdolności – wymiotowania. Puker potrafi oblepić Isaaca wypluwaną mazią i znacząco go spowolnić. Clarke nie jest wówczas w stanie efektywnie się bronić, co może doprowadzić do katastrofy w przypadku większej liczby przeciwników atakujących naszego śmiałka. Co ciekawe, urwanie głowy nie powstrzymuje tego wroga przed wymiotowaniem. Krępująca ruchy substancja wypluwana jest wówczas bezpośrednio z trzewi.

Puker opluwa Clarke’a dziwną substancją, która spowalnia jego ruchy na kilka sekund.

Spitter – występuje zarówno w męskiej, jak i żeńskiej formie – nie zmienia to jednak faktu, że w obu jest bardzo niebezpieczny. Dzięki dodatkowym kończynom wystającym z ramion stwór ten może zadawać ciosy z nieco większej niż pozostałe Nekromofry odległości. Nazwa sugeruje, że potrafi również pluć, ale nie jest to na razie potwierdzone.

Stalker – potwór, który już teraz aspiruje do miana najbardziej irytującego przeciwnika w grze. W przeciwieństwie do swoich pobratymców Stalker nie biegnie na złamanie karku w kierunku ofiary, ale ukrywa się za przeszkodami (np. skrzyniami), wykorzystuje półmrok i atakuje dopiero wtedy, gdy Clarke odwróci się do niego plecami. W bezpośrednim starciu przeciwnik ten wykorzystuje swoje pazury. Stalker pojawia się w wersji demonstracyjnej gry, ale ponieważ nie posiada jednej z nóg, nie pokazuje w pełni swoich możliwości.

Oprócz podstawowych przeciwników w Dead Space 2 zobaczymy również ogromnych bossów, z którymi walka przebiegać będzie w zupełnie inny sposób. Jednym z takich przeciwników jest obecny w demie Tripod, który atakuje Clarke’a w kościele Unitologów.

Drużynowe starcia Nekromorfów z inżynierami będą główną atrakcją trybu multiplayer.

Multiplayer

Tryb multiplayer skoncentruje się na rywalizacji zespołów złożonych z czterech Nekromorfów i tyluż samo inżynierów. Walka potoczy się na czas – po jego upływie nastąpi druga runda, w której uczestnicy zabawy zamienią się stronami.

Gra inżynierami nie będzie niczym różnić się od tego, co zobaczymy w singlu. Zawodnicy mają korzystać z bogatego arsenału środków zagłady, dostępne będą też podstawowe uderzenia – zamach bronią i cios butem. W likwidacji wrogów pomoże również staza, czyli moc pozwalająca spowalniać przeciwników.

W drużynie Nekromorfów znajdą się cztery monstra, jedno znane z pierwowzoru (Lurker), pozostałe trzy stworzone na potrzeby drugiego Dead Space’a (Spitter, The Pack i Puker). Każdą z poczwar ma sterować się inaczej, inne będą też ich właściwości. Dla przykładu Lurker ma potrafić chodzić po ścianach i atakować ludzi z niedostępnych dla nich miejsc, a szybcy chłopcy (The Pack) pędzić w kierunku rywali i wskakiwać im na grzbiet.

Autorzy obiecują, że w pełnej wersji gry zobaczymy aż pięć wariantów zabawy, wszystkie koncentrujące się na wykonywaniu określonych zadań. Z ujawnionych dotychczas informacji wynika, że w jednym z nich będziemy próbować odpalić ładunek wybuchowy, niszczący Skupisko, a co za tym idzie Nekromorfy, natomiast w drugim spróbujemy aktywować kapsuły ratunkowe, za pomocą których uciekniemy z zainfekowanej stacji. Oczywiście stając po stronie hordy, postaramy się zniweczyć działania inżynierów.

Wymagania sprzętowe gry

Jak dotąd nie ujawniono rekomendowanej konfiguracji sprzętowej do uruchomienia gry. Minimalne wymagania przedstawiają się następująco:

  • Procesor 2.8 GHz (Pentium 4 2.8 GHz lub AMD Athlon64 3000+);
  • 1 GB RAM (2 GB w przypadku systemów Windows Vista i Windows 7;
  • Karta graficzna 256 MB z obsługą Shader Model 3.0 (GeForce 6800 lub ATI X1600 Pro);
  • 10 GB wolnego miejsca na twardym dysku.

Polskie wydanie i edycja kolekcjonerska

W przeciwieństwie do pierwszej części, gra zostanie wydana w naszym kraju w angielskiej wersji językowej na wszystkie platformy. Dead Space 2 trafi do sklepów 28 stycznia, w cenach 149,90 zł (PC) oraz 229,90 zł (PS3, Xbox 360).

W sklepach sieci Media Markt i Saturn oraz wybranych sklepach internetowych dostępna będzie edycja kolekcjonerska. Cena wersji PC została ustalona na poziomie 199,90 zł, a edycji konsolowych na 269,90 zł. Najciekawszym jej składnikiem jest miniaturowa replika Piły plazmowej. Podane kwoty to tzw. spodziewane ceny detaliczne, w większości sklepów internetowych ceny wszystkich edycji są niższe.

Wizualizacja edycji kolekcjonerskiej.

W specjalnym opakowaniu znajdziemy:

  • grę Dead Space 2;
  • miniaturową replikę Piły plazmowej;
  • ścieżkę dźwiękową z gry na CD;
  • 3 litografie;
  • dodatkowy kombinezon (Unithology Suit) i broń (Force Gun) do ściągnięcia.

Krystian „U.V. Impaler” Smoszna

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Dead Space 2

Dead Space 2