Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 7 stycznia 2011, 12:22

Nowe bronie. Wszystko, co wiemy o Dead Space 2

Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie.

Nowe bronie

W Dead Space zobaczymy nie tylko znane i lubiane zabawki, m.in. piłę plazmową (Plasma Cutter) i pistolet liniowy (Line Gun), ale również zupełnie nowe środki zagłady. Do tej pory potwierdzono następujące narzędzia do eksterminacji Nekromorfów:

Detonator – idealne narzędzie do zastawiania pułapek. Broń pozwala wystrzeliwać przylepiające się do każdej powierzchni miny, które po uzbrojeniu wyrzucają z siebie trzy promienie laserowe. Przecięcie wiązki przez jakąkolwiek istotę powoduje odpalenie ładunku, zadającego spore obrażenia obszarowe.

Javelin Gun – kolejne cudo techniki wymyślone na potrzeby drugiego Dead Space’a. Broń ta pozwala przebijać ofiary tytanowym kołkiem, a jeśli przeciwnik znajduje się blisko ściany, przybić go do niej. W trybie alternatywnym Clarke potrafi zdetonować wystrzelony wcześniej pocisk, zadając jeszcze większe obrażenia lub rażąc prądem wszystkie stwory znajdujące się w pobliżu.

W Dead Space 2 zobaczymy zarówno stare i doskonale znane, jak i zupełnie nowe pukawki.

Seeker Rifle – obecność tej broni została potwierdzona achievementem, ale sposób jej działania pozostaje na razie nieznany. Na pewno będzie oferować opcję zbliżenia optycznego, bo właśnie tego dotyczy wyzwanie stawiane przed graczem, próbującym zdobyć to osiągnięcie (Zabij Stalkera za pomocą Seeker Rifle, korzystając z trybu Zoom).

Walka za pomocą telekinezy

W Dead Space 2 telekineza będzie mieć dużo większe znaczenie podczas walki z Nekromorfami. W pierwszej grze przydawała się głównie do rozwiązywania zagadek logicznych, tutaj ma dodatkowo pełnić rolę ofensywną. Gra pozwoli na ciskanie we wrogów walającymi się tu i ówdzie prętami, jak również odrąbanymi kończynami wrogów. Zaletą telekinezy jest to, że jej użycie nie jest w żaden sposób limitowane, w przeciwieństwie do standardowej amunicji.

Nowi przeciwnicy

W Dead Space 2 zobaczymy zdecydowaną większość stworów, które pojawiły się w pierwowzorze, jak również zupełnie nowe monstra. Podstawową armię Nekromorfów zasiliły następujące poczwary:

Crawler – zdeformowane niemowlęta, które poruszają się na powykręcanych kończynach, małe i stosunkowo szybkie. Ich słabym punktem jest oznaczony żółtym kolorem brzuch. Trafienie w żołądek powoduje eksplozję, zadającą niewielkie obrażenia obszarowe. Clarke może skorzystać z telekinezy, by pochwycić stwora, a następnie cisnąć go w wybranym kierunku. W zderzeniu z celem Crawler zostaje unicestwiony.

Cyst – przylepiona do płaskiej powierzchni, a zatem nieruchoma odmiana Nekromorfa, pełniąca funkcję organicznej miny. Gdy bohater zbliża się do tego stwora, Cyst automatycznie wyrzuca w jego kierunku strąk, zadający bezpośrednie obrażenia. Clarke potrafi przechwycić telekinezą pocisk i odrzucić go w kierunku wroga.

Spotkania ze zdeformowanymi dziećmi nie będą należeć do przyjemnych.

Flytrap – monstrum poruszające się po suficie za pomocą zdeformowanych kończyn i atakujące swoje ofiary wyprutymi z brzucha wnętrznościami.

The Pack – jeden z dwóch nowych stworów, które możemy spotkać w wersji demonstracyjnej gry. Nie jest tak zdeformowany jak inne Nekromorfy i bardzo przypomina nastoletniego chłopca. Porusza się niezwykle szybko i zawsze pojawia w większych grupach, co może stanowić spory problem – na szczęście poczwary te nie są tak wytrzymałe jak ich starsi bracia, więc padają stosunkowo szybko. Atakują wyłącznie w zwarciu za pomocą ostrych jak żyleta dłoni.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Dead Space 2

Dead Space 2