Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 7 stycznia 2011, 12:22

Wszystko, co wiemy o Dead Space 2

Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie.

Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie. Co ciekawego szykuje studio z Redwood Shores? Jakich nowości możemy spodziewać się w trakcie kolejnej przygody Isaaca Clarke’a? Tego wszystkiego dowiecie się z niniejszego artykułu, do lektury którego gorąco Was zachęcam.

Uwaga! W tekście nie znajdują się żadne spojlery dotyczące fabuły gry (poza samym początkiem), jednak część zaprezentowanych informacji może zepsuć Wam przyjemność samodzielnego odkrywania uroków nowego Dead Space’a.

Czas i miejsce akcji

Akcja drugiego Dead Space’a rozgrywa się w 2511 roku, czyli trzy lata po wydarzeniach z pierwszej odsłony cyklu. Tym razem nie będziemy zwiedzać klaustrofobicznych wnętrz statku kosmicznego USG Ishimura, czyli flagowego okrętu firmy C.E.C. (Concordance Extraction Corporation), używanego do wyrywania wielkich fragmentów planet wraz z cennymi surowcami. Nowym miejscem akcji będzie Tytan, największy z ponad sześćdziesięciu księżyców orbitujących wokół Saturna. Zejście na jego powierzchnię nie oznacza oczywiście, że w grze nie uświadczymy charakterystycznych dla tej serii elementów, np. wizyty w przestrzeni kosmicznej. Na Tytanie nie ma takiej samej atmosfery, jak na niebieskiej planecie, a to oznacza, że każde uszkodzenie poszycia stacji (określanej nazwą Skupisko) będzie równoznaczne z koniecznością przemierzenia danego fragmentu w warunkach zerowej grawitacji.

Isaac Clarke tym razem przemówi ludzkim głosem.

Bohater

Głównym bohaterem gry ponownie jest Isaac Clarke, inżynier pracujący dla korporacji C.E.C., który jako jedyny przeżył infekcję Nekromorfów z 2508 roku. Po jego spektakularnej ucieczce ze statku USG Ishimura ekipy ratunkowe namierzyły sygnał alarmowy, wysyłany w przestrzeń kosmiczną przez dryfujący wahadłowiec. Rozbitek został przetransportowany na księżyc Tytan i umieszczony w tamtejszym szpitalu psychiatrycznym jako pacjent numer 4. Jak się później okazało, ponure wydarzenia, które miały miejsce nieopodal planety Aegis VII, odcisnęły swe piętno na psychice mężczyzny. Clarke cierpi na demencję i amnezję – nie dość, że nie może sobie przypomnieć owych, jakże istotnych przecież zajść, to na dodatek nękają go wizje związane z jego martwą żoną. Nieprzynosząca efektów terapia inżyniera kończy się w chwili, gdy Skupisko opanowują Nekromorfy. Nasz śmiałek – chcąc nie chcąc – zmuszony jest stawić czoła kolejnej infekcji.

Istotną zmianą w stosunku do pierwowzoru jest to, że Isaac Clarke potrafi mówić, dzięki czemu może prowadzić ożywione dyskusje z innymi ludźmi przebywającymi na Tytanie (autorzy zapowiadają, że dialogów będzie znacznie więcej niż w „jedynce”, choć oczywiście nie wpłynie to na zmianę specyficznego charakteru rozgrywki). Głosu bohaterowi użyczył amerykański aktor – Gunner Wright.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Dead Space 2

Dead Space 2